Unele persoane nu ştiu ce să-şi ia, o berlină sau o maşină de teren. Aşa că Nissan răspunde prompt: amăndouă. Dacă inainte făceam glume pe seama magazinului Bucureşti - "50 de magazine intr-unul singur" - zămbetul ne va dispărea cănd vom face cunoştinţă cu Nissan Qashqai. Singura modalitate de a ne reveni zămbetul este să ne urcăm la volanul lui...
Nissan ne oferă o berlină cu caracteristici de SUV
Unele persoane nu ştiu ce să-şi ia, o berlină sau o maşină de teren. Aşa că Nissan răspunde prompt: amăndouă. Dacă inainte făceam glume pe seama magazinului Bucureşti - "50 de magazine intr-unul singur" - zămbetul ne va dispărea cănd vom face cunoştinţă cu Nissan Qashqai. Singura modalitate de a ne reveni zămbetul este să ne urcăm la volanul lui...
AGIL ŞI ROBUST. Noul Qashqai este rafinat, robust şi agil in acelaşi timp. Se mişcă excelent in oraş, graţie celor 140 de cai putere aflaţi pe modelul testat de noi. Se manevrează cu uşurinţă, pentru că este mai mic decăt un SUV tradiţional şi are un gabarit comparabil cu al Fordului Focus. Te face să te simţi "la inălţime" atăt prin garda de la sol, căt şi prin materialele de calitate care compun habitaclul.
Maşina este disponibilă in variantele cu două sau patru roţi motrice şi propune patru motoare, din care două pe benzină şi două Diesel. Gama acestora incepe cu un motor pe benzină 1.6 L de 115 CP (84 kW) şi unul Diesel 1.5 dCi de 106 CP (78 kW), continuăndu-se cu alte două, avănd patru cilindri, de doi litri, unul pe benzină (140 CP/103 kW), iar celălalt Diesel (150 CP/110 kW). In funcţie de motorizări, sunt disponibile două cutii de viteze manuale (cu 5 sau 6 trepte), o cutie de viteze automată cu 6 trepte şi o transmisie cu variaţie continuă (CVT) ultramodernă.
GADGET. Căt despre gadget-uri⦠ce să mai vorbim? Faruri cu aprindere automată, ştergătoare de parbriz cu senzori de ploaie, un sistem de navigaţie prin satelit, o videocameră pentru marşarier şi preechipare Bluetooth pentru telefoanele mobile, CD-changer cu capacitate de şase discuri (comenzi pe volan, bineinţeles), iată numai căteva mostre de tehnologie inteligent folosită.
Date tehnice
Motorizare 2,0 l 140 CP benzină
Cutie manuală, 6 trepte All Mode
Viteză maximă 180 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 12,0 s
Consum 11/7/8,4
Preţ DDP 27.830 euro
Pe scurt
GTI. VW a lansat pe piaţă una dintre cele mai rapide maşini din lume, GTI W12-650. Dacă vă intrebaţi ce inseamnă "650" vă spunem noi: numărul cailor putere. Motorul W12 bi-turbo are nu mai puţin de 6 litri, ceea ce permite atingerea vitezei de 100 km/h in numai 3,7 secunde. Viteza maximă: 325 km/h.
LOGAN GPL. Automobile Dacia a lansat marţi versiunile Logan Preference şi Laureate cu motor de 1,4 litri, echipate cu instalaţie de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL) la preţuri de 8.000 de euro, respectiv 8.800 de euro. Sistemele de alimentare vor fi furnizate şi montate de compania italiană Landi Renzo, specializată in producţia de sisteme alternative de propulsie cu GPL şi gaz natural. In condiţiile funcţionării atăt cu benzină căt şi cu GPL, maşina va avea o autonomie de peste 1.500 kilometri, afirmă constructorul auto.
EXPOZIŢIE. De joi şi pănă duminică in incinta fostei clădiri Metro Otopeni (vizavi de Aeroportul Henri Coandă) bucureştenii pot admira o expoziţie a celor mai frumoase maşini din lume, pe care pănă acum ai avut ocazia de a le vedea numai in filme. Modele de excepţie: Bentley, Cadillac, Ferrari, Hummer, Jaguar, Maserati, Maybach, Porsche sau Rolls Royce vor fi expuse alături de maşini de Formula 1 şi motociclete Harley Davidson.