Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Naşterea Universului, "la microscop"

Naşterea Universului, "la microscop"

17 Iul 2011   •   21:00
Naşterea Universului, "la microscop"

Oamenii de stiinta de la Agentia Spatiala Americana (NASA) au anuntat ieri ca sonda Dawn a ajuns, dupa o calatorie in spatiu de aproape patru ani, pe orbita asteroidului Vesta (foto), una dintre cele mai mari protoplanete din sistemul nostru solar. La acest moment, Dawn se afla la 188 de milioane de kilometri fata de Terra si la 16.000 de kilometri de suprafata asteroidului Vesta.

Dupa un an de observatii si masuratori efectuate de pe orbita Vestai, Dawn isi va continua periplul la inceputul lui 2012 pentru a se plasa pe orbita lui Ceres, un alt asteroid de mari dimensiuni, pe orbita caruia se va plasa in februarie 2015. Cele trei misiuni principale ale sondei Dawn sunt: analizarea primelor momente ale nasterii sistemului solar, determinarea naturii elementelor care formeaza structura entitatilor spatiale de tip terestru si, nu in ultimul rand, identificarea motivului pentru care Vesta si Ceres au trecut printr-un proces de formare si au avut o evolutie total diferita de alti aste­roizi, permitandu-le savantilor sa inteleaga rolul pe care il joaca apa in evolutia asteroizilor. Ceres, descoperit in 1801, este format in proportie de 25% din apa in stare inghetata. Vesta, descoperit in 1807, este o bucata stancoasa lipsita de apa.

Subiecte în articol: stiinta