Descoperă ce părere au antreprenorii despre creșterea salariului brut, dar și ce alte provocări întâmpină aceștia.
Ce părere au micii antreprenori despre creșterea salariului brut
Creșterea salariului minim pentru 2023 i-a pus pe antreprenori în situația de a-și regândi strategiile de dezvoltare a afacerilor, astfel încât angajații lor să poată beneficia de creșterea salarială, fără a avea un impact prea mare asupra profitului companiei. În acest sens, antreprenorii doresc continuarea discuțiilor cu Guvernul României în ceea ce privește mărirea de 450 de lei, astfel încât aceasta să fie neimpozabilă și să ajungă integral în buzunarul angajaților.
Cu ce alte provocări se confruntă antreprenorii moderni
Situația economică nu este singura care le dă bătăi de cap antreprenorilor, aceștia fiind în situația de a face față și altor provocări ce țin de schimbările climatice și bunăstarea angajaților. Iată 3 dintre cele mai comune situații cu care se confruntă antreprenorii moderni:
Dezvoltarea unui business sustenabil
Dezvoltarea unui business sustenabil se numără printre principalele preocupări ale antreprenorilor, în special în contextul în care Uniunea Europeană pune presiune pe agenții economici pentru implementarea unor soluții de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, care să contribuie la obținerea neutralității climatice până în 2050.
Astfel, indiferent că vorbim despre un business aflat la început de drum sau unul activ deja de câțiva ani, antreprenorii sunt puși în situația de a reduce amprenta de carbon prin intermediul activităților desfășurate. Fie că vorbim despre activități zilnice, precum eliminarea obiectelor de plastic, implementarea unor metode de reciclare sau promovarea întâlnirilor online, fie că vorbim despre investiții precum amplasarea birourilor într-o clădire sustenabilă sau achiziția de echipamente economice, acestea sunt doar câteva dintre soluțiile care ar trebui luate în considerare de către orice antreprenor.
Fenomenul de „quiet quitting”
Fenomenul de „quiet quitting” a luat amploare în special după încheierea pandemiei, când prioritățile angajaților s-au schimbat, aceștia fiind tot mai mult orientați înspre menținerea unui echilibru între viața personală și cea profesională. Acest fenomen constă mai exact în atitudinea pe care angajații o au vizavi de locul de muncă și de activitățile pe care le desfășoară în timpul programului. Înainte de pandemie, cei mai mulți dintre angajați petreceau ore suplimentare la birou și efectuau sarcini care nu erau incluse în fișa postului. În prezent, angajații se rezumă doar la sarcinile zilnice care fac parte din activitatea lor, fără să aibă o dorință de a depăși așteptările superiorilor direcți.
În acest sens, pentru a menține productivitatea la un nivel ridicat, tot mai mulți antreprenori aleg să ofere angajaților lor diverse beneficii, precum creșterea valorii tichetelor de masă, bonusuri extrasalariale, dar și un program flexibil de lucru.
Fluctuația de personal
La polul opus fenomenului de „quiet quitting” se află fluctuația de personal. Aici se încadrează angajații care aleg să își schimbe locul de muncă cu scopul de a obține beneficii salariale mai mari, dar și de a scăpa de un mediu pe care ei îl consideră toxic sau nepotrivit.
Dacă în trecut experiențele profesionale de mai puțin 1 an la o companie nu erau apreciate foarte bine într-un CV, în prezent reprezentanții departamentelor de Resurse Umane nu mai pun atât de mult accent pe acest detaliu. Teama de schimbare, în special a angajaților de până în 25 de ani, nu este atât de mare, motiv pentru care fluctuația de personal pe piața muncii tinde să fie în creștere.
Pentru a evita acest fenomen în companiile lor, antreprenorii trebuie să discute deschis cu angajații, pentru a putea preîntâmpina orice nemulțumire și pentru a-și putea menține oameni de încredere în companie.
Creșterile salariale, implementarea unor soluții sustenabile pentru business, precum și fenomenul de „quiet quitting” și fluctuația de personal sunt câteva dintre cele mai mari provocări ale antreprenorilor moderni. Acestea pot fi depășite cu ajutorul unor decizii responsabile și a unor strategii de dezvoltare bine gândite.
sursa foto: shutterstock.com