x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Faimoasa broscuta a facut furori

0
25 Noi 2004 - 00:00

VOLKSWAGEN - Cea mai premiata marca in publicitate in 2004

De ce Volkswagen? Pentru ca este cea mai premiata marca publicitara in 2004. De cinci ani la rand, Volkswagen a dovedit ca are un soi de carisma, astfel incat oricare ar fi fost juriul care a vizionat campaniile marcii a fost impresionat. E agentia de publicitate cu care a lucrat Volkswagen cea mai creativa sau este marca in sine una foarte generoasa?

ALEX ANGHEL, CLAUDIA CURICI

DE RETINUT. "Calitatea nu are varsta". Mesaj scris, oarecum redundant, alaturi de un vizual memorabil
INTREBARE. O sa lasam gandacelul sa moara? Acesta a fost mesajul care a pus capat zvonurilor referitoare la disparitia modelului Beatle
ASOCIERE. Daca o herghelie de cai de rasa inseamna BMW, e o dovada de curaj sa recunosti ca esti magarusul fermei
"Masina poporului" a fost conceptul dupa care a luat nastere marca Volkswagen. Inca din anul 1904 perspectiva care plana asupra domeniului era aceea ca viitorul industriei automobilelor sta in eficienta productiei in masa a masinilor ieftine si de dimensiuni mici. Disputa in jurul conceptului de "masina poporului" inspirat din modelul American, a fost privita cu o nota de scepticism, pe motivul ca in Germania o masina de pasageri era privita ca un obiect de lux si era impozitata pe masura.

NEVOIA DE PUBLICITATE. Facem un salt in timp, pana-n 1959, cand Volswagen Inc. din America a simtit nevoia pornirii unei campanii profesioniste de publicitate, din cauza faptului ca pierduse procente pe piata, in fata rivalului din Europa: Renault. In colaborare cu agentia de publicitate Doyle Dane Brenbach (DDB), Volkswagen a demarat o campanie de publicitate celebra, dand nastere unor slogane devenite acum legenda: "Think small si The VW runs,...and runs...and runs."

HAZ DE NECAZ. Interesant este cazul modelului Beatle care a avut parte de un tratament special din partea agentiei mai sus mentionata. La prima vedere produsul pe care agentia il avea de publicitat se prezenta in felul urmator: fara crom, fara stil, fara cai-putere, nici macar transmisie automata, si mai rau o relicva a regimului nazist venita intr-o agentie unde multi angajati si clienti erau evrei, cu alte cuvinte un produs care, la prima vedere, nu avea forta sa devina un brand de succes. Asa, agentia a transformat aparentele deficiente in virtuti. Succesul campaniei a constat in pozitionare. Toate acesta au dus la celebrele campanii: "Think big" si "Lemon". Nu trebuie uitat faptul ca Beatle-ul era un produs care se bucura de o notorietate destul de mare

In concluzie, ce a facut Volkswagen sa fie o marca atat de premiata?

In primul rand, a urmarit o consecventa in comunicare, a avut un mesaj sincer, amuzant si mai ales creativ.

AD-URI VW

"Oamenii care lucreaza in birouri le citesc cu voce tare. Studentii le recita la petrecerile din campus. Sunt piesele de rezistenta ale conversatiilor de marketing din anii 60" - Comentarii de la presa si cititorii din America anilor ’60

MIC DAR DUR
Contrar normelor categoriei, DDB nu a pozitionat micuta masina Polo ca parte a unui stil de viata modern si tineresc, ci a comunicat calitatile produsului intr-un mod amuzant. In ciuda mesajului rational, campania a fost foarte bine primita (a castigat peste 10 premii, dintre care aurul la Cannes, Clio si Eurobest), iar cota de piata a atins un nivel fara precedent.

Obiectivele au fost repozitionarea Polo de la psihologicul "Inspires self believe" ("Te inspira") la o pozitie mai orientata pe produs: "Mic dar dur" (UK) sau "Extrem de bine construita" (Germania). Dramatizand in acest fel un mesaj rational, expresia superioritatii in segment este transmisa fara aroganta. Targetul au fost femei si barbati intre 25 si 35, care isi doresc calitatea si siguranta unei masini mari intr-un ambalaj mic.

TOP 5

1Volkswagen - The only auto maker brave enough to make a car called "The Thing!" (Volkswagen - Suntem singura firma de masini atat de curajoasa, incat sa facem o masina care se intituleaza "Chestia"

2Volkswagen - Our name is almost as big as our cars! (Volkswagen - Numele nostru este aproape la fel de mare ca masinile noastre!)

3Volkswagen - Long before England gave us the Beatles, Germany did! (Volkswagen - Cu mult inainte ca Anglia sa va dea Beatles - joc de cuvinte, Beatles inseamna gandaci, - v-a dat Germania)

4Volkswagen - Not exactly the pace car for the Indy 500! (Volkswagen - Nu este chiar masina de viteza pentru Indy 500!)

5Volkswagen - THINK SMALL, er... think small! (Volkswagen - Gandeste mic, gandeste mic!)

CEA MAI
Probabil ca una dintre cele mai faimoase campanii publicitare ale tuturor timpurilor a fost campania VW din 1960, "Think Small" ("Gandeste mic"). Ai crede ca DDB a luat un brand de masina necunoscut si l-a transformat intr-un enorm succes. Dar VW nu era nici pe departe un brand necunoscut inainte ca DDB sa-l preia pentru cursa publicitara a vietii lui. VW ajunsese in State cu 11 ani in urma, iar in 1959 avea 20% din piata de masini de import. Al & Laura Ries.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   masina,   Volkswagen

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de