A 11-a editie a Festivalului de publicitate Golden Drum s-a incheiat. Desi partea cea mai ofertanta a festivalului au fost seminariile, atentia participantilor indreptandu-se in mare parte in aceasta directie, manifestarea a culminat, ca orice competitie, cu acordarea premiilor.
CLAUDIA CURICI
Dupa clasamentul pe agentii, Golden Drum pare un festival de retea, primele patru locuri in topul agentiilor de publicitate din estul european apartinand Leo Burnett (Cehia, Romania, Polonia si Ungaria). Cu toate acestea, premiul cel mare (Golden Drum) la categoria spot tv l-a primit Grey Worldwide Cehia, pentru o reclama la apa plata, ce comunica beneficiul produsului prin comparatie cu apa "cu bule" (carbogazoasa). Acelasi premiu, dar la categoria Print Ads, a fost adjudecat de Leo Burnett Praga cu o serie de patru afise, tema fiind una la moda, chiar si la noi: indemnul de a citi carti. Astfel, pe copertile unor carti celebre ("Crima si pedeapsa", "Batranul si marea" s.a.) apar scene din filme americane, iar sloganul este: "Citeste-o inaintea Hollywood-ului". Asa cum ne-a obisnuit Leo Burnett, clientul este o biblioteca publica.
WEB SI MEDIA. Pentru a vedea castigatorul la categoria Web sites, ar fi bine sa va inarmati cu rabdare si sa-l accesati: www.mosque.si. O campanie pentru toleranta rasiala, sustinuta intr-un mod foarte original prin Internet, care apartine Mayer McCann, Slovenia. La cea mai noua dintre categorii si, am spune noi, cea mai spectaculoasa, Media, este randul Letoniei (Starcom) sa duca acasa premiul cel mare, pentru campania "Aromatic Tram" (tramvaiul aromat). Marca publicitata Jacobs Kronung, sau mai bine zis aroma ei, a incantat diminetile celor care calatoreau cu un anumit tramvai, datorita unor dispozitive ce raspandeau aroma cafelei. Calatorii mai primeau, de asemenea, mostre de cafea. Punctul forte al comunicarii campaniei a fost "word of mouth", ineditul situatiei facand inevitabila raspandirea "din gura in gura" a zvonului ca exista un tramvai in care miroase a cafea (cu totii stim cat de recomfortanta este aroma cafelei dimineata).
PUTIN, DAR BUN. Un alt film care a incantat atat juriul, cat si publicul este un promo tv, castigator de Golden Drum, care anunta un concert al lui Bon Jovi intr-o maniera foarte simpla, dar creativa, impecabil executata si in acelasi timp cu un buget mic. A doua alegere, unanima, a juriului la aceasta categorie este un promo care anunta o serie de filme, ideea fiind aceea de a crea un film perfect de un minut din secvente apartinand tuturor filmelor ce urmau sa ruleze la respectivul post. Primul apartine Germaniei, cel din urma Lituaniei.
MERITAT SAU NU. Cea de-a doua agentie romaneasca in top zece este McCann Erikson, care a obtinut, binemeritat, si cele mai valoroase premii pentru tara noastra: doua Silver Drum la categoria Spot tv, cu "Fiare pentru fiara din tine", o campanie Sprite pe care toata lumea a vazut-o pe micile ecrane, si "Nunta", un spot cu o frapanta culoare locala, realizat pentru MTV, de altfel singurele prezente romanesti pe lista premiatilor cu argint la aceasta categorie. Reactia publicului la vizionarea acestora a validat alegerea juriului. Tot argint a obtinut la categoria Print Leo Burnett Romania cu lucrarea "Barca", brand-ul Prigat Activ, un print pe care l-am mai vazut doar pe la festivalul AdâOr.
Citește pe Antena3.ro
recomandare
Sunt fericit sa-mi pun numele in spatele a ceea ce noi am ales. Singura mea recomandare pentru participantii din anii viitori este sa vina la festival cu idei mai bune! - Basil Mina, Leo Burnett, jurat Golden DrumALTELE
"Dupa pisica romaneasca, si cainele romanesc...", aceasta a fost introducerea presedintelui juriului atunci cand a prezentat cele doua print-uri romanesti care au castigat bronz, ambele creatii ale Leo Burnett. Dupa sloganul "Toata lumea vrea sa fie caine", o mancare pentru caini este publicitata prin intermediul unei pisici care isi marcheaza teritoriul, in timp ce Muzeul Antipa, "greu de uitat", este adus in atentia publicului (nu stim care) de un caine cu creasta. Fiind pe lista castigatorilor la o sectiune la care concursul a fost deschis pentru orice tara din lume, aceea a campaniilor, Leo Burnett a intrat in clubul Golden Watch datorita campaniei "Un plus de energie" (Prigat Activ), desfasurata in magazinele Altex (client al aceleiasi agentii). Spre deosebire de alte campanii care au anuntat rezultate notabile in termeni de vanzari, nu am auzit nimic consistent despre acest aspect in cazul de fata.ORIGINAL. Bulgaria castiga bronzul |
DE ARGINT. McCann a starnit aplauzele publicului
printr-un spot de un realism usor exagerat |
GOLDEN DRUM. Cel mai apreciat print din finala |
EXERCITIU DE MEMORIE. Ati mai vazut pe undeva aceasta reclama? |