Compania Facebook vrea sa se lanseze pe piaţa site-urilor matrimoniale, concentrandu-si, totodata, eforturile pe protejarea datele personale ale utilizatorilor săi, pe fondul scandalului în care este implicat cabinetul britanic de consultanţă Cambridge Analytica.
Mark Zuckerberg, CEO-ul reţelei de socializare Facebook, a făcut acest anunţ la o întrunire dedicata Zilei dezvoltatorilor online, organizată în oraşul californian San Jose. El a precizat că nouă funcţie matrimonială nu vizează facilitarea întâlnirilor punctuale, ci îi ajute pe oameni să construiască relaţii durabile prin intermediul reţelei de socializare.
Mentionand că din totalul celor 2 miliarde de utilizatori ai reţelei de socializare aproximativ 200 de milioane sunt persoane singure, Zuckerberg nu a spus dacă noul serviciu online va fi disponibil pe bază de abonament dar, până în prezent, majoritatea funcţiilor utilizate pe această platformă online sunt gratuite.
Reprezentanţii Facebook au explicat că utilizatorii vor putea să creeze "un profil pentru întâlniri", diferit de profilul prezentat pe pagina lor de Facebook, şi că partenerii potenţiali vor fi recomandaţi pe baza datelor incluse în acel profil nou. Printre celelalte inovaţii anunţate figurează şi posibilitatea ca utilizatorii Facebook să îşi şteargă istoricul de navigare online.
"Această funcţie vă va permite să vedeţi site-urile şi aplicaţiile care ne trimit informaţii atunci când le utilizaţi, să suprimaţi aceste informaţii de pe contul vostru şi să dezactivaţi capacitatea noastră de a le stoca pe viitor", au precizat reprezentanţii Facebook pe un blog. "Dacă vă ştergeţi istoricul sau utilizaţi noul parametru, noi vom suprima informaţiile de identificare aşa încât istoricul site-urilor şi aplicaţiilor pe care le-aţi utilizat nu va fi asociat contului vostru", a explicat aceeaşi sursă.
"Vom continua să furnizăm aplicaţii şi site-uri cu analize agregate - de exemplu, vom putea să creăm rapoarte atunci când primim aceste informaţii, pentru a putea să spunem dezvoltatorilor dacă aplicaţiile lor sunt cele mai populare în rândul bărbaţilor sau femeilor dintr-un anumit grup de vârstă", a precizat aceeaşi sursă.
Această nouă funcţie doreşte să răspundă îngrijorărilor apărute după scandalul Cambridge Analytica, izbucnit după ce mass-media a aflat că acest cabinet specializat în analiza datelor online a folosit datele personale ale utilizatorilor Facebook în scopuri politice.
"Ceea ce s-a întâmplat cu Cambridge Analytica reprezintă o gravă încălcare a încrederii noastre. Acest dezvoltator şi-a însuşit date şi le-a vândut, iar noi trebuie să ne asigurăm că acest lucru nu se va mai întâmpla", a subliniat Zuckerberg. "Există încă alte măsuri care trebuie să fie luate", a recunoscut el. AGERPRES