x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Facut in Romania

0
15 Oct 2004 - 00:00

A 11-a editie a Festivalului de publicitate Golden Drum s-a incheiat. Desi partea cea mai ofertanta a festivalului au fost seminariile, atentia participantilor indreptandu-se in mare parte in aceasta directie, manifestarea a culminat, ca orice competitie, cu acordarea premiilor.

CLAUDIA CURICI

Dupa clasamentul pe agentii, Golden Drum pare un festival de retea, primele patru locuri in topul agentiilor de publicitate din estul european apartinand Leo Burnett (Cehia, Romania, Polonia si Ungaria). Cu toate acestea, premiul cel mare (Golden Drum) la categoria spot tv l-a primit Grey Worldwide Cehia, pentru o reclama la apa plata, ce comunica beneficiul produsului prin comparatie cu apa "cu bule" (carbogazoasa). Acelasi premiu, dar la categoria Print Ads, a fost adjudecat de Leo Burnett Praga cu o serie de patru afise, tema fiind una la moda, chiar si la noi: indemnul de a citi carti. Astfel, pe copertile unor carti celebre ("Crima si pedeapsa", "Batranul si marea" s.a.) apar scene din filme americane, iar sloganul este: "Citeste-o inaintea Hollywood-ului". Asa cum ne-a obisnuit Leo Burnett, clientul este o biblioteca publica.

WEB SI MEDIA. Pentru a vedea castigatorul la categoria Web sites, ar fi bine sa va inarmati cu rabdare si sa-l accesati: www.mosque.si. O campanie pentru toleranta rasiala, sustinuta intr-un mod foarte original prin Internet, care apartine Mayer McCann, Slovenia. La cea mai noua dintre categorii si, am spune noi, cea mai spectaculoasa, Media, este randul Letoniei (Starcom) sa duca acasa premiul cel mare, pentru campania "Aromatic Tram" (tramvaiul aromat). Marca publicitata Jacobs Kronung, sau mai bine zis aroma ei, a incantat diminetile celor care calatoreau cu un anumit tramvai, datorita unor dispozitive ce raspandeau aroma cafelei. Calatorii mai primeau, de asemenea, mostre de cafea. Punctul forte al comunicarii campaniei a fost "word of mouth", ineditul situatiei facand inevitabila raspandirea "din gura in gura" a zvonului ca exista un tramvai in care miroase a cafea (cu totii stim cat de recomfortanta este aroma cafelei dimineata).

PUTIN, DAR BUN. Un alt film care a incantat atat juriul, cat si publicul este un promo tv, castigator de Golden Drum, care anunta un concert al lui Bon Jovi intr-o maniera foarte simpla, dar creativa, impecabil executata si in acelasi timp cu un buget mic. A doua alegere, unanima, a juriului la aceasta categorie este un promo care anunta o serie de filme, ideea fiind aceea de a crea un film perfect de un minut din secvente apartinand tuturor filmelor ce urmau sa ruleze la respectivul post. Primul apartine Germaniei, cel din urma Lituaniei.

MERITAT SAU NU. Cea de-a doua agentie romaneasca in top zece este McCann Erikson, care a obtinut, binemeritat, si cele mai valoroase premii pentru tara noastra: doua Silver Drum la categoria Spot tv, cu "Fiare pentru fiara din tine", o campanie Sprite pe care toata lumea a vazut-o pe micile ecrane, si "Nunta", un spot cu o frapanta culoare locala, realizat pentru MTV, de altfel singurele prezente romanesti pe lista premiatilor cu argint la aceasta categorie. Reactia publicului la vizionarea acestora a validat alegerea juriului. Tot argint a obtinut la categoria Print Leo Burnett Romania cu lucrarea "Barca", brand-ul Prigat Activ, un print pe care l-am mai vazut doar pe la festivalul Ad’Or.

VALIDATE DE PUBLIC. Au mai intrat in vistieria de premii a publicitatii romanesti doua bronzuri la categoria Spot tv. Next/Cap a castigat cu "Tatuajul", celebra reclama la Hanul Ars care are nu numai o culoare locala puternica, dar poate fi usor declinata pe orice spatiu balcanic. Cealalta lucrare premiata cu Bronze Drum este unul dintre spoturile campaniei antiplictiseala initiata de Antena 1, "Volanul" (Leo Burnett). Desi intriga actiunii din spot - cele doua masini care merg paralel - este de regasit in multe alte spoturi, rezolvarea a fost o surpriza pentru toata lumea, rasul doamnei care ii joaca o festa partenerului de trafic molipsindu-i pe toti cei prezenti la anuntarea castigatorilor.

CONDITIE PENTRU PERFORMANTA. Desi la multe categorii premiile nu s-au acordat, trendul ascendent pe care il cunoaste publicitatea est-europeana e semn ca tot mai multe companii au inteles rolul comunicarii. Investitiile in publicitate au crescut fata de anii trecuti, lucru confirmat mai ales de calitatea executiilor, dar si de complexitatea lor. De aici la dezvoltarea domeniului nu e decat un pas. Seriozitatea si onestitatea sunt imperative pentru a parcurge acest drum.

recomandare

Sunt fericit sa-mi pun numele in spatele a ceea ce noi am ales. Singura mea recomandare pentru participantii din anii viitori este sa vina la festival cu idei mai bune! - Basil Mina, Leo Burnett, jurat Golden Drum

ALTELE

"Dupa pisica romaneasca, si cainele romanesc...", aceasta a fost introducerea presedintelui juriului atunci cand a prezentat cele doua print-uri romanesti care au castigat bronz, ambele creatii ale Leo Burnett. Dupa sloganul "Toata lumea vrea sa fie caine", o mancare pentru caini este publicitata prin intermediul unei pisici care isi marcheaza teritoriul, in timp ce Muzeul Antipa, "greu de uitat", este adus in atentia publicului (nu stim care) de un caine cu creasta. Fiind pe lista castigatorilor la o sectiune la care concursul a fost deschis pentru orice tara din lume, aceea a campaniilor, Leo Burnett a intrat in clubul Golden Watch datorita campaniei "Un plus de energie" (Prigat Activ), desfasurata in magazinele Altex (client al aceleiasi agentii). Spre deosebire de alte campanii care au anuntat rezultate notabile in termeni de vanzari, nu am auzit nimic consistent despre acest aspect in cazul de fata.

ORIGINAL. Bulgaria castiga bronzul
DE ARGINT. McCann a starnit aplauzele publicului printr-un spot de un realism usor exagerat
GOLDEN DRUM. Cel mai apreciat print din finala
EXERCITIU DE MEMORIE. Ati mai vazut pe undeva aceasta reclama?
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   drum,   burnett,   leo

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de