x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Adeptii prieteniei in publicitate

0
27 Mar 2005 - 00:00

Dupa doi ani de activitate, se poate spune ca Friends Advertising a facut ochi in lumea publicitatii. Veti afla in interviul de mai jos cu Sorin Tranca, copywriter si actionar, cum a evoluat agentia timp de doi ani si ce-si propune sa realizeze de acum incolo.

  • de ALEX ANGHEL
  • PARTENERI. Bojan Spasic (plan indepartat) si Sorin Tranca (plan apropiat), pilonii creativi ai agentiei de publicitate Friends

    Jurnalul National: Unde se situeaza Friends Advertising pe piata dupa doi ani de activitate, in harta perceptuala a clientilor, si unde ar vrea sa ajunga?
    Sorin Tranca: Nu am comandat studii care sa ne plaseze exact pe o harta perceptuala, asa ca raspunsul meu va fi mult mai putin stiintific decat intrebarea dumneavoastra. Si nici nu pot sa spun ce cred, fiindca, fara indoiala, as fi subiectiv. Insa sper foarte mult ca Friends Advertising sa fi fost receptata de cei cu nevoi de publicitate, asa cum am incercat sa comunicam noi pana acum: ca o entitate discreta si pragmatica, bazata pe competente extrem de solide. Acesta e bilantul celor doi ani de Friends Advertising: meserie si pasiune. Vorbind despre viitor, am certitudinea ferma ca aceste valori ne dau o substanta ideologica pe care se poate construi mult si bine. Si frumos.

    Care au fost cei mai mari clienti si cele mai mari contracte pe care le-ati avut?
    Am avut sansa sa fim alaturi de clienti importanti inca de la inceput. Din pacate, nu va pot furniza detalii contractuale, insa clientii si prietenii nostri sunt in acest moment pe langa Tina R, Unilever, UniCredit, Canon Photo-Video, Siemens Romania, Interbrew - si cativa clienti din afara Romaniei, din Marea Britanie, Cehia si Turcia.

    Cautarea unui stil este puerila

    Care este campania care va reprezinta stilul? Chiar asa, aveti un stil al vostru?
    In conditiile in care obiectivul oricarei campanii de comunicare este persuasiunea unui consumator anume, cred ca practicarea unui "stil" este limitativa si paguboasa. Fiindca, daca azi trebuie sa conving o doamna cu doi copii ca margarina mea merita atentia ei, maine va trebui sa fiu convingator in fata unui intreprinzator mijlociu in ceea ce priveste beneficiile unui anumit tip de software care stie sa-i eficientizeze afacerea. Stil e, in aceste conditii, mai degraba un exercitiu de a alege cea mai buna cale - cu mijloace date - de a cointeresa consumatorul. Stilul unei agentii de publicitate e stilul consumatorului, al publicului-tinta. Fiindca acesta e in fiecare brief altul, mi se pare puerila cautarea unui stil.

    Curaj rasplatit

    Cum v-ati descurcat la inceput: cu salariile, cu angajatii, cu primele contracte, cu problemele principale cu care se confrunta cam orice agentie cand intra pe piata?
    Greu. Dar curajul e o chestiune care isi gaseste intotdeauna rasplata.

    Sa intelegem ca Friends se simte in stare sa se ia la tranta cu agentiile de top de la noi?
    Friends Advertising nu vrea sa se ia la tranta cu nimeni. Friends nici nu stie tranta, fiindca treaba ei e sa stie publicitate. Eu am fost intotdeauna partizanul unei intreceri cavaleresti intre agentiile de publicitate. Plec mereu de la parerea ca ceilalti colegi ai mei din publicitate sunt adversari de temut, fiindca fiecare are punctele lui tari. Sunt prieten si cu Bogdan Naumovici, si cu Dorian Pascuci, si cu Sam Negrea, si cu Fozzie, si cu Felix Tataru. Joc fotbal si cu cei de la Brands & Bears, si cu Headvertising, si cu ADDV. O parte din inima mea a ramas la Tempo si am inca prieteni la Graffiti. La fel si colegii mei, care pastreaza inca o consideratie deosebita fostelor lor agentii. Cred ca de la noi, cei de la Friends, nu veti auzi prea multe latraturi in directia celor cu care am impartit in trecut bune si rele. E urat si lipsit de caracter sa faci asta. Iar Friends asta are (au?) in ADN: tarie de caracter.

