x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ghid de presă

0
Autor: Adrian Vaduva 01 Mar 2008 - 00:00
Ghid de presă

A fost o vreme când succesul unui cotidian era asociat exclusiv figurii emblematice aflate în fruntea acelei publicaţii. Nu se vorbea mai deloc de strategii de marketing, iar publicitatea inserată în ziar era privită mai degrabă ca un semn de slăbiciune.

A fost o vreme când succesul unui cotidian era asociat exclusiv figurii emblematice aflate în fruntea acelei publicaţii. Nu se vorbea mai deloc de strategii de marketing, iar publicitatea inserată în ziar era privită mai degrabă ca un semn de slăbiciune.

 

În cei 17 ani scurşi de la Revoluţie societatea civilă a trecut printr-un dureros proces de maturizare, la fel ca şi mass-media românească. S-a depăşit perioada romantică, atunci când ziarul se făcea într-un fum de-l tăiai cu cuţitul şi cu sticla de vin pe birou. Succesul unui cotidian în zilele noastre nu depinde doar de calitatea textelor din el. “Oricât de valoros ar fi un text, în absenţa clarităţii grafice nu va ajunge la cititor”, spune Cătălin Tolontan în paginile “Ghidului ma­nagerului de presă”, apărut la Editura Humanitas şi la realizarea căruia au participat: Vlad A. Arghir, Liviu Burlacu, Dana Cristescu, Silviu Ispasn, Delia Mucică, Cristina Simion (coordonator), Cătălin Tolontan şi Arina Ureche.

 

STRATEGIE DE SUCCES. În acelaşi volum, Silviu Ispas, Ma­naging Director la European Media Invest Grup GmbH, München şi ARBO Media, aminteşte de strategiile de succes folosite de ziarele din România pentru a se impune pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată. “Una dintre cele mai mari explozii de tiraj din Europa ultimilor ani a fost cea a Jurnalului Naţional (speţă intrată datorită unicităţii vitezei şi dimensiunii de creştere a tirajului chiar şi în atenţia World Association of Newspapers)”, se men­ţionează în carte. Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional şi realizatorul celui mai longeviv talk-show din România (“Marius Tucă Show”), a realizat o campanie desă­vârşită de promovare zilnică a publi­caţiei. Iar posibilitatea câşti­gării în fiecare zi a unui autotu­rism Logan, imediat după lansarea acestuia pe piaţa internă (în momentul când ro­mânii care corespundeau în majoritate targetului publicaţiei doreau cu disperare să vadă şi să aibă o asemenea maşină), n-a fost decât cireaşa de pe tortul unei campanii ingenioase.

 

POVEŢE. Redactor-şef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, oferă 50 de sfaturi managerilor de redacţie. Orice redacţie are o mi­siune: “Chiar dacă nu e formulată explicit în documentele companiilor media, ea există... Ca şefi de redacţie, încercaţi să definiţi misiunea, să o for­mulaţi şi să o împărtăşiţi celor­lalţi. Este responsabilitatea dumneavoastră”. Tot el zice că ziariştii ar trebui să interacţioneze electronic cu cititorii, într-un mod cât mai poli­ticos. Deoarece “cititorii n-au întotdeauna dreptate, dar au mouse”. O altă povaţă oferită de Tolontan este legată de integrarea netului în spaţiul redacţiei. “Când vorbiţi despre ediţia online, colegii simt în vocea dumneavoastră viziune şi încredere. Faceţi ca acest lucru să se vadă practic! Nu separaţi cele două redacţii, print şi online”, mai adaugă redactorul-şef al Gazetei. De asemenea, Tolontan îi sfătuieşte pe ma­nagerii de redacţie să se bucure, cu toate că jurnalismul este o meserie dificilă: “Aici, în redacţie, ţi se întâmplă într-o săptă­mâ­nă cât altor oameni într-o viaţă. Fiţi mulţumiţi pentru că trăiţi interesant, în mijlo­cul evenimentelor şi alături de băr­ba­ţi şi femei curajoşi, curioşi şi edu­caţi! Aflaţi lucruri în premieră, sun­teţi martorii derulării unor fapte despre care alţii abia aud. Lucraţi într-o colecţie de orgolii şi de talente, într-o agitaţie creativă şi aveţi de luat decizii care pot schimba în bine viaţa oamenilor. Bucuraţi-vă şi gândiţi-vă cum aţi fi fost fără toate astea!”.

