x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Lupul, paznic la oi: îi controlează pe șoferi, după ce a condus cisterna fără documente

Lupul, paznic la oi: îi controlează pe șoferi, după ce a condus cisterna fără documente

de Diana Scarlat    |    02 Noi 2023   •   07:20
Lupul, paznic la oi: îi controlează pe șoferi, după ce a condus cisterna fără documente

Un șef teritorial de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), fost director în cadrul inspectoratului, s-a suspendat din funcție, timp de un an, pentru a transporta motorină în Ucraina, după ce a-nceput războiul în țara vecină.

 

Recent, acesta a fost prins fără documente de colegii de la ISCTR și i s-a confiscat camionul, dar la scurt timp a redevenit inspector de trafic, el fiind acum cel care-i controlează pe șoferi, în București și Ilfov. Șeful lui a confirmat, pentru Jurnalul, că știa care este situația acestui inspector de trafic, iar ancheta în cazul său a fost deschisă abia acum, după ce ISCTR a primit o solicitare de clarificări pe această speță. 

Papa George a lucrat ca șofer de camion, apoi a ocupat funcții de inspector șef în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), consilier și director în cadrul Autorității Rutiere Române (ARR), din 2019 până în primăvara anului trecut, când a plecat din poziția de inspector teritorial ISCTR, pentru a conduce cisterna de motorină, pe relația România-Ucraina. 

Jobul de șofer pe cisternă ar trebui să fie mult mai bănos decât cel de inspector teritorial la ISCTR, din moment ce Papa George a ales să se suspende din trei în trei luni, timp de aproape un an, pentru a reveni la meseria sa de bază, cea de șofer de camion. Surse din ISCTR au declarat, pentru Jurnalul, că inspectorul ar fi intrat mai întâi în concediu medical, timp de trei luni, din martie 2022, apoi s-a suspendat pe perioade de câte trei luni, până a fost prins la volanul cisternei de motorină, în Moldova, fără documente, iar cisterna i s-ar fi confiscat din cauză că nu avea actele în regulă. Actualul șef direct al lui Papa George, Tudor Claudiu Nișulescu, a confirmat, pentru Jurnalul, mare parte din ceea ce au declarat sursele noastre din cadrul ISCTR.

 

Se fac verificările abia acum

 

„Știu despre ce este vorba. A venit o solicitare, ieri, și am dat-o la colegii de la Direcția de Monitorizare și Control, să analizeze situația. Așa este, a fost oprit în trafic, dar s-au aplicat toate măsurile legale care se impun. Nu a beneficiat de niciun fel de clemență. Lucrarea este la Monitorizare, se va analiza toată speța, în detaliu, pentru că nici eu nu știu tot. Vom lua toate măsurile legale care se impun, inclusiv dacă reprezintă vreo acțiune ce intră sub incidența legilor penale. Se fac toate demersurile. Situația de necompatibilitate va fi analizată. Oricum, în perioada aceea el era suspendat de la noi”, a explicat Nișulescu, contactat telefonic. 

Lăsat fără jobul de șofer de camion și cu cisterna confiscată de colegii lui de la ISCTR, Papa George s-a întors ca inspector la ISCTR, iar acum îi controlează pe cei care conduc mașinile în zona București-Ilfov. 

ISCTR va răspunde oficial solicitării de lămuriri din partea cotidianului Jurnalul după ce se va finaliza ancheta internă, deoarece au început cercetările abia după ce instituția a primit această solicitare - așa cum a recunoscut și șeful inspectorului de trafic în cauză.

 

Șofatul e mai bănos decât munca la stat

 

Conform declarațiilor de avere din 2020 și 2021, ca director în cadrul ARR, Papa George a câștigat puțin peste 1.000 de euro pe lună, iar ca inspector teritorial ISCTR, venitul lunar este sub cel de director DATA la ARR. Pe surse am aflat că pentru transportul de motorină în Ucraina se câștigă cel puțin 3.000 de euro lunar, suma putând ajunge și la 5.000, în funcție de numărul de curse pe care le face fiecare șofer. 

Așadar, este explicabil de ce inspectorul ISCTR a preferat să ceară suspendarea activității din instituția statului, pentru a profita de ocazia de a-și practica din nou meseria de bază, conducând camionul în această perioadă, când este mare nevoie de șoferi pe cisternele de motorină.

Problemele care apar, în cazul lui, sunt legate de incompatibilitate, fiind sancționat pentru nereguli grave, când făcea meseria de șofer de camion, ca apoi să se întoarcă în funcția de inspector de trafic.

Surse din ISCTR spun că ar fi folosit cardul de control de la instituția statului, în locul cardului pe care trebuie să-l dețină fiecare șofer profesionist, pentru a înregistra numărul de ore de șofat și tipul de pauză, conform legii.

ISCTR a răspuns oficial doar la două dintre întrebările pentru care am solicitat lămuriri, precizând că este legală suspendarea din activitate, cu acordul părților, și că societatea pentru care lucra ca șofer de camion inspectorul ISCTR „a fost sancționată cu amendă contravențională pentru nerespectarea reglementărilor legale din domeniul transporturilor rutiere”. Instituția a mai precizat că restul informațiilor pentru care am solicitat lămuriri sunt în curs de verificare.

 

×
Subiecte în articol: inspector trafic documente camion