Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Recensământ cosmic: NASA a găsit 1.235 de planete locuibile în galaxia noastră

Recensământ cosmic: NASA a găsit 1.235 de planete locuibile în galaxia noastră

30 Mar 2011   •   15:42
Recensământ cosmic: NASA a găsit 1.235 de planete locuibile în galaxia noastră
Sursa foto: /Daily Mail
158894-.jpgSpecialiştii de la NASA şi-au petrecut ultimii doi ani căutând planete asemănătoare Pământului, care ar putea să găzduiască viaţa extraterestră, informează Daily Mail. Cercetările agenţiei americane au descoperit cel puţin 1.235 de planete, în galaxia noastră, pe care s-ar putea descoperi forme de viaţă.

Dintre cele 1.235 de planete, 54 se află în aşa numita "zonă Goldilocks". Adică la o distanţă nici prea mică, nici prea mare de Soare, tocmai bună pentru apariţia apei în stare lichidă şi a formelor de viaţă similare celor de pe Pământ.

Misiunea navetei Kepler nu a fost să studieze o anumită planetă ci, mai degrabă, să le dea astronomilor o idee despre câte planete similare Pământului (în special câte planete locuibile) sunt în galaxia noastră.

Chiar dacă naveta Kepler "vede" până la 3.000 de ani-lumină distanţă, astronomii au folosit doar a 400-a parte din imaginile provenite de pe navă şi au extrapolat rezultatele.

Astronomii au ajuns la concluzia că jumătate din stelele observate sunt orbitate de planete, iar 1% dintre aceste planete se află în "zona Goldilocks".

Însă, numărul de planete similare Pământului ar putea fi mult mai mare, susţin astronomii. Asta pentru că ultimele estimări ale NASA arată că numărul de stele din galaxia noastră ar putea fi triplu faţă de cât se credea. Mai exact, ar fi peste 300 de miliarde de stele doar în Calea Lactee. Iar, în total, în Univers există peste 100 de miliarde de galaxii. (V.M.)