x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Vrem mai multe jocuri

Vrem mai multe jocuri

de Mihai Manole    |    29 Ian 2008   •   00:00
Vrem mai multe jocuri

BUSINESS ● Românii se joacă mult pe telefonul mobil
România are cel mai dinamic ritm de dezvoltare din sud-estul Europei în domeniul pieţei jocurilor pentru mobil, estimată, la nivel global, la 3,6 miliarde de dolari în 2007.


BUSINESS ● Românii se joacă mult pe telefonul mobil
România are cel mai dinamic ritm de dezvoltare din sud-estul Europei în domeniul pieţei jocurilor pentru mobil, estimată, la nivel global, la 3,6 miliarde de dolari în 2007.


Piaţa autohtonă a jocurilor pentru mobil se dezvoltă cel mai repede în comparaţie cu cele din celelalte ţări din regiune, este de părere Paul Friciu, Studio Manager Gameloft. Anul trecut, Gameloft a înregistrat o creştere cu 90% a venitului realizat în România, de două ori mai mare decât creşterea medie la nivel global. Un studiu al companiei Understanding&Solutions indică faptul că veniturile mondiale ale industriei jocurilor pentru mobile în 2007 au fost de 3,6 miliarde de dolari, preconizând o creştere a acestei sume până la 6 miliarde de dolari, până în 2011, rata de creştere fiind superioară celei estimate pentru piaţa jocurilor pentru console. În privinţa preferinţelor, românilor în materie de jocuri pe mobil, majoritatea optează pentru titluri din categoria jocurilor sportive şi cu maşini.  


ATRACŢIA EXPORTULUI. Pentru piaţa jocurilor video din România, 2007 a fost un an bun, cu o creştere de circa 30%, până la 7 milioane de euro, în condiţiile în care rata pirateriei a scăzut anul trecut cu patru puncte procentuale. În 2008 se preconizează o creştere a acestei industrii cu 50%. Totuşi, piaţa autohtonă nu este atracţia principală a companiilor din domeniu, miza pentru producătorii locali de jocuri fiind exportul.


Jocurile video dezvoltate de grupul Ubisoft care ajung pe piaţa locală sunt responsabile pentru doar 7% din cifra de afaceri a companiei, restul cifrei de afaceri fiind reprezentat de exportul de servicii de dezvoltare de jocuri.

Comparaţia cu ţările din regiune din punct de vedere al pieţei jocurilor video nu mai plasează România în aceeaşi poziţie privilegiată ca în cazul segmentului jocurilor pentru mobil.


Ţara noastră se află, din acest punct de vedere, înaintea Bulgariei, dar după ţări precum Polonia, Cehia, Ungaria, ne-a declarat Remus Şerban, directorul de vânzări Ubisoft România. Jocurile create în România de Ubisoft sunt editate şi marketate de compania-mamă, revenind pe piaţa românească prin import din Marea Britanie, întrucât în ţara noastră cele mai căutate versiuni de jocuri sunt cele englezeşti.

×
Subiecte în articol: IT