Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Noi Pământuri ar putea fi descoperite de pe Terra

Noi Pământuri ar putea fi descoperite de pe Terra

de Anca Aldea    |    04 Feb 2010   •   00:00

Oamenii de ştiinţă de la NASA au anunţat descoperirea unei noi metode de "citire" a moleculelor organice din atmosfera unei planete de dimensiunea lui Jupiter şi fiind situată la circa 63 de ani lumină distanţă de Terra.

Potrivit agenţiei de ştiri UPI, care citează revista de ştiinţă Nature, cercetătorii au folosit, în studiul lor, un telescop de mici dimensiuni (având diametrul de trei metri şi "vârsta" de 30 de ani) din Hawaii, cu ajutorul căruia au reuşit să măsoare compoziţia şi condiţiile atmosferei. Până în prezent, oamenii de ştiinţă foloseau tehnologii mai puţin "pământeşti", respectiv telescoape spaţiale sau telescoape de mari dimensiuni situate pe Terra, pentru a afla dacă o exoplanetă (din afara sistemului nostru solar) poate sau nu suporta viaţa.

Descoperirea poate contribui la identificarea mai rapidă a acelor planete aflate în afara sistemlui nostru solar, capabile să găzduiască viaţă în condiţii similare cu cele de pe Pământ, susţine astronomul NASA Mark Swain de la Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California, principalul autor al studiului.

Subiecte în articol: zoom