x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Școala Oana Roman. Vedetele se reprofilează online

0
Autor: Diana Scarlat 12 Mar 2021 - 08:04
Școala Oana Roman. Vedetele se reprofilează online
Vezi galeria foto


Criza modelelor din societatea contemporană a lăsat urme adânci în comportamentul noilor generații. Influencerii au luat locul vechilor formatori de opinie, dar și pe cel al modelatorilor de talente. Influencerul de astăzi ține loc de pedagog, model social și cultural, deschizător de drumuri în cariera profesională și lansator de tendințe. Forța de persuasiune a influencerului atrage publicul, dar și publicul își poate modela influencerul, tocmai pentru că mulți dintre cei care și-au făcut o adevărată meserie din asta trebuie să se adapteze nevoilor și dorințelor publicului lor. Despre provocările pe care le are un influencer, în relația cu publicul, mai ales cu tinerii, vorbește Oana Roman, unul dintre cei care și-au luat în serios rolul de modelare a noilor generații, prin puterea exemplului personal.

 

Influencerii se împart, astăzi, în multe categorii. Termenul „influencer” a fost introdus în limbajul comun după ce acești noi formatori de opinie au câștigat terenul oferit de rețelele de socializare, însă predecesorii lor există de cel puțin două milenii. De exemplu, Socrate poate fi considerat „influencer” al Greciei antice, nu doar filosof. Modelul socratic s-a transmis până în zilele noastre, în sistemele de educație din întreaga lume. Practic, oricine a fost model socio-cultural urmat de un număr mai mare sau mai mic de oameni se poate încadra la categoria „influencer”, denumit în trecut mentor, cu mult înainte de apariția noilor tehnologii și a internetului. Astăzi se schimbă doar accesul la aceste persoane care sunt, în egală măsură, formatori de caractere, de talente, de comportamente și de opinie. Cei care acum devin influenceri pot avea diverse scopuri, începând cu cele personale, până la scopuri politice sau economice. Tocmai de aceea, atât strategiile de marketing, promovare și publicitate, cât și strategiile politice se bazează astăzi pe influenceri pe care fie îi creează și îi lansează, fie îi cooptează, în funcție de publicul-țintă pe care îl vizează. 

 

Poze de sute de mii de euro

 

Cei mai cunoscuți influenceri sunt cei care au reușit să câștige sume extrem de mari din simple postări pe Instagram. Se ajunge la câștiguri de peste 100.000 de euro lunar din astfel de activități, pentru că mai multe branduri din întreaga lume au plătit noile campanii de promovare acestor „instagrameri” cu sute de mii de urmăritori, în ultimii ani. O altă categorie foarte importantă este cea a influencerilor folosiți în sfera politicului. De obicei, acești influenceri se bazează mai mult de ceea ce scriu și foarte puțin pe imagine. Foștii formatori de opinie din mass-media au preluat segmentul de piață din social media care modelează comportamentul electoral. Dar pot deveni influenceri în sfera politică și tinerii care se lansează cu entuziasm în acest domeniu. Și pentru ei poate deveni o meserie blogging-ul, vlogging-ul sau postarea unor gânduri și opinii personale pe rețelele de socializare. Mulți sunt cooptații în campaniile electorale și devin coordonatori de campanii. În ultimii ani, strategiile electorale din România au inclus și aceste categorii de influenceri.

 

Model de urmat pentru urmăritori

 

Influencerul care își educă publicul este unul dintre cei mai valoroși, mai ales atunci când reușește să devină model de urmat pentru copii și tineri. Acești influenceri își asumă o serie de responsabilități și sunt urmăriți, în general, de cei care caută să învețe ceva de la o personalitate publică. În această categorie intră profesori, actori, muzicieni, în general artiști, dar și oameni care au o importantă experiență de viață și profesională, astfel încât să poată reprezenta un bun exemplu pentru noile generații. În general, vedetele mondenului se pot transforma în influenceri care modelează tendințele pentru noile generații. „Eu nu mă consider neapărat un influencer, sau nu unul clasic. Nu sunt neapărat nici «main stream», dar nici pe o nișă foarte clară. Am însă un public serios și fidel, construit în ani mulți în care am fost cumva pe primele pagini ale ziarelor și la TV, atât ca moderator, cât și ca invitat. Practic, eu nu am devenit cunoscută odată cu online-ul, așa cum sunt majoritatea celor care sunt influenceri mai tineri. Am peste 30 de ani de viață publică și mulți ani de muncă în televiziune și în zona de comunicare. Am o meserie de bază și lumea mă știe cam din toate unghiurile. Cei care mă urmăresc au crescut sau s-au maturizat odată cu mine, văzându-mă și citind despre mine. Și astfel, cred că am o relație diferită cu publicul meu”, explică Oana Roman, pentru Jurnalul. 

