x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghid de presă

0
Autor: Adrian Vaduva 01 Mar 2008 - 00:00
Ghid de presă

A fost o vreme când succesul unui cotidian era asociat exclusiv figurii emblematice aflate în fruntea acelei publicaţii. Nu se vorbea mai deloc de strategii de marketing, iar publicitatea inserată în ziar era privită mai degrabă ca un semn de slăbiciune.

A fost o vreme când succesul unui cotidian era asociat exclusiv figurii emblematice aflate în fruntea acelei publicaţii. Nu se vorbea mai deloc de strategii de marketing, iar publicitatea inserată în ziar era privită mai degrabă ca un semn de slăbiciune.

 

În cei 17 ani scurşi de la Revoluţie societatea civilă a trecut printr-un dureros proces de maturizare, la fel ca şi mass-media românească. S-a depăşit perioada romantică, atunci când ziarul se făcea într-un fum de-l tăiai cu cuţitul şi cu sticla de vin pe birou. Succesul unui cotidian în zilele noastre nu depinde doar de calitatea textelor din el. “Oricât de valoros ar fi un text, în absenţa clarităţii grafice nu va ajunge la cititor”, spune Cătălin Tolontan în paginile “Ghidului ma­nagerului de presă”, apărut la Editura Humanitas şi la realizarea căruia au participat: Vlad A. Arghir, Liviu Burlacu, Dana Cristescu, Silviu Ispasn, Delia Mucică, Cristina Simion (coordonator), Cătălin Tolontan şi Arina Ureche.

 

STRATEGIE DE SUCCES. În acelaşi volum, Silviu Ispas, Ma­naging Director la European Media Invest Grup GmbH, München şi ARBO Media, aminteşte de strategiile de succes folosite de ziarele din România pentru a se impune pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată. “Una dintre cele mai mari explozii de tiraj din Europa ultimilor ani a fost cea a Jurnalului Naţional (speţă intrată datorită unicităţii vitezei şi dimensiunii de creştere a tirajului chiar şi în atenţia World Association of Newspapers)”, se men­ţionează în carte. Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional şi realizatorul celui mai longeviv talk-show din România (“Marius Tucă Show”), a realizat o campanie desă­vârşită de promovare zilnică a publi­caţiei. Iar posibilitatea câşti­gării în fiecare zi a unui autotu­rism Logan, imediat după lansarea acestuia pe piaţa internă (în momentul când ro­mânii care corespundeau în majoritate targetului publicaţiei doreau cu disperare să vadă şi să aibă o asemenea maşină), n-a fost decât cireaşa de pe tortul unei campanii ingenioase.

 

POVEŢE. Redactor-şef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, oferă 50 de sfaturi managerilor de redacţie. Orice redacţie are o mi­siune: “Chiar dacă nu e formulată explicit în documentele companiilor media, ea există... Ca şefi de redacţie, încercaţi să definiţi misiunea, să o for­mulaţi şi să o împărtăşiţi celor­lalţi. Este responsabilitatea dumneavoastră”. Tot el zice că ziariştii ar trebui să interacţioneze electronic cu cititorii, într-un mod cât mai poli­ticos. Deoarece “cititorii n-au întotdeauna dreptate, dar au mouse”. O altă povaţă oferită de Tolontan este legată de integrarea netului în spaţiul redacţiei. “Când vorbiţi despre ediţia online, colegii simt în vocea dumneavoastră viziune şi încredere. Faceţi ca acest lucru să se vadă practic! Nu separaţi cele două redacţii, print şi online”, mai adaugă redactorul-şef al Gazetei. De asemenea, Tolontan îi sfătuieşte pe ma­nagerii de redacţie să se bucure, cu toate că jurnalismul este o meserie dificilă: “Aici, în redacţie, ţi se întâmplă într-o săptă­mâ­nă cât altor oameni într-o viaţă. Fiţi mulţumiţi pentru că trăiţi interesant, în mijlo­cul evenimentelor şi alături de băr­ba­ţi şi femei curajoşi, curioşi şi edu­caţi! Aflaţi lucruri în premieră, sun­teţi martorii derulării unor fapte despre care alţii abia aud. Lucraţi într-o colecţie de orgolii şi de talente, într-o agitaţie creativă şi aveţi de luat decizii care pot schimba în bine viaţa oamenilor. Bucuraţi-vă şi gândiţi-vă cum aţi fi fost fără toate astea!”.