 

TENDINŢE. Vlad A. Arghir observă că publicul de azi preferă formate comode şi citeşte mai puţin, acest lucru încurajând trecerea la formatul compact sau mediu. “Economia de hârtie, adaptarea la formate standardizate de publicitate şi la delocalizarea producţiei aduc scăderi semnificative ale costurilor, astfel că tabloidizarea se autopropagă”, a explicat Arghir. Reversul medaliei îl reprezintă scăderea veniturilor din publi­citate. În România, tabloidizarea este asociată, în general, presei de scandal. “Conversia riscă să scadă veniturile din publicitate, să dezorganizeze segmentarea tematică a publicaţiei şi să aducă atingerea prestigiului.” Totodată, Vlad A. Arghir este de părere că în România raportul dintre pu­blicitate (de regulă sursa principală de finanţare) şi conţinutul redacţional, care trebuie să-şi păstreze indepedenţa pentru a da valoare spaţiului publicitar, rămâne încă neclară. Iar publicitatea ascunsă e o practică frecventă.

  

Stategie

“Una dintre cele mai mari explozii de tiraj din Europa ultimilor ani a fost cea a Jurnalului Naţional (speţă intrată datorită unicităţii vitezei şi dimensiunii de creştere a tirajului chiar şi în atenţia World Association of Newspapers). Marius Tucă, directorul Jurnalului Naţional şi realizatorul celui mai longeviv talk-show din România («Marius Tucă Show»), a realizat o campanie desăvârşită de promovare zilnică a publicaţiei”

Silviu Ispas, managing Director la European Media Invest Grup GmbH, München şi ARBO Media

 

Bucuraţi-vă

“Aici, în redacţie, ţi se întâmplă într-o săptămână cât altor oameni într-o viaţă. Fiţi mulţumiţi pentru că trăiţi interesant, în mijlocul evenimentelor şi alături de bărbaţi şi femei curajoşi, curioşi şi educaţi! Aflaţi lucruri în premieră, sunteţi martorii derulării unor fapte despre care alţii abia aud. Lucraţi într-o colecţie de orgolii şi de talente, într-o agitaţie creativă şi aveţi de luat decizii care pot schimba în bine viaţa oamenilor. Bucuraţi-vă şi gândiţi-vă cum aţi fi fost fără toate astea”

Cătălin Tolontan, redactor-şef Gazeta Sporturilor

 

adrian.vaduva@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   arte,   intr-o

 



Mai multe titluri din categorie

În Stagiunea de marți seara, trio „ARS SPIRITUM”

În Stagiunea de marți seara, trio „ARS SPIRITUM”
Pentru prima oară în Stagiunea de marți seara, un trio de ancii! „Ars Spiritum” înseamnă Lavinia Opriș (oboi), Alexandra Stanciu (fagot) și Sebastian Antoneac (clarinet). Format în 2019, ansamblul a luat...

Scurtmetraje de cine-dans FIVER, retrospectivă feminină, online la Institutul Cervantes, la final de octombrie

Scurtmetraje de cine-dans FIVER, retrospectivă feminină, online la Institutul Cervantes, la final de octombrie
Ultima săptămână a lunii octombrie este dedicată de Institutul Cervantes cineastelor ale căror filme au fost finaliste și câștigătoare ale prestigiosului FIVER – Platforma internațională de sprijin,...

Regele Mihai, omagiat la TVR în campania „Ultimul rege – 100 de ani”

Regele Mihai, omagiat la TVR în campania „Ultimul rege – 100 de ani”
Galerie Foto Campania Ştirilor TVR cu reportaje care reconstituie viaţa Regelui Mihai şi documentarul în premieră „Republica lor, regele nostru”, difuzat în emisiunea „Ora Regelui”, readuc în atenţia publicului un...

Cloaca, un spectacol despre loialitate, prietenie și trădare, în premieră, la Teatrul Nottara

Cloaca, un spectacol despre loialitate, prietenie și trădare,  în premieră, la Teatrul Nottara
Primăria Municipiului București, prin Teatrul Nottara, are plăcerea să vă anunțe premiera spectacolului Cloaca de Maria Goos (traducerea: Liliana Alexandrescu), în regia lui Theodor-Cristian Popescu. Din...