 

Relația cu așteptările publicului

 

Oana Roman a-nvățat cum trebuie să se adapteze, ca influencer, la orizontul de așteptare al publicului, nu doar cum să-l modeleze. „Lumea eu o văd așa: e publicul meu care mă urmărește pentru că oamenii mă știu dintotdeauna, atât cei care acum mă descoperă, cât și cei care așteaptă de la mine altceva față de tot ce se oferă în rest. Au cumva pretenții mari de la mine și uneori nu tolerează nici cel mai mic gest greșit sau o vorbă greșită, pentru că au pretenția să fiu ireproșabilă mereu. Ce aștept eu de la ei este să nu mă judece fără să aibă toate datele problemei, să știe că nu sunt niciodată altfel decât sinceră 100% și să fie un pic mai îngăduitori dacă mai greșesc și eu, pentru că nimeni nu e perfect”, explică Oana. Ceea ce simte, în ultima perioadă, venind din direcția publicului ei, este nevoia de repere solide, autentice, care aduc ceva consistent în comunicarea online. „Cred că sunt foarte mulți, din ce în ce mai mulți atrași de posibilitatea de a și învăța ceva de la cei pe care îi urmăresc. Eu am un public interesat și de lecții de viață. E clar însă că masele și, din păcate, mai ales cei mai tineri, nu intră în online ca să-și ia informații de pe Instagram sau Tik Tok. Mulți vor poze frumoase, glamour, femei apetisante sau modă, beauty și lucruri mai superficiale. De altfel, Instagramul nu pentru educație a fost inventat, ci pentru poze”, spune vedeta. 

 

Nu știu mulți alți oameni din online care să aibă în spate atâția ani de viață publică. Suntem puțini și avem o ușoară altă abordare a ceea ce facem în online. 

 

Oana Roman

Din păcate, tinerii încă nu sunt atrași de conținut cu esență. Ei vor distracție. De aceea, de exemplu, publicul meu este în proporție de 80% format din femei între 25 și 45 de ani. Pe tineri e greu să-i deturnăm înspre ceva mai de calitate. 

 

Oana Roman

 

Marea provocare este atragerea tinerilor

 

Tendințele din ultimii ani au format deja un comportament al majorității tinerilor, în relația cu mediul online și cu influencerii. Oana Roman încearcă să-i atragă pe cei de vârste fragede către latura culturală și educațională, dar sunt puțini cei care vor să afle mai mult. „Sunt vrăjiți de magia fetelor frumoase, perfecte și preocupate doar de beauty și moda. Asta li se oferă și la asta visează. E greu să-i ții atenți la lecții de bune maniere sau povești despre ce și cum să trăim, despre cărți sau un minimum de cultură generală. Nu spun că toți sunt așa. Sunt foarte mulți tineri extrem de deschiși și doritori de a cunoaște și de a se dezvolta, dar ceea ce le oferă mediul online pe rețelele sociale nu este deloc în zona asta”, explică influencerul. 

 

 

Traficul fals și manipularea 

 

Categoria influencerilor nu e scutită de confruntarea cu fenomenul „fake news” și cu traficul fals, care lansează vedete de carton ale social media. Aceste falsuri din mediul online afectează în egală măsură societatea și pe influencerii reali. „Problema falsului trafic și a urmăritorilor falși este puternic înrădăcinată. Fenomenul „fake news” și titlurile mincinoase scrise pentru click - acele „click byte” - sunt la ordinea zilei. Practic, aceste rețele sociale sunt mediul cel mai propice pentru propagandă și manipularea în masă. Facebook-ul a devenit mijlocul perfect prin care se manipulează populația, la nivel mondial deja. Nu există reguli și nici limite, deci se poate și fura, la numărul de urmăritori, la trafic sau orice altceva”, explică Oana Roman.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Preţul energiei pe bursă a crescut cu peste 140%, în mai 2021 faţă de anul trecut

Preţul energiei pe bursă a crescut cu peste 140%, în mai 2021 faţă de anul trecut
Preţul energiei electrice pe piaţa spot a bursei OPCOM (Piaţa pentru Ziua Următoare - PZU) a avut o medie de 289 lei pe MWh în luna mai 2021, cu 140,6% mai mult faţă de preţul înregistrat în aceeaşi lună a...

CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în 2021

CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în 2021
CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în acest an. Acum se află în circulaţie 1.014 vagoane, a anunţat, directorul general al companiei, Ovidiu Vizante. "La momentul acesta avem mai multe v...

Isărescu: Mesajul principal şi permanent al BNR este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei

Isărescu: Mesajul principal şi permanent al BNR este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei
Mesajul principal al Băncii Naţionale a României este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei, a declarat, vineri, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, la ceremonia de semnarea a noului...

