Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Bilanţul naturii la sfărşit de an

Bilanţul naturii la sfărşit de an

27 Dec 2007   •   00:00

Anul 2007 a fost pentru oamenii de ştiinţă o perioadă incununată de succes, ei avănd parte de nenumărate surprize in domeniul paleontologiei sau al diversificării speciilor. Au fost descoperite cele mai mari specii de dinozauri, aceste exemplare schimbănd perspectiva asupra istoriei. S-au spulberat mituri precum cel al tigrului cu colţi din preistorie care, deşi era cunoscut ca prădător feroce, nu avea nici o treime din puterea maxilarului unui leu de acum, şi s-a descoperit că strămoşul micului scorpion din deşert trăia in apă şI avea nu mai puţin de 2 metri. Acest an a fost unul bogat şi in rezultate obţinute de geneticieni. Pentru prima dată, au fost creaţi embrioni din celule şuşă provenite de la primate clonate, a fost decodificat ADN-ul pisicii şi au fost create in laborator pisici clonate fosforescente la lumină ultravioletă.

Tot in 2007 s-au descoperit plante şi animale necunoscute pănă acum dintre care peşti şi organisme subacvatice bănuite să dateze de acum mii de ani datorită mediului oceanic din sudul insulelor Filipi­ne, sau 11 specii de animale, fluturi şi flori in "Coridorul Verde" din Vietnam. O problemă cu care se confruntă viaţa sălbatică in acest an este aceea a distrugerii habitatului natural din diverse zone ale lumii, fapt ce duce la situaţii critice pentru specii importante precum tigrii, vulturii, sau a urşilor care se confruntă cu o situaţie tragică: din opt specii de urşi şase sunt pe cale de dispariţie. (A.C.T.)

Subiecte în articol: natura