MNAR deschide Spațiile Istorice ale Palatului Regal  în 25 octombrie, ziua în care se împlinesc 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I

MNAR deschide Spațiile Istorice ale Palatului Regal   în 25 octombrie, ziua în care se împlinesc 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I
La aniversarea a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I, Muzeul Național de Artă al României va deschide spre vizitare Spațiile Istorice ale Palatului Regal luni, 25 octombrie 2021, între orele 10-18....

Trei expoziţii atractive şi interesante, în foaierele TNB!

Trei expoziţii atractive şi interesante, în foaierele TNB!
Galerie Foto În paralel cu spectacolele programate să se desfășoare în această perioadă pe scenele teatrului, în foaiere spectatorii pot admira câteva expoziţii intresante şi atractive, pe teme...

A început ce-a de-a 12-e ediție a Les Films de Cannes à Bucarest

A început ce-a de-a 12-e ediție a Les Films de Cannes à Bucarest
Les Films de Cannes à Bucarest are loc între 22 și 31 octombrie și prezintă publicului bucureștean o selecție de peste 80 de filme, majoritatea în premieră, pentru multe dintre ele festivalul...

„Întâlnire la muzeu” cu Horea Avram 

„Întâlnire la muzeu” cu Horea Avram 
Muzeul Național de Artă al României vă invită marți, 26 octombrie, ora 18.00, la o nouă Întâlnire la muzeu. De această dată, invitatul lui Călin Stegerean va fi Horea Avram, președinte al Consiliului...

Artistul spaniol Luis Moro prezintă expoziția de gravuri „Versuri încrucișate. Blandiana - Cărtărescu”

Artistul spaniol Luis Moro prezintă expoziția de gravuri „Versuri încrucișate. Blandiana - Cărtărescu”
Galerie Foto Pe simezele galeriei Institutului Cultural Român de la Madrid va fi prezentată, pentru public, în perioada 25 octombrie - 5 noiembrie 2021, expoziția de gravuri „Versuri încrucișate. Blandiana –...

Două colecții istorice, scoase la licitație în cel mai mare eveniment al pieței de artă

Două colecții istorice, scoase la licitație în cel mai mare eveniment al pieței de artă
Galerie Foto În cadrul celui mai însemnat eveniment al pieței românești de artă – Licitația de Toamnă, sunt scoase la vânzare opere semnate de mari maeștri ai artei românești ce provin din două colecții istorice:...

Aplauze pentru poet / A Hand for the Poet – repere poetice din cultura română

Aplauze pentru poet / A Hand for the Poet – repere poetice din cultura română
Galerie Foto Aplauze pentru poet / A Hand for the Poet este un proiect inedit, de promovare a poeziei româneşti clasice şi moderne, pentru publicul autohton, dar şi internaţional. O producţie a asociaţiei culturale The...

Top 3 cele mai rare monede românești, scoase la licitație

Top 3 cele mai rare monede românești, scoase la licitație
Galerie Foto Peste 400 de monede de colecție, între care primele monede românești moderne ori cea mai rară monedă din aur vor fi scoase la licitație în cadrul evenimentului „Din tată în fiu”, organizat de Casa de...

ABBA revine. A lansat cea de-a treia melodie de pe albumul "Voyage"

ABBA revine. A lansat cea de-a treia melodie de pe albumul "Voyage"
Celebra formație suedeză ABBA continuă să-și lanseze melodiile de pe ultimul său album "Voyage". Single-ul se numeste "Just A Notion" și este cel de-al treilea lansat în ultimul timp, scrie...

Expoziție de pictură la Palatul Suțu: „Margareta Sterian. Realism magic - Ipostaze”

Expoziție de pictură la Palatul Suțu:  „Margareta Sterian. Realism magic - Ipostaze”
Muzeul Municipiului București invită publicul să vadă, începând cu data de 27 octombrie 2021, expoziția de pictură „Margareta Sterian. Realism magic - Ipostaze”. Expoziția va putea fi vizitată în spațiul...

NeoNlitic 3.0, între 23 - 31 octombrie în România, la Casa Artelor din Timișoara

NeoNlitic 3.0, între 23 - 31 octombrie în România, la Casa Artelor din Timișoara
Galerie Foto Cea de-a treia ediție a proiectulului NeoNlitic, ce își propune încă o inițiativă internațională complexă, cu documentări pe teren ale civilizațiilor neolitice din trei țări (România, Grecia și Serbia),...
Serviciul de email marketing furnizat de