Cea de-a treia editie a Festivalului Comediei Romanesti a presupus un maraton literar- teatral de o saptamana. George Mihaita a fost artizanul sau.
|
|
89... 89. Cristi Iacob si Gheorghe Visu, fierbinti dupa â89
|
SELECTIE. Fie ca a fost vorba despre spectacole, lansari de carte in prezenta autorilor, dezbateri ori cluburi de lectura, toate aceste manifestari au pus in valoare creatia literara clasica si contemporana romaneasca. Juriul a fost foarte exigent si a avut si de ce. Exista - din pacate - destul de putina dramaturgie contemporana autohtona care se bucura de viziuni regizorale salutare. Dar selectia - din fericire - a adus in atentia publicului unele spectacole pe care altminteri i-ar fi fost foarte greu sau poate imposibil sa le vada. Ma refer la piesele prezentate de trupele teatrelor din provincie si la cele de teatru alternativ. Din punctul de vedere al spectatorului, intalnirea cu aceste din urma forme de expresie teatrala e o schimbare de optica pe termen scurt si lung. Oricum, o zgaltaiala. Facatorii si dascalii de teatru din Bucuresti ar trebui sa scape, poate, de complexele de superioritate, pentru ca sunt ceva probleme. La nivel de receptare, de creatie, de actori.
EVOLUTIE. Cine crede ca in arta nu exista evolutie se insala. Insusi faptul ca tot ce nu-i Capitala inseamna, in ochii unora, zona vitregita de unde "nu se da ora exacta" a facut ca teatrele de acolo sa fie pana mai ieri privite de la centru ca niste camine culturale. George Mihaita, directorul Teatrului de Comedie si sufletul acestui festival, indragostit iremediabil de tot ce-nseamna tinerete, nou, modern, ne-a facut cadou aceasta revelatie timp de-o saptamana. Un sincer "Bravo!" aceluia care a reunit nume ca Eugene Ionesco, Marin Sorescu, Matei Visniec, Radu Afrim, Ana Margineanu, Peca Stefan, Mimi Branescu, Cristian Juncu etc. Asteptam deja festCO 2006. Poate vom afla unde este si incotro se indreapta comedia romaneasca...
Citește pe Antena3.ro