x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Inovatia, ca afacere

Inovatia, ca afacere

20 Apr 2006   •   00:00
Inovatia, ca afacere
BANI ELECTRONICI - AFACERI
Website, ERP, CRM - toate tin de domeniul IT. Oriunde te-ai afla in lume, tehnologia informatiei (IT) pare sa fie cea mai slab gestionata afacere.

Organizatiile si managerii au nevoie de inovatiile pe care IT-ul le poate oferi, deoarece tehnologia informatiei pune la dispozitie cai logice si strategice spre atingerea unor avantaje care nu necesita un efort de incredere. Investitorii si partenerii vor sa vada noi realizari si progrese. Altfel, managerii nu isi fac treaba cum trebuie. Pe de alta parte, inovatiile necesita investitii enorme si continue. Fiecare noua investitie depaseste de cele mai multe ori strategia fiscala a celor precedente.

Scenariile cele mai dezastruoase din IT arata toate la fel: drumul este lung si anevoios, pietrele de hotar sunt la distante mari una de cealalta si, in consecinta, dezamagirile sunt numeroase. Fara un program complet de IT, disponibilitate pentru investitii majore si angajamente fara exceptii fata de proiectele IT, nu pot fi construite Dacii, cu atat mai putin automobile Range Rover.

Daca inovatia este cheia succesului indiferent de obiectivele propuse, atunci de ce atat de multe organizatii intampina atatea obstacole in calea realizarii inovatiilor de calitate in IT?

In mod evident, nu este de ajuns sa vii cu idei minunate - un manager inovator trebuie sa transforme, ulterior, acele idei in inovatii de valoare. Uneori trebuie luate in calcul si riscuri indraznete. Aceste riscuri insa pot fi controlate cu ajutorul unor tehnici manageriale de exceptie, unui proces de schimbare si al acelor politici care sustin succesul IT.

Reticenta, frica si neintelegerea fata de problemele IT trebuie depasite intr-un mod decisiv.

Managerii si personalul care ii sustine trebuie sa-si asume responsibilitatile directe fata de valoarea investitiilor IT ale unei organizatii. Este necesara utilizarea acestor inovatii, realizarea de rapoarte asupra problemelor, sa contribuie cu idei creative si perspective personale si sa determine imbunatatiri. De asemenea, este nevoie de o buna intelegere a rolului acestor inovatii in organizatie; este nevoie de entuziasm si de transmiterea acestui entuziasm colegilor.

De aceea, managementul trebuie sa investeasca in creativitate, pregatire, suport tehnic si in sustinerea canalelor de comunicare.

Aceasta este calea anevoiasa, dar adesea strabatuta de cei care au avut succes in demersul lor de a face inovatii in domeniul IT.

Stan Faryna

Specialist in tehnologie, cetatean american si proprietar al HALO, o companie romaneasca de tehnologie si design cu sediul in Bucuresti.

In SUA, Stan Faryna este recunoscut pentru editorialele si cartile sale, avand ca subiect politica, cultura, educatia, diversele aspecte sociale si tehnologia. Realizarile sale includ conducerea si dezvoltarea strategica a infrastructurii si programelor IT vizand industria GPL americana.

HALO este o companie de design si tehnologie care dezvolta solutii destinate celor mai exigenti manageri, ai caror organizatii acorda o importanta deosebita imaginii si totodata aspectelor productive ale afacerii pe care o conduc. HALO furnizeaza site-uri Web, design, materiale interactive, consultanta IT si solutii software corporative conforme cerintelor specifice, pentru clienti importanti de talie internationala.

BUGET SI INOVATIE
Cand vine vorba de proiecte complexe de IT, organizatiile se pot astepta la urmatoarele: finalizarea cu succes a proiectelor la termenul stabilit si in limitele bugetului in proportie de 22 pana la 34%; o rata a valorii inovatiei de 2 pana la 12% pentru proiectele finalizate la timp si in limitele bugetului; o rata de 9 pana la 21% in ceea ce priveste valoarea inovatiei pentru proiectele care depasesc termenele initial stabilite si bugetul cu cel putin 50%; o probabilitate de 42 pana la 54% a esecului total sau partial (durata prea mare, investitie prea costisitoare si prea putine caracteristici); esec total si pierderea investitiei in proportie de 26% pana la 36%.

RISCURI
Exista cinci probleme des intalnite pe care organizatiile inovatoare trebuie sa le depaseasca:
  • Lipsa unui angajament solid fata de inovatii si a unei culturi organizationale care sa sprijine aceasta schimbare ce are la baza un intreg proces;
  • Presupuneri neanalizate si necontestate ale industriei care se opun inovatiei si creativitatii;
  • Reticenta in extinderea si reinnoirea abilitatilor si a proprietatilor;
  • Lipsa de cunostinte IT - experienta in interiorul organizatiei;
  • Un program IT defectuos.
  • ×