Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Cea mai neagră substanţă de pe Pământ: NASA a creat materialul care absoarbe aproape toată lumina

11 Noi 2011   •   08:11

Cercetatorii de la NASA au creat un material care asoarbe aproape 99% din lumina primita, scrie Daily Mail. Spre deosebire de incercarile anterioare, in care materialele absorbante demonstrau aceasta proprietate in spectrul luminii vizibile si cel al ultravioletele, dar acest material inovator capteaza si radiatiile infrarosii. Descoperirea i-a luat prin surprindere chiar si pe cercetatori si promite sa deschida noi frontiere in tehnologia spatiala.

John Hagopian, seful echipei de cercetare, a declarat ca testele sunt extrem de incurajatoare si arata ca acest material are calitati de absobtie a luminii de 50 de ori mai mari decat alti "rivali". "Desi alti cercetatori raporteaza niveluri de absorbtie care se apropie de perfectiune, materialul nostru capteaza atat lumina vizibila si ultravioletele, cat si infrarosiile", a explicat inginerul NASA.

Materialul este creat din nanotuburi de carbon, goale la interior si cu pereti multipli, care sunt de circa 10.000 de ori mai subtiri decat firul de par uman.

Tuburile se afla la un unghi de 90 de grade fata de materialul pe care il imbraca, pe care oamenii de stiinta de la NASA l-au asemanat cu o mocheta.

Se poate aplica pe orice fel de suprafata, inclusiv silicon, titaniu si otel inoxidabil - materialele cel mai des utilizate la constructiile spatiale.

Micile spatii dintre tuburi colecteaza si retin lumina, pentru a preveni reflectarea acesteia de pe suprafata respectiva si pe care cercetatorii doresc s-o masoare.

Deoarece doar o mica fractie de lumina se reflecta de pe invelis, ochiul uman si detectoarele sensibile percep materialul ca fiind negru.

Materialul ar putea fi folosit pentru sondele spatiale care vor sa detecteze cele mai indepartate surse de lumina din spatiu. Cu cat materialul este mai negru, cu atat reflecta caldura mai bine, astfel ca materialul poate fi folosit la racirea aeronavelor.