x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale "Ne-am creat deja o identitate"

"Ne-am creat deja o identitate"

de Oana-Maria Baltoc    |    14 Apr 2008   •   00:00
"Ne-am creat deja o identitate"

ANTENA 2 îN ANUL DOI ● Mihai Gâdea, la ceas aniversar
La 9 aprilie, sora mai mică a postului Antena 1 a împlinit un an de existenţă, timp în care a captat atenţia românilor, reuşind să se situeze în topul televiziunilor de nişă. La aniversare, Mihai Gâdea, directorul general al postului Antena 2, a primit un cadou din partea telespectatorilor.



ANTENA 2 îN ANUL DOI ● Mihai Gâdea, la ceas aniversar
La 9 aprilie, sora mai mică a postului Antena 1 a împlinit un an de existenţă, timp în care a captat atenţia românilor, reuşind să se situeze în topul televiziunilor de nişă. La aniversare, Mihai Gâdea, directorul general al postului Antena 2, a primit un cadou din partea telespectatorilor.


  • Oana-Maria Bâltoc: Ce intră la capitolul realizări după acest an şi ce anume trebuie regîndit?
Mihai GâdeaŞ Lucrurile pe care le pregătim pentru a aduce îmbunătăţiri le vor vedea telespectatorii pe parcurs. Avem satisfacţia că la aniversarea unui an de zile, show-ul pe care l-am făcut şi a fost difuzat şi pe Antena 1 şi pe Antena 2 a fost urmărit în mediul urban de 700.000 de oameni. Este cel mai important lucru care se putea întîmpla la această aniversare. O răsplată excepţională. Interesant este însă faptul că preşedintele României a fost invitat la ora 20:00 la o altă televiziune ("Naşu’" ­ B1 TV), iar Antena 2, de la 20:00 la 21:00, interval în care a fost difuzată aniversarea, a avut mai mulţi telespectatori decît emisiunea unde a fost prezent preşedintele. Era totuşi vorba despre preşedintele României, iar oamenii ne-au ales pe noi, în condiţiile în care ar fi putut opta pentru un post care există de mai multă vreme pe piaţă, un post generalist. Faptul că ne-au ales pe noi înseamnă foarte mult pentru mine. Pe mai departe încercăm să consolidăm lucrurile care au funcţionat anul acesta, cum ar fi "Agentul Vip" cu Cristi Brancu, "Răi da’ buni" cu Mihai Morar, "Vorbe grele" cu Victor Ciutacu, "Conferinţa de presă" cu Diana Munteanu. Avem şi noutăţi care mă bucură foarte mult. Venirea Mihaelei Tatu la Antena 2, una dintre cele mai apreciate şi iubite vedete feminine din România. Cred că apariţia Mihaelei Tatu într-un nou format, diferit de ceea ce a făcut pînă acum, va fi o surpriză foarte plăcută.



Secretul

  • Cum aţi convins-o să vină la Antena 2?   
Eu mi-am prezentat oferta. Am făcut-o într-un mod onest şi dintre toate ofertele pe care le avea a ales varianta Antena 2. Sper că nu o să-i pară rău că a ales aşa.


  • Aţi lucrat împreună cu Mihaela Tatu asupra formatului?
O săptămînă am tot vorbit în secret despre acest format pe care i l-am propus şi a fost foarte încîntată. Ne-a confirmat faptul că va veni alături de noi de vinerea trecută (n.r.: 4 aprilie), dar am hotărît amîndoi să păstrăm secretul. Colegii din Antena 2, de fapt, de la nici o Antenă, n-au avut habar de acest lucru. Au fost doar foarte puţine persoane care au aflat de venirea Mihaelei Tatu înainte să se facă anunţul. Am rugat-o să vină mai târziu şi să intre în platou direct la emisiunea de aniversare, iar surprinderea s-a văzut clar pe faţa colegilor prezenţi în platou.


  • Nu faceţi parte dintre cei care cred în ideea că vedetele plecate de la o televiziune unde au făcut audienţă vor aduce la un alt post o parte din acea audienţă. Ce aşteptări aveţi de la Mihaela Tatu?
Am încercat, şi cred că într-un fel am reuşit, să creăm nişte vedete care să nu fie identificate cu vreun post anterior la care să fi fost. Mă refer la Cristi Brancu, Victor Ciutacu, Mihai Morar. Ei nu sînt produsele unui alt post. Aici au devenit vedete de televiziune. Dar în acest moment, în care ne-am creat deja o identitate, cred că o vedetă ca Mihaela Tatu, care are o cotă de popularitate şi notorietate foarte mare, este binevenită. La început, dacă am fi luat vedete de la alte posturi nu cred că ar fi fost bine. La un an de zile ne putem permite să facem astfel de lucruri care ne vor ajuta.


  • Înţeleg că o altă colegă va fi Oana Roman.
Avem pentru ea un proiect pe care îl veţi vedea în curând. Irina Corduneanu este o altă surpriză. Un om de televiziune foarte talentat, celebră în primul rând pentru că a realizat singurul interviu luat primei doamne, Maria Băsescu. Veţi avea o mare surpriză şi în ceea ce o priveşte. Vor mai fi şi altele, dar nu-mi place să vorbesc înainte.


