x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Luptă pentru câştigarea contului de branding România

0
Autor: Eliza Dumitrescu 17 Iul 2009 - 00:00

Landor Associates a contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor rezultatul selecţiei pentru brandul turistic al României, acuzând nerespectarea criteriilor de eligibilitate impuse de autoritatea contractantă, a declarat pentru Mediafax un reprezentant al companiei.



Dochiţa Zenoveiov, Managing Partner Seed Consultants, compania care reprezintă în România Landor Associates GmbH, a afirmat că se aşteaptă ca reprezentanţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor să dea un verdict favorabil solicitării. "Autoritatea contractantă nu a respectat criteriile din contractul de atribuire. Noi sperăm într-o reevaluare a documentelor depuse şi a rezultatelor selecţiei. Suntem o agenţie cu reputaţie mondială, una dintre primele trei companii de branding la nivel mondial, şi am contestat decizia de descalificare luată de autoritatea contractantă nu pentru că ne-am fi uitat neapărat la finalişti, ci la cât de corect s-a făcut evaluarea", a spus Zenoveiov, care s-a declarat optimistă în legătură cu rezultatul contestaţiei şi speră în anunţarea lui în termenii prevăzuţi de lege.

Contestaţia a avut ca obiect rezultatul selecţiei pentru brandul turistic al României, decizie prin care asocierea Landor Associates ­ Millward Brown a fost descalificată, şi este disponibilă online pe site-ul: http://www.e-licitatii.ro.

Documentul elaborat de Landor Associates împotriva "deciziei la rezultatul selecţiei", comunicată de autoritatea contractantă Ministerul Turismului la 25 iunie, solicită anularea actului contestat, reanalizarea documentelor de participare depusă de ofertanţi şi emiterea unui act de autoritatea contractantă cu aceste rezultate.

Motivele contestaţiei sunt nerespectarea criteriilor de calificare prevăzute în caietul de sarcini, unul dintre acestea fiind conţinut în specificarea: "Căutăm să creăm un parteneriat cu o companie specializată de consultanţă de brand ­ şi nu o agenţie de comunicare full service".

Astfel, semnatarul contestaţiei susţine că, deşi în Anexa la Caietul de Sarcini, la pct. 1. "Cadrul juridic" se menţionează că "vom descalifica fiecare companie care nu este o firmă specializată de consultanţă de brand", atât THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA, cât şi TBWA Bucureşti SRL au fost printre finaliştii calificaţi pentru continuarea procedurii de achiziţie, deşi aceste companii nu sunt companii specializate de consultanţă de brand şi ar fi trebuit ca prin respectarea caietului de sarcini să fie descalificate.

Landor Associates contestă, de asemenea, admiterea unui ofertant care a depus două oferte, referindu-se la prezenţa SC GFK România şi GFK NOP, parte din aceeaşi structură, care au depus oferte diferite, în asociere cu TBWA Bucureşti SRL şi, respectiv, cu Saatchi & Saatchi Design.

Potrivit contestaţiei, un alt motiv de anulare a deciziei privind rezultatul selecţiei ar fi admiterea unui ofertant aflat în conflict de interese, respectiv agenţia TBWA. Aceasta este reprezentată printre finalişti prin asocierea TBWA Bucureşti SRL ­ SC GFK România SRL şi este implicată într-o altă campanie de branding similară, "Malaysia: Truly Asia", în condiţiile în care în clarificările comunicate de autoritatea contractantă se arăta că "prin conflict de interese se înţelege implicarea ofertantului sau a unuia dintre membrii echipei în construcţia brandului turistic al altei destinaţii turistice pe perioada derulării contractului".

Un alt argument de contestare a rezultatelor licitaţiei pentru brandul turistic este aplicarea de criterii discriminative pozitive, respectiv vârsta şi vechimea unor membri ai echipelor agenţiilor participante. De asemenea, Landor reclamă modul defectuos în care autoritatea contractantă a respectat specificaţiile procedurale de transmitere a documentelor prin mijloace electronice, folosind o adresă privată de Yahoo.

Asocierile SC TBWA Bucureşti SRL ­ SC GFK Romania SRL, asocierea Saffron Brand Consultants SA ­ Brandient Consult SRL ­ Acacia Avenue Limited şi asocierea THR ­ Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA ­ Taylor Nelson Sofres SA sunt finaliştii desemnaţi de Ministerul Turismului din 13 ofertanţi înscrişi iniţial în competiţia pentru brandingul de ţară.

Landor Associates are o expertiză extensivă în strategie de brand şi design, fiind fondată în 1941 de Walter Landor, pionier al industriei de branding. Compania oferă servicii de branding, precum poziţionare de brand, arhitectură de brand, cercetare de brand, brand evaluation, brand engagement, identitate vizuală, design de ambalaj şi naming. Cu peste 24 de birouri în 16 ţări, Landor are în portofoliu clienţi precum Airlines, British Petroleum, Citi, Danone, Delta, FedEx, France Telecom, Frito-Lay, HSBC, Kraft Foods International, LG Group, Marriott Hotels & Resorts, Microsoft, Procter & Gamble, PepsiCo, Telefonica şi alţii.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   brand

 



Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de