Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Am scăpat cu bine din Apocalipsa OZN

Am scăpat cu bine din Apocalipsa OZN

17 Oct 2011   •   21:00
Am scăpat cu bine din Apocalipsa OZN

In a doua jumatate a secolului al XIX-lea, o cometa s-a sfaramat in apropierea Pamantului si era cat pe ce sa ne distruga Planeta. "Fenomenul" a fost atribuit aparitiilor obiectelor zburatoare neidentificate (OZN), insa abia astazi s-a facut lumina in acest caz.

In august 1883, bucati imense dintr-o cometa au trecut la doar cateva sute de kilometri de Terra, iar o posibila coliziune intre acestea si Pamant ar fi putut echivala cu 3.000 de catastrofe de genul celeia de la Tunguska, din 1908, scrie un grup de experti mexicani intr-un articol publicat pe site-ul bibliotecii Universitatii Cornell, informeaza Agerpres.

Echipa profesorului Hector Manterola, de la Institutul de Geofizica de pe langa Universitatea Nationala Autonoma din Mexic, a ajuns la aceasta concluzie dupa ce a studiat imaginile misterioase realizate de astronomul mexican Jose Bonilla intre 12 si 13 august 1883. In aceste imagini, care au fost publicate in 1886 in revista L’Astronomie, pot fi vazute 447 de corpuri care au trecut pe fondul discului solar. Fiecare corp era inconjurat de un halou cetos si lasa o urma pe cer. La acea vreme, Bonilla a trecut in revista descoperi­rile fara sa le interpreteze. O oarecare explicatie pentru acest fenomen a avut-o editorul revistei L’Astronomie, care a spus ca acele corpuri puteau fi pasari, roiuri de insecte sau chiar praf depus pe ecranul telescopului. Mai tarziu, fenomenul a fost interpretat ca primul caz documentat de aparitie a unor OZN-uri.

Expertii de la Institutul mexican de Geofizica au ajuns acum la concluzia ca fragmentele misterioase s-au desprins dintr-o cometa care nu apucase sa se voltilizeze si au zburat la distante variind intre 538 km si 8.000 km de Terra. Fiecare avea intre 46 si 795 de metri latime si de la 68 de metri la 1.020 de metri lungime. In opinia oamenilor de stiinta, daca fragmentele de cometa nu ar fi dat gres, pe Terra ar fi putut sa aiba loc o catastrofa de scara planetara.

Subiecte în articol: apocalipsa cometa ozn