Iata, in cele ce urmeaza, o parte din modesta mea contributie la dezbaterea initiata de seful statului pe tema modificarii Constitutiei. Pentru ca sunt jurist, mi-am permis sa va supun atentiei un proiect gata redactat, dincolo de orice note de fundamentare sau argumentari stufoase. Astept, evident, comentariile dumneavoastra in legatura cu felul in care vad eu evolutia sanatoasa a institutiilor din statul roman. Mentionez, cu bucurie, ca modernizarea statului roman a inceput la Cotroceni luni, 15 martie, ora 15:00, cu ocazia zilei mondiale a maghiarilor de pretutindeni.
Titlul Unu: DESPRE PRESEDINTE
Art. 2. Presedintele Romaniei beneficiaza de imunitate absoluta in toate chestiunile care tin de dreptul penal, dreptul muncii, dreptul familiei, dreptul constitutional, dreptul international si drepturile omului.
Art. 5. Limba oficiala a statului roman este romana. In fiecare judet, organismele de conducere locala, alese prin vot direct, egal si secret de catre presedinte, pot stabili si alte limbi oficiale judetene.
Numarul acestor limbi oficiale nu poate depasi numarul locuitorilor din judetul respectiv.
Art. 9. Presedintele este in afara jocului politic si deasupra partidelor. Pentru asigurarea echidistantei necesare bunului mers al treburilor publice, seful statului infiinteaza si desfiinteaza partidele politice prin decret prezidential.
Prin decretul de infiintare, seful statului este obligat sa precizeze daca e vorba despre un partid de guvernare sau de unul de opozitie.
Art. 10. Presedintele nu are voie sa-l demita pe primul-ministru.
Art. 11. Presedintele Romaniei este, in acelasi timp, si prim-ministru, sef al Guvernului.
Art. 24. Articolul doi din Constitutie nu poate fi supus revizuirii si este baza integritatii, suveranitatii si independentei nationale a Romaniei.
Art. 46. Romania este un stat social. Statul apara familia, dreptul la munca, la educatie si la sanatate al cetatenilor sai. In acest scop se infiinteaza Ministerul Apararii si se desfiinteaza dreptul la greva.
Art. 51. Circul de Stat este o institutie de interes public, parte a Guvernului Romaniei, care are atributiuni depline in a stabili tematica, argumentele si concluziile dezbaterilor publice.
Prin aplicarea principiului fundamental al descentralizarii, la nivelul judetelor, municipiilor, oraselor si comunelor se vor infiinta Circuri de Stat judetene, orasenesti si comunale, cu statut de deconcentrate.
Dresorii, clownii, jonglerii, contorsionistii si echilibristii de stat, judeteni, orasenesti si comunali se numesc prin decret prezidential.
Art. 61. Presedintele Romaniei are dreptul sa dizolve Parlamentul in orice moment in care situatia tarii impune aceasta masura, dar numai cu conditia ca in acel moment tara sa aiba un Parlament.
Presedintele nu are voie sa dizolve Parlamentul de doua ori in aceeasi zi.
Art. 62. Presedintele Romaniei are si titlul onorific de "Tata" in Parlamentul European.
Art. 106. Guvernul Romaniei este format din ministri, secretari de stat si alte persoane nominalizate prin legi speciale, precum Emil Boc, Elena Udrea, Adriean Videanu si Radu Berceanu.
Art. 110. Libertatea presei este garantata de stat, in acord cu toate normele europene in vigoare. In exercitarea acestei libertati, jurnalistii si patronii de presa pot fi asistati de avocat, pot primi pachete, pot beneficia de vizite lunare si de programe educational-culturale sau religioase.
Titlul doi: DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII
Art. 624. Din momentul intrarii in vigoare a acestei Constitutii, prin referendumul 4412 din 2011, toate dispozitiile legale contrare se abroga automat.
Presedintele va initia o comisie speciala care va cerceta, caz cu caz, cine si de ce a adoptat asemenea dispozitii.
editorial publicat in Jurnalul National din 17 martie 2010