 

TENDINŢE. Vlad A. Arghir observă că publicul de azi preferă formate comode şi citeşte mai puţin, acest lucru încurajând trecerea la formatul compact sau mediu. “Economia de hârtie, adaptarea la formate standardizate de publicitate şi la delocalizarea producţiei aduc scăderi semnificative ale costurilor, astfel că tabloidizarea se autopropagă”, a explicat Arghir. Reversul medaliei îl reprezintă scăderea veniturilor din publi­citate. În România, tabloidizarea este asociată, în general, presei de scandal. “Conversia riscă să scadă veniturile din publicitate, să dezorganizeze segmentarea tematică a publicaţiei şi să aducă atingerea prestigiului.” Totodată, Vlad A. Arghir este de părere că în România raportul dintre pu­blicitate (de regulă sursa principală de finanţare) şi conţinutul redacţional, care trebuie să-şi păstreze indepedenţa pentru a da valoare spaţiului publicitar, rămâne încă neclară. Iar publicitatea ascunsă e o practică frecventă.

  

Stategie

“Una dintre cele mai mari explozii de tiraj din Europa ultimilor ani a fost cea a Jurnalului Naţional (speţă intrată datorită unicităţii vitezei şi dimensiunii de creştere a tirajului chiar şi în atenţia World Association of Newspapers). Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional şi realizatorul celui mai longeviv talk-show din România («Marius Tucă Show»), a realizat o campanie desăvârşită de promovare zilnică a publicaţiei”

Silviu Ispas, managing Director la European Media Invest Grup GmbH, München şi ARBO Media

 

Bucuraţi-vă

“Aici, în redacţie, ţi se întâmplă într-o săptămână cât altor oameni într-o viaţă. Fiţi mulţumiţi pentru că trăiţi interesant, în mijlocul evenimentelor şi alături de bărbaţi şi femei curajoşi, curioşi şi educaţi! Aflaţi lucruri în premieră, sunteţi martorii derulării unor fapte despre care alţii abia aud. Lucraţi într-o colecţie de orgolii şi de talente, într-o agitaţie creativă şi aveţi de luat decizii care pot schimba în bine viaţa oamenilor. Bucuraţi-vă şi gândiţi-vă cum aţi fi fost fără toate astea”

Cătălin Tolontan, redactor-şef Gazeta Sporturilor

 

adrian.vaduva@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   arte,   intr-o

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Teatrul Ion Creangă organizează stagiunea estivală „VăraTIC: Miniteatru în Amfiteatru”

Teatrul Ion Creangă organizează stagiunea estivală „VăraTIC: Miniteatru în Amfiteatru”
Galerie Foto Cele mai frumoase povești revin în programul văraTIC al Teatrului Ion Creangă! În perioada 11 iulie – 27 septembrie 2020, Primăria Municipiului București prin Teatrul Ion Creangă, în parteneriat cu ARCUB,...

Filme rare din patrimoniul mondial restaurate de marele regizor Martin Scorsese și Film Foundation se văd la CINEVARA

Filme rare din patrimoniul mondial restaurate de marele regizor Martin Scorsese și  Film Foundation se văd la CINEVARA
Fundația9 anunță cea de-a doua ediție CINEVARA, programul proiecțiilor de film în aer liber ce vor avea loc pe toată durata verii (9 iulie – 3 septembrie) în grădina Rezidenței BRD Scena9 din cartierul...

Bursa “Moștenitorii României muzicale”, acordată de Radio România Muzical și Rotary Club Pipera, și-a găsit câștigătorul

Bursa “Moștenitorii României muzicale”, acordată de Radio România Muzical și Rotary Club Pipera, și-a găsit câștigătorul
Proiectul “Moștenitorii României muzicale”, care a pornit în 2018, a însemnat până în prezent 9 recitaluri și concerte la Sala Radio, susținute de tineri  muzicieni români cu o importantă carieră...

F-SIDES - cineclubul care vrea să vadă mai multe filme făcute de femei în România

F-SIDES - cineclubul care vrea să vadă mai multe filme făcute de femei în România
Galerie Foto Doar 17.5% dintre filmele lansate în cinematografele din România în 2019 au fost regizate sau co-regizate de femei F-SIDES va debuta pe 13 iulie cu “The Holy Girl”, filmul cineastei argentiniene Lucrecia...

Centrul Cărții lansează „Platforma discuțiilor literare” pe YouTube

Centrul Cărții lansează  „Platforma discuțiilor literare” pe YouTube
O serie de prelegeri online, susținute de scriitori, critici literari și editori, a fost lansată de Direcția Centrul Cărții, din cadrul Institutului Cultural Român, pe canalul YouTube. Printre...

Poplaca, Sibiu – Cedar City, Utah sau în căutarea fericirii la 10.000 km distanță

Poplaca, Sibiu – Cedar City, Utah sau  în căutarea fericirii la 10.000 km distanță
Galerie Foto Pe 4 iulie, de la 21.10, telespectatorii TVR 1 văd „Profetul, aurul și ardelenii”, primul film din trilogia western-urilor cu ardeleni în regia lui Dan Pița. Dacă e sâmbătă, e seară de blockbuster românesc ...

