x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Sistemul de învăţămînt românesc, ruşinea Uniunii Europene

Sistemul de învăţămînt românesc, ruşinea Uniunii Europene

de Ovidiu Ciutescu    |    11 Iul 2008   •   00:00
Sistemul de învăţămînt românesc, ruşinea Uniunii Europene

12:00 • Un raport realizat de Comisia Europeană pe probleme legate de sistemul de învăţămînt din UE, scoate la iveală cifre dezastruoase în dreptul României. Astfel, peste jumătate din populaţia României, mai exact 53,5 la sută, are dificultăţi de înţelegere şi interpretare a ceea ce citeşte, ţara noastră fiind pe primul loc în ce priveşte rezultatele negative la acest capitol.

Un raport realizat de Comisia Europeană pe probleme legate de sistemul de învăţămînt din UE, scoate la iveală cifre dezastruoase în dreptul României. Astfel, peste jumătate din populaţia României, mai exact 53,5 la sută, are dificultăţi de înţelegere şi interpretare a ceea ce citeşte, ţara noastră fiind pe primul loc în ce priveşte rezultatele negative la acest capitol.

BRAŢ LA BRAŢ CU BULGARII. Conform cifrelor din raport, din anul 2000 şi pînă în prezent, statele membre au înregistrat progrese constante, dar slabe, în îmbunătăţirea sistemului de învăţămînt. Indicatorii în baza cărora s-au tras concluziile sînt absolvirea de studii universitare, renunţarea timpurie la şcoală (s-a luat în considerare populaţia între 18 şi 24 de ani), nivelul de înţelegere şi interpretare a textelor citite, numărul absolvenţilor de matematică, ştiinţă şi tehnologie, precum şi participarea adulţilor la activităţi de învăţare pe parcursul vieţii. La nivelul anului 2008, alt stat membru cu un nivel scăzut de înţelegere a textelor lecturate este Bulgaria, cu 51,1 din populaţie avînd probleme la acest capitol, în timp ce performerii sunt Finlanda, Irlanda şi Estonia, în care procentul celor care nu pot înţelege şi interpreta ceea ce citesc este situat între 4,8 şi 14 la sută. La nivelul întregii Uniuni Europene, procentul populaţiei cu probleme de înţelegere a crescut de la 21 la sută, în 2000, la 24 la sută, în 2008. România înregistrează performanţe scăzute şi în privinţa participării adulţilor la cursuri de învăţare permanente, fiind pe poziţia secundă la acest capitol, după Bulgaria. Rezultate bune la acest indicator sînt în Suedia, Danemarca şi Marea Britanie. În UE, media adulţilor care recurg la învăţare activă de-alungul vieţii este, în prezent, de 9,7 la sută, în creştere de la 7,1 la sută în 2000. Ultimul criteriu luat în considerare în acest raport al Comisiei Europene s-a referit la numărul de absolvenţi de matematică, ştiinţă şi tehnologie, remarcându-se o apreciere de 29 la sută la nivelul UE, în 2008, faţă de 2000. Performanţe deosebite au fost înregistrate în Polonia, în timp ce Belgia şi Slovenia au avut rezultate scăzute din acest punct de vedere.

×
Subiecte în articol: arte sută