Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Top 10 cele mai surprinzătoare locuri din Sistemul nostru Solar

Top 10 cele mai surprinzătoare locuri din Sistemul nostru Solar

03 Oct 2012   •   12:39
Top 10 cele mai surprinzătoare locuri din Sistemul nostru Solar

Sistemul nostru Solar se afla pe unul din bratele exterioare ale Caii Lactee, numit Bratul Orion, intr-o regiune cu o densitate de materie relativ mica, lucru care presupune ca a avut efecte benefice asupra aparitei vietii pe Pamant. Insa, planetele din Sistemul nostru Solar asund lucruri surprinzatoare, unele nedescoperite de om inca.

1. Zapada in Iad

Mercur, unde temperatura este atat de ridicata incat poti topi fier, se gaseste de asemenea si zapada. Pe o planeta unde temperatura ajunge la 450 °C, lacurile de gheata de pe planeta sunt protejate de umbre constante, milioane de ani

2. Cel mai adanc ocean

Europa, este luna lui Jupiter, cu o atmosfera rarefiata compusa in principiu din oxigen si acoperita cu un strat de gheata, datorita temperaturi extreme de -160 °C si -260 °C. Insa, adancimile oceanelor de pe Europa sunt un record. Daca pe Pamant, cel mai adac ocean masoara 11.000 de metri, pe Europa cel mai adac ocean ajunge pana la 100 de kilometri. Cercetatorii spun ca Europa este una dintre cele mai promitatoare locuri pentru cautarea si cercetarea vietii extraterestre.

3.Cel mai dezgustator loc

A treia si ultima luna a lui Jupiter, Io, este una dintre cele mai atractive luni ale lui Jupiter datorita vulcanilor, insa, nu miroase asa bine. Baker si Ratcliff spuneau ca'' luna lui jupiter miroase ca un urias ou puterzit''. Acesta se datoreaza hidrogenului sulfurat din atmosfera produs atunci cand un vulcan erupe.

4.Cele mai dure ploi

Uranus si Neptun sunt cele mai pretioase planete. Sunt formati din gheata, amoniac si metan, astfel astronomii cred ca temperaturile ridicate fragmenteaza metanul in hidrogen si carbon, acestea transformadu-se in retele cristialine si diamante.Pietre mici cat granulele de sare ori bolovani, acestea traverseaza mataua lichida asemenea unor ploi si presara nucleul solid.

5.Cel mai inalt munte

Marte este prevazuta cu cel mai inalt masiv montan, Olimp Mons care atinge o altitudine de 25.000 de metri, adica este de trei ori mai inalt decat cel mai mare masiv muntos de pe Pamant, Everest. Acesta s-a format, probabil, asemenea vulcanilor pamanteni, adica aflandu-se deasupra unui punct fierbinte, unde valuri de roca fierbinte se ridica dinspre interiorul planetei catre exterior. Insa, cum Marte nu are placi tectonice, Olimp Mons a ajuns sa aiba o altitudine ametitoare.

6. Cel mai lung canion

Marte ascunde un alt fenomen. Un canion urias care despica patru milioane de metri de teren rosu, atingand adancimi de pana la zece mii de metri. Adica, se intinde pe o distanta de 4.000 de kilometri, cum ar fi din Bucuresti pana in Delhi, India.

7.Cele mai puternice descarcari electrice

In anul 2000, Aeronava Cassini se indrepta spre Saturn, coordonatorii misiunii au avut parte de un soc. De la o distanta de 160 de milioane de kilometri, sonda a detectat pulsatii radio indicand puternice furtuni electrice pe Saturn. Semnalul radio era de aproximativ un milion de ori mai puternic decat cel detectat pe Pamant. Aceste furtuni au loc pe emisfera sudica a planetei denumita si ''Aleea Furtunii''.

8.Cea mai puternica incalzire globala

Venus, care are aproape aceeasi dimensiune, densitate si compozitie ca cele ale Pamantului, este incredibila de firbinte, insotita de nori abundenti in acid sulfuric. Ea este situata la 40 de milioane de kilometri mai aproape de soare decat Pamantul, insa nu acesta este motivul care o face sa fiarba.
Datorita norilor abundenti, acestia impiedica eliberarea in spatiu a dioxidului de carbon si face ca temperatura planetei sa fie de 260 °C.

9.Cea mai indelungata furtuna

Jupiter, are furtuni de dimensiuni imense, cu vanturi care ating 650 km/h. Energia furtunilor provine din interiorul planetei, interiorul ei asigurand 70 % mai multa energie plafonului superior de nori decat primeste planeta de la soare.

10.Cea mai haotica rotatie

Hyperion este una dintre cele mai ciudate luni observate vreodata. Aceasta este una dintre lunile mai mici a lui Saturn. Perioada de rotatie a lunii nu este constant si variaza de la o orbita la alta. Are o forma neregulata si se invarte intr-o rotatie haotica, o mare parte din interiourul ei fiind gol.

Surse: descopera.ro, Toptenz.net