Care este rolul promovării SEO pentru o afacere online?

Care este rolul promovării SEO pentru o afacere online?
Promovarea SEO are ca principal scop creșterea vizibilității unui website pentru motoarele de căutare, dar și creșterea numărului de conversii.   Acest lucru se poate face prin optimizarea paginilor...

Salariul mediu net a crescut nesemnificativ în aprilie 2021

Salariul mediu net a crescut nesemnificativ în aprilie 2021
Salariul mediu net a fost 3.561 lei în luna aprilie 2021, mai faţă de luna precedentă cu 14 lei (+0,4%). Cel mai mult a crescut în tehnologia informaţiei (8.671 lei), iar cele mai mici în hoteluri şi...

Inflația a crescut la 3,8% în luna mai 2021. Produsele nealimentare s-au scumpit

Inflația a crescut la 3,8% în luna mai 2021. Produsele nealimentare s-au scumpit
Inflația a crescut la 3,8% în luna mai 2021, de la 3,2% în aprilie. Produsele nealimentare s-au scumpit cu 5,70%, alimentele cu 1,52%, iar serviciile cu 2,78%, arată datele INS.  "Preţurile...

Ministerul Finanţelor s-a împrumutat de la bănci, la o dobândă de 3% pe an

Ministerul Finanţelor s-a împrumutat de la bănci, la o dobândă de 3% pe an
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2028 şi s-a împrumutat cu 600 milioane lei de la bănci, la o dobândă anuală de 3%. Volumul total al cererii a fost de 675,2...

Arctic Stream începe un plasament privat de acţiuni

Arctic Stream începe un plasament privat de acţiuni
Arctic Stream, furnizor de servicii în domeniul tehnologiilor şi echipamentelor de comunicaţii, al centrelor de date şi al soluţiilor software, derulează un plasament privat de acţiuni prin care urmăreşte...

Facturarea electronică permite economisirea la bugetul statului a 100 de miliarde de euro

Facturarea electronică permite economisirea la bugetul statului a 100 de miliarde de euro
Adoptarea facturării electronice în România ar permite economisirea la bugetul statului a circa 100 miliarde de euro în 10 ani, prin reducerea fraudei cu TVA-ul și îmbunătățirea colectării fiscale, dar și...

Tranzacțiile la BVB au crescut cu 37% în primele 5 luni ale anului 2021

Tranzacțiile la BVB au crescut cu 37% în primele 5 luni ale anului 2021
Valoarea medie zilnică a tranzacțiilor realizate la BVB cu toate tipurile de instrumente financiare s-a dublat în mai față de aprilie. Lichiditatea bursei a crescut cu 37% în primele 5 luni, iar creșterea activit

Băncile ţin banii în depozite la BNR în loc să intensifice creditarea

Băncile ţin banii în depozite la BNR în loc să intensifice creditarea
Piaţa interbancară a fost pe excedent de lichiditate în luna mai, de aproximativ 3,1 miliarde de lei, însă volumul s-a diminuat faţă de surplusul din aprilie, de 4,6 miliarde de lei, scrie Ziarul...

Cifra de afaceri din HoReCa a scăzut cu 35% în 2020

Cifra de afaceri din HoReCa a scăzut cu 35% în 2020
Cifra de afaceri din industria HoReCa a scăzut cu 35% în 2020, la 17,9 miliarde de lei, pe fondul restricţiilor impuse de pandemie, iar pierderile cumulate ale companiilor active în acest sector s-au triplat, la 2,3...

Angajații părinți preferă munca de acasă

Angajații părinți preferă munca de acasă
Dacă în urmă cu un an, aproape jumătate dintre angajații care lucrau de acasă împreună cu copiii declarau că au dificultăți în a-și organiza eficient sarcinile de serviciu, acum 2 din 3 angajați care au...

UPDATE Guvernul a adoptat creșterea opțională a vârstei de pensionare la 70 de ani

UPDATE Guvernul a adoptat creșterea opțională a vârstei de pensionare la 70 de ani
Guvernul a aprobat proiectul de lege care prevede creșterea opțională a vârstei de pensionare la 70 de ani și interzicerea cumulului de pensie cu salariul la stat, anunță premierul Forin Cîțu, care respinge...

Afacerile din logistică cresc în sud-estul Europei, cu precădere în România

Afacerile din logistică cresc în sud-estul Europei, cu precădere în România
Companiile de logistică și depozite își accelerează planurile de extindere în sud-estul Europei, unde se așteaptă ca afacerile să crească, în condițiile în care pandemia va determina fabricanții să își...
Serviciul de email marketing furnizat de