    Putini, dar buni

    Cum va simtiti la varsta de doi ani? Ca un copil sau ca un Fat-Frumos?
    Se face de vreo doi ani mult tapaj pe tema "agentiile mici". Inteleg foarte bine de ce, si am sa fac racord direct la aceasta tema de dezbatere. Friends Advertising este in acest moment o structura full service de mica dimensiune (suntem 15 oameni). Insa va invit sa-i cunoasteti si sa le cititi CV-urile. Nici unul dintre oamenii de la Friends nu e un neica nimeni. Nu stiu o alta agentie care de-abia sa fi implinit doi ani si care sa concentreze atatea competente pe metrul patrat. In aceste conditii, dati-mi voie sa ma legitimez: sunt Sorin Tranca si conduc cea mai mare agentie mica din Romania.

    De unde numele de Friends? Este o agentie prietenoasa, asta sa fie mesajul pe care vrea sa-l transmita agentia clientului de la prima vedere?
    Da, Friends Advertising e o agentie prietenoasa. Eu raman insa uimit de fiecare data cand mi se spune ca, intrand in Friends, se simte ceva, o atmosfera placuta, un spirit bun. Si mi se spune asta foarte des, va asigur - mult prea des ca sa fie o simpla complezenta. Iar, daca e sa ma refer la numele nostru mai explicit de-atat, as vrea sa spun tuturor ca substratul prieteniei noastre e o chestiune de logica simpla. Cand ai un prieten, ce astepti de la el? Aveti trei incercari. Eu pe prietenii mei stiu ca ma pot baza.

    Puterea observatiei

    Cum vedeti evolutia publicitatii la noi in viitor?
    Nu cred prea mult in vizionarismul in afaceri, asa ca nu va pot spune prea multe despre asta. Cred insa in puterea observatiei si in munca, asa ca, daca e sa fac o predictie in ceea ce priveste piata publicitatii, cred ca ea va apartine in viitor celor ce vor avea energia si drive-ul de a-si fructifica oportunitati. Mai pe romaneste, cine vede tot terenul si stie sa joace va reusi.

    Sunteti adeptii mediei neconventionale?
    Da.

    "Gandeste fierbinte si judeca la rece"

    Cum v-ati "educat" ca publicitari?
    Mai avem nevoie de doua reviste si poate si o carte pentru asta, fiindca ar trebui sa va povestesc cum s-au educat - fiecare in parte - toti oamenii de la Friends. Si avem impreuna cam o suta de ani de experienta publicitara. Cat despre un principiu care ne calauzeste pe toti in abordarea noastra comuna, am sa ma folosesc de o parafraza pentru asta. Friends Advertising "gandeste fierbinte si judeca la rece".

    Ce rol au festivalurile in formarea oamenilor de comunicare?
    Festivalurile si premiile sunt importante, inainte de orice, pentru oamenii care au muncit la proiectul respectiv. Le dau incredere si le incarca bateriile, le substantiaza orgoliile si ii maturizeaza. In termeni de business, ele aduc agentiilor un coverage de presa important. Insa va veni si vremea in care cineva va lasa emotiile de-o parte si va raspunde adecvat urmatoarei intrebari: "Ce crede consumatorul despre asta?".
    Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   publicitate,   friends,   advertising,   friends advertising

     



    Mai multe titluri din categorie

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
    Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans

    Un nou record mondial: 126 de ore de dans
    O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
    Serviciul de email marketing furnizat de