Proiectul online „O poveste de succes” – Istoria Orchestrelor Naționale de Tineret ale României 2008 – 2020 lansat pe 1 iulie

Proiectul online „O poveste de succes” –  Istoria Orchestrelor Naționale de Tineret ale României 2008 – 2020  lansat pe 1 iulie
Galerie Foto Centrul Național de Artă „Tinerimea Română” anunță realizarea unui material retrospectiv ce prezintă într-un mod aparte anvergura și succesul de care se bucură, în parcursul lor, Orchestrele Naționale de...

Malmkrog, cel mai recent film al regizorului Cristi Puiu câștigător la Berlinală își începe parcursul pentru public cu premiera extraordinară în Franța

Malmkrog, cel mai recent film al regizorului Cristi Puiu câștigător la Berlinală își începe parcursul pentru public cu premiera extraordinară în Franța
Drama de epocă pentru care Cristi Puiu a fost distins cu Premiul pentru Cel mai bun Regizor în cadrul Secțiunii Encounters a prestigiosului Festival Internațional de Film de la Berlin (20 februarie – 1 martie) va...

Marele Picnic devine Micul Picnic ShortsUP online:  a 7-a ediție are loc pe 25 iulie

Marele Picnic devine Micul Picnic ShortsUP online:   a 7-a ediție are loc pe 25 iulie
Galerie Foto Anul acesta, Marele Picnic devine temporar Micul Picnic ShortsUP, o ediție specială online, ce va avea loc sâmbătă, 25 iulie, când vor putea fi vizionate 2h30 de scurtmetraje, pe platforma de streaming TIFF...

”O harpă de poveste” și ”Anotimpurile”de Vivaldi deschid Zilele Muzicale Româno-Americane

”O harpă de poveste” și ”Anotimpurile”de Vivaldi deschid Zilele Muzicale Româno-Americane
Galerie Foto Cea mai frumoasă stradă din Sibiu devine gazda proiectului ”Zilele Muzicale Româno-Americane”. Timp de 5 zile, între 1 și 5 iulie, pe strada Cetății va răsuna muzica clasica, jazz-ul, muzica simfonică sau sk...

Așa grăit-a... Păstorel! Uriașa moștenire umoristică (și gurmandă) rămasă de la geniul carpatin al epigramei

Așa grăit-a... Păstorel! Uriașa moștenire umoristică (și gurmandă) rămasă de la geniul carpatin al epigramei
Când vine vorba de moravurile şi năravurile vremii de astăzi, comparaţia inevitabilă este cu opera lui Caragiale. „Aşa spus-a Caragiale” e un fel de „Aşa grăit-a Zarathustra” dâmboviţean, fără...

Întâlnire cu Claire Simon și Ross McElwee

Întâlnire cu Claire Simon și Ross McElwee
Galerie Foto Vineri, 3 iulie, la ora 20.00 (ora României) avem plăcerea să vă invităm la o întâlnire online cu doi documentariști majori ai zilelor noastre, Claire Simon și Ross McElwee, care vor fi, de asemenea, invitații...

Street Delivery colorează întreg Bucureștiul pe 3-5 iulie!

Street Delivery colorează întreg Bucureștiul  pe 3-5 iulie!
Vești bune pentru bucureșteni: Street Delivery se ține și în pandemie. Cum 2020 este un an atipic, și ediția de anul acesta va fi una specială: în weekendul 3-5 iulie, evenimentul-manifest — neîntrerupt din...

«Veneţia şi laguna veneţiană în viziunea artiştilor români ai secolului XX»,  expoziţie on-line pe pagina de Facebook şi pe contul oficial de Instagram ale Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, 1 iulie–1 octombrie 2020

«Veneţia şi laguna veneţiană în viziunea artiştilor români ai secolului XX»,   expoziţie on-line pe pagina de Facebook şi pe contul oficial de Instagram ale Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, 1 iulie–1 octombrie 2020
Expoziţia on-line este rezultatul parteneriatului Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia cu Muzeul Judeţean Argeş din Piteşti, Muzeul de Artă al Complexului Muzeal «Iulian...

200 kilograme de aur și argint, în licitație

200 kilograme de aur și argint, în licitație
Galerie Foto Licitația de Aur și Argint Marți, 7 iulie 2020, ora 19:30 Peste 200 de piese de colecție - monede rare, lingouri, bijuterii, obiecte muzeale manufacturate în celebre ateliere europene și românești sau meda...
Serviciul de email marketing furnizat de