Problemele de distribuţie a ziarelor, precum şi preţurile mari aplicate de comercianţi, au redus semnificativ tirajele cotidienelor franceze. Acestea au ajuns să reprezinte jumătate din cele înregistrate în ţări precum Anglia sau Germania, situându-se la nivelul celor din Cuba, Lituania sau Suriname.
SPRIJIN. Astfel, tirajul cotidienelor cu plată din Franţa este de doar 154 de copii la 1000 de persoane. Pentru ca ziarele să ajungă la cititori, editurile franceze sunt nevoite să treacă prin diferite etape, de cele mai multe ori, costisitoare. O altă problemă în comercializarea presei scrise în Franţa este dată de lipsa tabloidelor, acestea fiind recunoscute pentru numărul foarte mare de exemplare vândute zilnic şi, implicit, pentru câştigurile aduse. "Avem nevoie de un ziar popular cu o atitudine de tabloid. Dacă nu întelegem cum funcţionează industria ziarelor în întreaga lume şi nu încercăm să facem o excepţie în Franţa, vom da gres", a declarat Bertrand Pecquerie, director al World Editors Forum din Paris. Alarmat de această situaţie, preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, a cerut efectuarea unui studiu despre presa scrisă, finanţat de Guvern, care să propună câteva metode de remediere a problemei. Studiul cerut de preşedinte se va derula pe o perioadă de trei luni. Sarkozy susţine că problema majoră din industria ziarelor ţine de distribuţia acestora. "În vreme ce marketingul a devenit esenţial, este neobişnuit ca presa să fie atât de sărac vândută", mai susţine acesta. Nicolas Sarkozy este recunosut pentru interesul manifestat în ce priveşte îmbunătăţirea industriei media. După ce, anul tercut, a încercat să elimine pirateria digitaşă de muzică şi filme, anul acesta Sarkozy a interzis difuzarea spoturilor publicitare pe posturile publice de televiziune. Sprijinul preşedintelui Franţei pentru subvenţii directe în industria media se ridică la aproximativ 300 milioane de euro.
www.antena3
Citește pe Antena3.ro