Serviciile de IM devin parte a vietii cotidiane
Adolescenti sau adulti, toata lumea comunica pe messenger. La munca te ajuta sa fii mai eficient, acasa te tine in legatura cu prietenii, te ajuta sa iti faci altii noi sau sa iti faci temele mai repede.
Unul dintre secretele ideilor inspirate in cadrul unei echipe pare a fi folosirea serviciilor de Instant Messaging (IM). Se pare ca echipele care folosesc softuri de acest gen, de exemplu MSN messenger sau Google Talk, au parte de mai multe idei decat cei care folosesc ca mijloc de comunicare e-mail-ul. Cercetatori de la Universitatea Pacificului (California), Universitatea din Miami si Universitatea Chung Cheng (Taiwan) au decis sa investigheze acest subiect si au recrutat 42 de persoane din domeniul afacerilor, pe care le-au impartit in grupuri care foloseau IM si grupuri care foloseau e-mail-ul ca modalitate de comunicare pentru rezolvarea unei probleme concrete in afaceri. S-a observat ca, in medie, grupurile care aveau la dispozitie IM au fost mai operative, cu mai multe idei. Cercetatorii sunt de parere ca acest lucru se datoreaza vitezei acestei metode de comunicare.
UTILIZARE. Cei mai numerosi utilizatori ai serviciilor de IM raman insa tinerii. Conform unui studiu citat de AP, 72% dintre adolescentii care declara ca folosesc acest gen de programe sustin ca trimit mai multe mesaje in acest fel decat o fac prin e-mail. Doar 26% dintre adulti au aceeasi atitudine. Unul din trei adolescenti nu isi poate imagina viata fara IM, fetele fiind mai atasate de acest mijloc de comunicare decat baietii (36% vs 23%).
SINCERITATEA. Un aspect privit cu scepticism in cazul comunicarii online il reprezinta veridicitatea informatiilor vehiculate. Acest criteriu devine foarte important in cazul intalnirilor stabilite online. Un sondaj realizat pe engage.com a demonstrat ca un procent important din cei care folosesc acest mijloc de comunicare in scopul intalnirii perechii potrivite considera ca sunt acceptabile mici minciuni intr-o conversatie online. Conform sondajului, informatiile despre venitul castigat sunt cel mai des falsificate, urmate de cele despre aspectul fizic si despre varsta.Citește pe Antena3.ro