x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Un program de inteligenţă artificială i-a învins pentru prima dată pe oameni într-un joc multiplayer

0
31 Mai 2019 - 22:15
Un program de inteligenţă artificială i-a învins pentru prima dată pe oameni într-un joc multiplayer


O echipă de programatori de la o companie britanică specializată în inteligenţa artificială (AI) a antrenat "agenţi" autonomi într-un joc de tip multiplayer (la care participă mai mulţi utilizatori, n.r.), care au devenit atât de eficienţi, încât i-au învins pe utilizatorii umani şi au stabilit astfel o premieră mondială, informează AFP.

Această realizare i-a adus echipei de la DeepMind, filială a companiei-mamă ce deţine Google, Alphabet, un studiu publicat joi în prestigioasa revistă Science.

Până la această reuşită, computerele i-au învins pe oameni în jocuri, însă în cadrul unor confruntări faţă în faţă, în formatul "unu la unu": Deep Blue l-a învins pe Gari Kasparov la şah în 1997 şi AlphaGo, construit de Google, l-a învins pe marele maestru sud-coreean al jocului de go Lee Se-Dol în 2016.

Jocurile multiplayer sunt însă diferite, deoarece necesită o competenţă umană complexă: cooperare şi muncă în echipă, în medii complexe.

Programatorii de la DeepMind, coordonaţi de Max Jaderberg, au folosit o versiune modificată a celebrului joc "Quake III Arena", lansat pentru prima dată pe piaţă în 1999 şi care a rămas popular în universul pasionaţilor de Esport.

Modul selectat a fost "Capture the Flag" ("Capturarea steagului"). Jucătorii trebuiau să intre în posesia drapelului echipei adverse, protejându-l în acelaşi timp pe al lor. Acest lucru îi obligă să atace şi să se apere în acelaşi timp, fapt care necesită stabilirea unei strategii.

Agenţii AI s-au antrenat singuri la acest joc, apoi au înfruntat profesionişti umani angajaţi pentru a testa jocuri video.

"Chiar şi după 12 ore de practică, profesioniştii umani în testare nu reuşeau să câştige decât 25% dintre partidele jucate contra echipei agenţilor AI", au dezvăluit autorii studiului.

Performanţa agenţilor AI a rămas superioară chiar şi atunci când timpii lor de reacţie au fost încetiniţi pentru a rămâne la nivelul celor umani.

Fără utilizare militară

Pentru antrenarea agenţilor autonomi, programatorii au recurs la ceea ce se numeşte "învăţare prin consolidare".

"La început, ei nu ştiau absolut nimic şi acţionau într-o manieră complet aleatorie, se loveau de toate colţurile", a explicat Max Jaderberg pentru AFP.

Programatorii doar le-au trasat un obiectiv: capturarea steagului. Agenţii AI au trebuit să îşi dezvolte propriul sistem de recompensă internă pentru fiecare acţiune necesară obţinerii acelui rezultat.

O altă inovaţie a constat în antrenarea mai multor agenţi AI împreună, nu separat. Cercetătorii şi-au dat seama că agenţii progresau mult mai repede dacă lucrau în grup.

De asemenea, programatorii au inoculat agenţilor AI "două viteze de gândire", inspirându-se din titlul bestsellerului "Thinking Fast and Slow", publicat de Daniel Kahneman, laureatul premiului Nobel pentru economie pe anul 2002.

"O parte a agentului reacţionează foarte repede şi îşi actualizează propriile convingeri foarte repede, în timp ce o altă parte a agentului le actualizează mai lent. Aceste două tipuri de convingeri se influenţează reciproc şi modelează percepţia agentului asupra lumii", a explicat Max Jaderberg.

Cercetătorii din echipa DeepMind au preferat să nu facă niciun fel de comentariu atunci când au fost întrebaţi despre eventuale utilizări militare ale acestui tip de inteligenţă artificială.

DeepMind are drept principiu general declarat să nu colaboreze niciodată cu sectorul militar şi cu cel al supravegherii şi monitorizării. Cuvântul "trage" nu apare deloc în studiul publicat în revista Science (autorii au preferat să scrie că agenţii AI "îndreptau" un laser către adversarii lor).

În schimb, la nivel conceptual, echipa de programatori doreşte să poată să folosească aceste forme de inteligenţă artificială pentru a rezolva probleme ale lumii reale, a precizat Max Jaderberg.

AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   ia,   multiplayer joc

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Google va bloca unele smartphone-uri începând cu luna septembrie 2021

Google va bloca unele smartphone-uri începând cu luna septembrie 2021
Google va bloca, de la finele lunii septembrie, accesul utilizatorilor Android care folosesc versiunea 2.3.7 - Gingerbread - și versiunile anterioare. Începând cu 27 septembrie, toate smartphone-urile care...

