VOLKSWAGEN - Cea mai premiata marca in publicitate in 2004
De ce Volkswagen? Pentru ca este cea mai premiata marca publicitara in 2004. De cinci ani la rand, Volkswagen a dovedit ca are un soi de carisma, astfel incat oricare ar fi fost juriul care a vizionat campaniile marcii a fost impresionat. E agentia de publicitate cu care a lucrat Volkswagen cea mai creativa sau este marca in sine una foarte generoasa? ALEX ANGHEL, CLAUDIA CURICI
DE RETINUT. "Calitatea nu are varsta". Mesaj scris, oarecum redundant, alaturi de un vizual memorabil |
INTREBARE. O sa lasam gandacelul sa moara? Acesta a fost mesajul care a pus capat zvonurilor referitoare la disparitia modelului Beatle |
ASOCIERE. Daca o herghelie de cai de rasa inseamna BMW, e o dovada de curaj sa recunosti ca esti magarusul fermei |
Citește pe Antena3.ro
AD-URI VW
"Oamenii care lucreaza in birouri le citesc cu voce tare. Studentii le recita la petrecerile din campus. Sunt piesele de rezistenta ale conversatiilor de marketing din anii 60" - Comentarii de la presa si cititorii din America anilor â60
MIC DAR DUR
|
Contrar normelor categoriei, DDB nu a pozitionat micuta masina Polo ca parte a unui stil de viata modern si tineresc, ci a comunicat calitatile produsului intr-un mod amuzant. In ciuda mesajului rational, campania a fost foarte bine primita (a castigat peste 10 premii, dintre care aurul la Cannes, Clio si Eurobest), iar cota de piata a atins un nivel fara precedent.
|
TOP 5
|
1Volkswagen - The only auto maker brave enough to make a car called "The Thing!" (Volkswagen - Suntem singura firma de masini atat de curajoasa, incat sa facem o masina care se intituleaza "Chestia"
2Volkswagen - Our name is almost as big as our cars! (Volkswagen - Numele nostru este aproape la fel de mare ca masinile noastre!)
3Volkswagen - Long before England gave us the Beatles, Germany did! (Volkswagen - Cu mult inainte ca Anglia sa va dea Beatles - joc de cuvinte, Beatles inseamna gandaci, - v-a dat Germania)
4Volkswagen - Not exactly the pace car for the Indy 500! (Volkswagen - Nu este chiar masina de viteza pentru Indy 500!)
5Volkswagen - THINK SMALL, er... think small! (Volkswagen - Gandeste mic, gandeste mic!)
|
CEA MAI
|
Probabil ca una dintre cele mai faimoase campanii publicitare ale tuturor timpurilor a fost campania VW din 1960, "Think Small" ("Gandeste mic"). Ai crede ca DDB a luat un brand de masina necunoscut si l-a transformat intr-un enorm succes. Dar VW nu era nici pe departe un brand necunoscut inainte ca DDB sa-l preia pentru cursa publicitara a vietii lui. VW ajunsese in State cu 11 ani in urma, iar in 1959 avea 20% din piata de masini de import. Al & Laura Ries.
|