Deşi a trecut un an şi cinci luni de când pasarela pietonală din Tâncăbeşti a fost distrusă de un camionagiu neglijent judecat pentru uciderea a două persoane şi rănirea gravă a alteia, localnicii n-au nici azi reinstalată pasarela care salvează vieţi. Ba, mai mult (culmea tupeului pe bani publici!), potrivit citativului Judecătoriei Buftea, nu s-a constituit nimeni parte civilă în proces pentru recuperarea cheltuielilor făcute cu construirea pasarelei. Iar autorităţile care răspund de drumuri, poduri şi altele impun legea tăcerii.
În seara zilei de 25 iunie 2008, pe raza localităţii Tâncăbeşti, la km 28+700, pasarela ce asigura trecerea pietonilor de pe o parte pe alta a DN 1 a fost acroşată de bena uitată ridicată la 90 de grade a unui camion MAN ce circula spre Bucureşti, smulsă şi aruncată peste o maşină care circula din sens opus. Două persoane au murit (una pe loc, strivită, una la spital după patru zile) iar o a treia a scăpat cu viaţă după ce s-a chinuit, în total, 320 de zile prin spitale. Supravieţuitoarea, Vali Gina Ursică, l-a văzut ieri pentru prima oară pe cel care a atentat la viaţa ei. Incontrolabil, tânăra a izbucnit în plâns. Pentru ea, pentru sora ei moartă şi pentru prietenul dus şi el. Inculpatul şi familia nu le-au zis victimelor şi rudelor acestora nici măcar bună ziua. "N-are suflet! E un om rău. Nici măcar nu s-a uitat la mine, ca şi când nu s-ar fi întâmplat nimic!", ne-a declarat supravieţuitoarea şocată de comportamentul autorului accidentului. Inculpatul "nu s-a uitat" nici la presă.
NU VREA NIMENI SĂ RECUPEREZE BANII PUBLICI?!
Autorul accidentului, şoferul Radu Radu, este judecat la Judecătoria Buftea pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, iar firma căreia îi aparţine camionul, SC La OLI SRL, este parte responsabilă civilmente în dosarul cu numărul 7093/94/2009. Cauza a avut al doilea termen ieri, când nu s-a întâmplat decât o nouă amânare. Instanţa a acordat termen la 18 noiembrie fiindcă Spitalul de Urgenţă Floreasca, unitate spitalicească ce trebuie să-şi recupereze cheltuielile făcute cu îngrijirea victimelor, nu fusese citat. Culmea este că, potrivit citativului instanţei, nici Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) din banii căreia s-a construit totuşi pasarela ori măcar firma care a construit obiectivul şi avea obligaţia de a asigura şi mentenanţa pasarelei nu s-au constituit părţi în dosar pentru recuperarea pagubelor produse de inculpatul Radu Radu.
"VREM PASARELA ÎNAPOI!"
"Era mai bună pasarela pietonală, decât această trecere de pietoni. Atât pentru noi, ca şoferi, cât şi pentru pietoni. Este foarte periculos, fără pasarelă, pentru că pe aici se circulă cu viteză. Regimul e de 70 de kilometri la ora, dar se circulă şi cu 100 şi 110 la oră", ne-a declarat Ştefan Vasile, şofer la Primăria Snagov, aflat în Tâncăbeşti cu treburi de serviciu chiar în apropierea ruinei pasarelei. Dumitru Gheorghe, în vârstă de 68 de ani, din localitate ne spune că de când nu mai e pasarela pietonală, n-a mai traversat drumul: "Se trece strada foarte greu. Când am nevoie, trimit pe cineva să-mi cumpere câte ceva de peste drum". "Este foarte periculos. Dacă vrea cineva n-are cum să treacă pentru că nu opreşte nimeni. Sau opreşte foarte greu. Te lasă unul, dar te ia în plin maşina de pe banda cealaltă", se plânge şi localnicul Mircea Ungureanu, în vârstă de 46 de ani. Gheorghe Ion, zis Nică, un bărbat la 68 de ani, dar în putere încă, este mai vehement. "Vrem pasarela înapoi, pentru copiii care trebuie să traverseze drumul ca să ajungă la şcoală, pentru oamenii bătrâni care nu pot merge repede pe trecerea de pietoni, strecurându-se printre maşini. Nu mă interesează că ăla care i-a omorât anul trecut pe tinerii ăia şi a dărâmat pasarela n-a păţit nimic, pe mine mă interesează să ne pună pasarela înapoi. Să se facă, nu doar să se promită, cum se întâmplă acum în campanie electorală", ne-a zis Nică.
TĂCERE IMPUSĂ
Carmen Ciorobea, şefa districtului Tâncăbeşti a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) - district în curtea căruia se află "epava" pasarelei -, nu a putut să ne lămurească de ce pasarela nu a fost refăcută şi reinstalată nici până în ziua de azi. Nici dacă va fi vreodată reinstalată. "Pentru orice informaţii legate de acest caz, vă rog să vă adresaţi Regionalei de la Bucureşti. Aşa am primit dispoziţie, chiar ieri, prin notă telefonică, să vă îndrum la sediul central al Companiei", ne-a declarat Carmen Ciorobea. La Bucureşti, directorul Florin Dascălu a zis să-i spunem cine ne-a zis aşa ceva, ca să ia măsuri împotriva persoanei. Apoi ne-a trimis către alt director, al Regionalei Bucureşti, Mihai Nica. "Nu pot să dau nici o declaraţie pe acest caz. Numai Compania", ne-a indicat scurt şi acesta. La Companie, purtătorul de cuvânt ne-a spus că s-a terminat programul. Poate azi să ne spună ceva. În "lumina" acestei secretomanii, pare ciudat şi modul în care a fost întocmit rechizitoriul de trimitere în judecată a inculpatului Radu Radu. Nicăieri procurorul nu aminteşte de CNADR c-ar vrea despăgubiri, nici nu numeşte firma specializată care a construit pasarela, dar arată că expertiza tehnică judiciară în construcţii a constatat că firma "a respectat, în general, detaliile din proiect".
Citește pe Antena3.ro