De câteva zile circulă pe Facebook “vouchere” false prin care sunt promovate oferte ale unor companii internaţionale, avertizează compania de securitate informatică Bitdefender.
“Atenţie la voucherele false de la H&M, Zara şi Amazon, care circulă pe Facebook. Un singur click te poate costa mai scump decât un drum la cumpărături! Aplicația gratuită Bitdefender Safego a blocat, zilele acestea, mai multe mesaje care promovau oferte frauduloase la celebrele branduri”, au postat azi reprezentanţi Bitdefender pe pagina de Facebook a companiei.
Conform unei analize a companiei româneşti de soluţii de securitate informatică, publicată recent, cele mai multe reclame periculoase fac parte din categoria celor de business şi reprezintă 20,73% din total, în timp ce 7% dintre reclamele afişate pe website-uri legitime direcţionează utilizatorii către pagini ce conţin viruşi.
La începutul acestui an, vizitatorii Yahoo! au fost infectaţi cu viruşi foarte periculoşi, precum Zeus sau Dorkbot, prin simpla accesare a portalului, din cauza unui banner de reclamă rău intenţionată.
În septembrie 2009, cititorii ''New York Times'' au fost direcţionaţi printr-o reclamă infectată către un site ce găzduia un software periculos.