Cercetatorii in domeniul securitatii informatice au descoperit o modalitate destul de simpla de spargere a codului de securitate folosit la cateva modele de automobile de ultima generatie.
|
DILEMA. Cu cat masinile sunt mai "computerizate", cu atat problemele tehnice devin mai complicate |
O bresa in sistemele informationale ale automobilelor le poate permite hotilor sa ocoleasca sistemele care protejeaza cateva milioane de masini produse in ultimele luni. Problema a fost descoperita de cercetatorii universitatii americane John Hopkins. Acestia au anuntat ca sistemul de imobilizare a automobilelor in caz de furt creat de Texas Instruments poate fi spart folosind un dispozitiv electronic destul de usor de construit. Dispozitivul prezentat de cercetatori poate sustrage informatiile stocate in microcipurile sistemului de securitate.
TEHNICA. Sistemul Texas Instruments despre care vorbesc cercetatorii a fost folosit la constructia a nu mai putin de 150 de mili oane de automobile de ultima generatie Ford, Toyota si Nissan. Cheia acestor modele contine un emitator. Daca receptorul montat in bordul automobilului nu recunoaste semnalele emise de chipul ascuns in cheie, motorul nu porneste.
Folosind acest dispozitiv, "am fost capabili sa ne furam propria masina, ba chiar am cumparat si benzina cu bani furati tot de pe cartea mea de credit", a explicat Avi Rubin, profesor de informatica la universitatea americana.
DISPUTA. Mai mult, cercetatorii au povestit ca au fost chiar la Texas Instruments pentru a le face o demonstratie. Cercetatorii le-au aratat "pe viu" cum poate fi spart codul electronic. Cu toate acestea, compania si-a mentinut pozitia sustinand ca sistemul este sigur. Reprezentantul acesteia, Tony Sabetti, a declarat ca echipamentele folosite de cercetatori pentu spargerea codului sunt costisitoare si "nepractice" pentru hotii obisnuiti. "Cred ca felul in care dispozitivul a fost prezentat ca fiind ieftin si usor de realizat este o exagerare", a adaugat Sabetti.