Actriţele Gwyneth Paltrow şi Nicole Kidman se numără printre personalităţile acuzate de un grup de cercetători britanici că au indus in eroare publicul prin promovarea greşită a unor produse şi a calităţilor lor
Actriţele Gwyneth Paltrow şi Nicole Kidman se numără printre personalităţile acuzate de un grup de cercetători britanici că au indus in eroare publicul prin promovarea greşită a unor produse şi a calităţilor lor, informează telegraph.co.uk. Raportul referitor la gafele comise de vedete in ceea ce priveşte promovarea calităţilor unor produse a fost publicat in revista Sense About Science şi cuprinde figuri publice precum prezentatoarea de televiziune Sarah Beeny, creatoarea de modă Stella McCartney, scriitoarea Gillian McKeith şi actriţele Gwyneth Paltrow şi Nicole Kidman. De exemplu, scriitoarea Gillian McKeith a scris intr-un ziar că persoanele care suferă de dureri de articulaţii ar trebui să reducă sau chiar să stopeze consumul de roşii, cartofi albi, piper, paprika şi vinete, declaraţie dezabrobată de Margaret Rayman, profesor de nutriţie la Universitatea din Surrey. "Durerile de articulaţii pot fi cauzate de diferite procese şi condiţii. Unii pacienţi care suferă de reumatism işi pot ameliora starea prin evitarea unor alimente, dar acest lucru trebuie stabilit la nivelul fiecărui individ", a declarat Rayman.
Totodată, actriţa Gwyneth Paltrow a propus o dietă specială prin care se poate evita cancerul. De asemenea, jocurile de perspicacitate pe calculator Dr Kawashimaâs Brain Training, produse de Nintendo, au fost indelung lădate de vedete precum Nicole Kidman, Patrick Stewart, Julie Walters, Phillip Schofield, Fern Britton şi Zoe Ball. Acestea susţineau că jocurile stimulează o mai bună activitate a creierului. In schimb, doctorul Jason Braithwaite, cercetător in domeniul neurologiei la Universitatea din Birmingham, susţine că afirmaţia este discutabilă. "Nu există o evidenţă clară privind imbunătăţirea cunoaşterii prin folosirea acestor jocuri", a declarat Braithwaite.
Iniţiativa revistei Sense About Science reprezintă o actualizare a unei campanii lansate in 2007, prin care vedetele erau incurajate să evite promovarea "inşelătoriilor şi prostioarelor".