Ce concluzie se poate desprinde acum, că s-a incheiat referendumul, este că romănii sunt sătui de jocuri politice, de acuzaţii aruncate de-o parte şi de alta, de grupurile de interese, de Căşuneni "neoligarhi", care le cumpără copiilor lor maşină de aproape două milioane de euro şi mai stau la taclale, căteodată, cu "suspendatul".
Ce concluzie se poate desprinde acum, că s-a incheiat referendumul, este că romănii sunt sătui de jocuri politice, de acuzaţii aruncate de-o parte şi de alta, de grupurile de interese, de Căşuneni "neoligarhi", care le cumpără copiilor lor maşină de aproape două milioane de euro şi mai stau la taclale, căteodată, cu "suspendatul".
Cel puţin asta o spun audienţele: dacă la data de 19 mai, ziua de rău augur pentru preşedinte, consumul tv pe intervalul orar al ştirilor (19:00-20:00) era de 33,9%, in zilele premergătoare referendumului s-au inregistrat şi valori de 20,9%. Şi din nou interesant este că, in serile in care au fost transmise emisiuni electorale, cu o singură excepţie, lideri de audienţă au fost emisiuni de divertisment sau meciuri de fotbal. Asta, desigur, poate fi interpretată şi ca o dovadă că in Romănia lui 2007 democraţia funcţionează, că oamenii işi văd liniştiţi de muncă şi de programul lor obişnuit, convinşi fiind că lucrurile se vor indrepta şi că pericolul unei perioade asemănătoare celei comuniste nu există, indiferent de cine stă in fotoliul prezidenţial.
MIRCEA RADU, SPAIMA LUI BĂSESCU. Să vorbim despre emisiunea electorală lider de audienţă, singura excepţie menţionată anterior. Este vorba despre două talk-show-uri, de fapt, programate in aceeaşi seară (14.05.2007), pe acelaşi interval orar: Voiculescu era la "Tu decizi" (Realitatea TV), in timp ce Băsescu era la "Naşul" (B1 TV). Amăndoi politicienii au realizat audienţe comparabile, căte 290.000 de romăni au privit, in medie, cele două emisiuni. "Morfina" audienţelor pare a fi Emil Boc, care nu reuşeşte, indiferent de postul la care se află, să trezească interesul publicului.
Răutăcioşii spun că domnia sa ar fi devenit celebru mulţumită ANTENEI 1, cănd a căzut de pe o pasarelă aflată la inălţime, invitat fiind, acum căţiva ani, la o emisiune de divertisment. Saltul lui Boc a fost, se pare, mult mai apreciat de public decăt prestaţia sa politică, mai ales că secvenţa cu pricina a fost transmisă şi in emisiunea lui Jay Leno. Şi se mai poate trage incă o concluzie: in mai mult de jumătate din emisiunile analizate, ANTENA 1 a fost lider de audienţă cu emisiunile de divertisment. In celelalte emisiuni electorale in care a apărut, cu excepţia celei moderate de Radu Moraru, Traian Băsescu a fost bătut usturător la rating de Mircea Radu, cu "Din dragoste".