WhatsApp anunţă implementarea "View Once"

WhatsApp anunţă implementarea "View Once"
WhatsApp anunţă implementarea "View Once". Utilizatorii WhatsApp, aplicaţie deţinută de Facebook, pot trimite acum fotografii şi videoclipuri ce vor dispărea după prima vizualizare. Funcţia, numită „View O...

Zoom plătește 85 de milioane de dolari pentru încălcarea vieții private a utilizatorilor

Zoom plătește 85 de milioane de dolari pentru încălcarea vieții private a utilizatorilor
Platforma online Zoom va plăti 85 de milioane de dolari și este obligată să-și îmbunătăţească politica de protecţie şi securitate a datelor. Aceasta este acuzată pentru...

UPDATE Giganții în tehnologie înregistrează profturi uriașe în pandemie

UPDATE Giganții în tehnologie înregistrează profturi uriașe în pandemie
Profiturile marilor companii tech din SUA au ajuns la cote nemaiîntâlnite pe măsură ce economia globală depăşeşte şocul provocat de pandemie, eveniment care a alimentat avântul înregistrat anul trecut de...

Accesorii topografice: receptorul GPS RTK de mare precizie

Accesorii topografice: receptorul GPS RTK de mare precizie
Cu toții am auzit despre topografie, dar din păcate avem prea puține informații despre care sunt exact activitățile care sunt incluse în cadrul ei. Pentru a înțelege mai bine, îți spunem că topografia are...

Avertisment: Mesaje-capcană pe Facebook

Avertisment: Mesaje-capcană pe Facebook
Specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) avertizează în legătură cu mesaje-capcană de tipul „seamănă cu tine”, „apari în acest video”, care...

Un tânăr de 18 ani va zbura în spațiu cu Jeff Bezos

Un tânăr de 18 ani va zbura în spațiu cu Jeff Bezos
Un tânăr de 18 ani urmează să devină cea mai tânără persoană care zboară în spațiu, însoțindu-l pe miliardarul Jeff Bezos la primul zbor uman realizat de compania spațială Blue Origin pe 20 iulie,...

WhatsApp va permite utilizatorilor să trimită mesaje fără telefoane

WhatsApp va permite utilizatorilor să trimită mesaje fără telefoane
WhatsApp testează o nouă funcție, care le va permite utilizatorilor să trimită mesaje fără a utiliza telefonul, relatează BBC. În prezent, WhatsApp este conectat de telefonul unui utilizator, aplicațiile sale...

Concurență acerbă pe piața de smartphone-uri. Cine conduce clasamentul

Concurență acerbă pe piața de smartphone-uri. Cine conduce clasamentul
Lider mondial pe piața de smartphone-uri a rămas producătorul sud-coreean Samsung, în perioada aprilie-iunie 2021. Însă surpriza vine pe locul doi al clasamentului, unde a urcat grupul...

7 semne care ne arată că planeta se supraîncălzeşte 

7 semne care ne arată că planeta se supraîncălzeşte 
Nivelul apelor creşte, gheţarii se topesc, coralii sunt din ce în ce mai albi, iată doar câteva exemple din care reiese că încălzirea globală afectează fiecare colţ al planetei. În România, 1901-2020, ...

Apple crește producția pentru noile variante iPhone 12

Apple crește producția pentru noile variante iPhone 12
Producția noului iPhone 12 va fi majorată cu 20%, urmând să fie asamblate 90 de milioane de unități, comparativ cu 75 de milioane disponibile în ultimii ani, scrie Bloomberg. În fiecare toamnă, Apple...

Cum alegi sistemul audio pentru casa ta

Cum alegi sistemul audio pentru casa ta
Una dintre cele mai populare modalități de relaxare este cu siguranță să asculți muzica preferată, fie că faci acest lucru în timp ce citești, iei masa cu familia, ești la o petrecere cu prietenii sau, de ce...

Lovitură pentru Google. Amendat în Franța cu 500 de milioane de euro

Lovitură pentru Google. Amendat în Franța cu 500 de milioane de euro
Google a primit o amendă de 500 de milioanede euro din partea Autorității de concurență din Franța pentru încălcarea drepturilor de copyright. Platforma online nu a respectat decizia de plată a editorilor de...

Microsoft confirmă achiziţionarea unei firme care oferă soluţii de securitate cibernetică

Microsoft confirmă achiziţionarea unei firme care oferă soluţii de securitate cibernetică
Compania Microsoft a confirmat, luni, achiziţionarea unei firme care produce sisteme de securitate cibernetică, RiskIQ, cu sediul în oraşul american San Francisco, potrivit site-ului Axios.com. Valoarea...

Noile reguli de utilizare a WhatsApp, reclamate la Comisia Europeană

Noile reguli de utilizare a WhatsApp, reclamate la Comisia Europeană
Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a depus o plângere la Comisia Europeană împotriva noilor reguli de utilizare a serviciului de mesagerie WhatsApp, scrie AFP. Acestea nu sunt transparente...
Serviciul de email marketing furnizat de