x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Web 2.0 in publicitate

Web 2.0 in publicitate

de Mihai Manole    |    06 Dec 2007   •   00:00
Web 2.0 in publicitate

Marketingul online este inca destul de convenţional
Publicitatea online neconvenţională reprezintă doar 5% din piaţa de profil. Anul 2008 este incă un an in care experimentele online nu prezintă riscuri semnificative.


Marketingul online este inca destul de convenţional
Publicitatea online neconvenţională reprezintă doar 5% din piaţa de profil. Anul 2008 este incă un an in care experimentele online nu prezintă riscuri semnificative.


Piaţa autohtonă a publicităţii şi marketingului online nu este destul de curajoasă pentru a adopta metode neconvenţionale de promovare. In prezent, advertisingul online neconvenţional reprezintă circa 5% din publicitatea pe internet din Romănia, apreciază Radu Ionescu, Managing Partner, Kinecto, deşi investiţiile financiare solicitate de o astfel de abordare sunt comparabile cu cele făcute intr-o campanie convenţională.


NECONVENŢIONAL. Abordarea neconvenţională presupune utilizarea instrumentelor din gama Web 2.0, adică weblog-uri, conţinut video, site-uri de socializare, in timp ce o campanie convenţională foloseşte in principal expunerea online a bannerelor publicitare. Web 2.0 are o prezenţă discretă in marketingul online autohton. Companiile stau destul de prost, de exemplu, in ceea ce priveşte utilizarea weblog-ului ca instrument de marketing. Doar o sută de weblog-uri corporate autohtone au fost identificate de Ionescu, majoritatea suferind de o mare problemă: lipsa de deschidere. Aceasta este cauzată de slaba pregătire a personalului din domeniul relaţiilor publice in privinţa gestionării acestui canal de comunicare. La capitolul conţinut video, doar cinci campanii care folosesc acest instrument au fost desfăşurate in 2007 in Romănia, potrivit prezentării lui Ionescu, din cadrul NetCamp 2007, eveniment dedicat tendinţelor din mediul online.

Pentru 2008 se apreciază că strategiile de marketing care se folosesc de site-urile de socializare ar putea deveni instrumente folosite in Romănia, cu un potenţial de succes mai ales in cazul pieţelor de nişă. Anul 2008 este considerat de altfel un an in care se mai poate incă experimenta in domeniu, fără riscuri majore.


×
Subiecte în articol: IT online