x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special SRI a avertizat asupra riscului „Perez"

SRI a avertizat asupra riscului „Perez"

26 Mar 2004   •   00:00
SRI a avertizat asupra riscului „Perez"

Senatorii au aprobat ieri, cu 61 de voturi pentru si 48 impotriva, privatizarea societatii ARO Campulung. Aceasta a fost vanduta de APAPS la sfarsitul anului trecut catre investitorul John Perez (Croslander), in ciuda avertismentelor venite si din partea opozitiei si ale unor membri ai partidului de guvernamant.

Senatorul PNL Radu F. Alexandru a prezentat chiar o nota transmisa de directorul SRI, Radu Timofte, ca raspuns la o interpelare a sa in legatura cu seriozitatea investitorului american de origine braziliana, prin care SRI sustine ca a avertizat Guvernul. „Serviciul Roman de Informatii a informat beneficiarii abilitati in legatura cu premisele de prejudiciere in perspectiva privatizarii SC ARO SA Campulung", se arata in nota neclasificata a SRI, Timofte informandu-l pe senatorul PNL ca membrii Comisiei parlamentare de control al activitatii SR I au mai multe detalii din informatiile clasificate Radu F. Alexandru a sustinut ca de la vanzarea ARO catre CROSLANDER au aparut reale probleme de bonitate. „Perez este un colaborator mai vechi al ARO si nu a reusit decat sa lase impresia ca a venit cu proiecte care nu au avut finalitate. Nu exista in prezent nici un semnal de revenire pe un drum al normalitatii la ARO".

El a aratat ca daca ARO functioneaza este doar datorita unor comenzi caritabile venite din partea Ministerului de Interne, care a achizitionat autoturisme ARO la preturi mari, desi era vorba de modele vechi. „Oricat ne-am bate, masina este proasta, nu corespunde pietei internationale, ne batem pentru un lucru pus sub semnul intrebarii", a intervenit si senatorul PSD Sergiu Nicolaescu. Presedintele Senatului, Nicolae Vacaroiu, a sarit in apararea privatizarii facute de APAPS, cu toate ca a recunoscut si el ca masinile de teren de la Campulung ne-au facut de ras in Africa de Sud, care a refuzat sa mai incheie contractul cu romanii desi initial a vrut sa cumpere 4.000-5.000 de bucati pe an. „Criza de la ARO se datoreaza efectelor globalizarii. Am discutat cu 20 de constructori de autoturisme de teren si nimeni nu a vrut sa cumpere. Ce trebuia facut: sa inchidem sau sa-i dam o sansa lui Perez?", a declarat Vacaroiu, recunoscand compromisul.


Istoricul privatizarii

Societatea ARO Campulung avea anul trecut un capital social de 264 miliarde lei si un numar de 2.200 de angajati. Structura actionariatului era compusa din APAPS - 68,703%, SIF Oltenia 23,663%, persoane juridice 2,955% si persoane fizice 4,679%.

Date economico-financiare:
La 31.07.2003, societatea inregistra pierderi totale de 1.131.969.406 miliarde lei, ce reprezinta 34.286.952 USD, datorii totale de 1.663.524.000 miliarde lei, reprezentand 50.409.818 USD, din care datorii comerciale asumate de cumparator de 11,4 milioane USD. In anul 2002, ARO Campulung Muscel a fost lansata la privatizare de doua ori, dar la nici unul dintre cele doua termene-limita nu a fost depusa nici o oferta pentru preluarea pachetului de actiuni detinut de stat. In 11 iulie 2003, APAPS a lansat societatea la privatizare prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile, pentru a treia oara. La termenul-limita de depunere a ofertelor, 28 iulie, pentru achizitionarea pachetului de 7.256.816 de actiuni, reprezentand 68,703% din capitalul social al societatii, a fost depusa o singura oferta din partea firmei Cross Lander din SUA. In urma negocierilor, contractul de vanzare-cumparare de actiuni se semneaza cu firma Cross Lander.

×
Subiecte în articol: eveniment