  • În urmă cu un an aţi acceptat provocarea de a fi director general la Antena 2. A fost mai greu decât v-aţi aşteptat?
A fost cu mult mai greu decît mă aşteptam. Pe de altă parte a fost şi cu mult mai plăcut. Sînt un director de televiziune tînăr şi am încercat să am o abordare diferită faţă de cei mai mulţi. Am încercat să-mi aduc prietenii să pună umărul alături de mine pentru a face acest post de televiziune, iar cei care nu-mi erau prieteni au devenit între timp.



O nouă abordare

  • Încercaţi o repoziţionare pe mai departe, spre zona de divertisment?  
E un fel de-a spune. Să zicem că trecem spre o zonă care devine din ce în ce mai interesantă. Am încercat să ieşim din vechile tipare şi abordări. Adică să depăşim faza în care sînt chemaţi nişte politicieni şi vorbim despre chestiuni politice. Ei bine, cred că viaţa oamenilor are mult mai mult de-a face cu lucrurile de care se lovesc zi de zi. Cred că sînt mai interesaţi de viaţa altora decât să vorbească despre subiecte abstracte. Acest post va fi orientat mult mai mult spre o zonă de acest gen decât spre vechile abordări ale talk-show-urilor.


  • După cum spuneaţi, în Antena 2 au venit foarte mulţi oameni care nu mai lucraseră în televiziune. Ce anume v-a determinat să pariaţi pe ei?
A fost un pariu riscant, dar cine nu riscă nu cîştigă. Cu unii cîştigi, cu alţii nu. Cred că foarte important este ca oamenii respectivi să aibă două calităţi. Un simţ al interesantului extrem de bine dezvoltat, pentru că asta se cere azi în televiziune, să ştii ce este interesant şi să prezinţi acel lucru într-un anumit mod. Pentru că sînt foarte multe televiziuni care prezintă lucruri interesante într-un mod foarte plicticos. În ceea ce priveşte cea de-a doua calitate, am căutat oameni fireşti, naturali. Vreau să văd oameni la televizor şi nu actori.


  • De ce v-aţi oprit tocmai la sloganul "Antena 2 ­ fără număr"? S-au făcut tot felul de comentarii legate de această alegere.
Dacă ar fi fost ceva de genul "La mulţi ani, Antena 2 !" nu ar mai fi fost interesat. Postul nostru de televiziune este departe de a fi promovat vreodată manele sau alte lucruri de genul ăsta. Am considerat că va atrage atenţia tocmai faptul că am ironizat o chestiune din zona aceasta. Şi toată lumea a întrebat despre acest slogan, ceea ce e un lucru bun.  


  • De la începutul acestui an, Antena 2 a trecut pe profit. S-a întâmplat destul de repede…
S-a întîmplat mai repede decât ne-am fi aşteptat. Iar acum sîntem într-o perioadă în care au început să se întoarcă investiţiile pentru că, evident, a crescut audienţa. Şi în perioada următoare vor fi tot felul de investiţii. La momentul ăsta nu putem să ne plîngem. Nu doar că ne cîştigăm existenţa din publicitate, dar mai şi rămîne un pic pe care îl vom reinvesti pentru a întoarce către telespectatori ceea ce ei ne-au oferit.


  • Ce speraţi în următorul an pentru Antena 2. Ion Cristoiu spunea că vă doreşte să mai dureze măcar încă un an…
Ne dorim să ne consolidăm şi să fie mai mult decât un an, evident. Dacă am reuşit să facem o figură bună în primul an, în care nu am avut acoperire pe cablu, motiv pentru care a fost foarte greu să pui pe picioare un copil, atunci cu siguranţă că în anii următori vom reuşi să continuăm pe drumul ăsta.


  • Publicul din România se plictiseşte foarte repede de ceea ce vede la tv. O constatare cu care v-aţi declarat de acord.
Este o constatare mai veche, făcută cu mulţi ani de zile în urmă, cînd publicul nostru a consumat rapid formate celebre care în afară rezistă ani de zile. Formate care în România au ţinut numai cîteva sezoane. Lucru care s-a întîmplat şi datorită dezvoltării incredibile a pieţei media. Uitaţi-vă la ceea ce se întîmplă în ţări ca Cehia sau Austria, în care există 3-4 televiziuni. Noi avem atît de multe posturi, o ofertă atît de mare! În primii ani de după revoluţie eram încîntaţi dacă prindeam posturi străine. Acum, majoritatea covîrşitoare a românilor nu se uită la posturi străine, ci la posturi româneşti şi asta datorită faptului că au la dispoziţie o diversitate atît de mare. Piaţa media din România a avut practic cea mai spectaculoasă creştere din toată Europa de Est, sigur, asta şi pentru faptul că o lungă perioadă românii au fost cei mai mari consumatori de televiziune din Europa de Est, România fiind o ţară cu venituri mai mici, care a fost privată de televiziune, dar şi pentru că nu existau alte mijloace de distracţie la îndemînă. Televizorul a fost şi a rămas pentru mulţi cel mai important mijloc de a-şi petrece timpul. În condiţiile unui consum extrem de mare, oamenii vor mereu altceva.


  • A devenit publicul ceva mai selectiv în ceea ce priveşte consumul tv ?
Este adevărat, telespectatorii au devenit mai selectivi, se fidelizează mai greu, însă în momentul în care se fidelizează pleacă mai greu. Profilul telespectatorului din România s-a schimbat şi este unul foarte interesant.

×
Subiecte în articol: arte cred televiziune post antena