Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3 vor împărţi 924.000 de euro (fără TVA) pentru promovarea programului "Turist în România". Ministerul Turismului a prevăzut clar sumele care se vor duce fiecărui post TV în parte: Pro TV va primi 415.000 de euro, Realitatea TV 323.000, iar Antena 3 va primi un buget de 184.000 de euro.
Posturile TV care au fost alese pentru desfăşurarea campaniei şi cuantumul sumelor angajate reies din caietul de sarcini al licitaţiei pentru alegerea agenţiei de publicitate care să administreze eficient bugetul acordat. Cu alte cuvinte, va câştiga agenţia care va obţine de la posturile TV cele mai mici preţuri.
Ministerul nu menţionează explicit numele posturilor de ştiri. Vorbeşte despre “primul canal de televiziune generalist”, “primul canal de televiziune de ştiri” şi “al doilea canal de ştiri”. Este evident despre cine este vorba. În sărăcia de pe piaţa publicităţii, banii Ministerului Turismului, împărţiţi între cele trei trusturi de presă sunt mai mult decât bineveniţi. Chiar dacă preţurile cerute de minister sunt sub nivelul pieţei.
Ce spune caietul de sarcini
Se cere o “agenţie de publicitate specializată, prin intermediul căreia se va desfăşura campania de media”. Mai precis, “difuzarea de spoturi de 30 secunde, pe primul canal de televiziune generalistă şi primele canale de televiziune de stiri, selectate în funcţie de audienţă”. Cu alte cuvinte Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3.
Cei 924.000 de euro vor fi împărţiţi astfel:
“45% din buget va fi alocat pentru prima televiziune generalistă, 35% pentru prima televiziune de ştiri şi 20% pentru cea de-a doua televiziune de ştiri, selectate dupa audienţă.”
Ministerul avansează şi preţurile. Pentru programul Turist în România, între 1 august şi 25 decembrie, Ministerul Turismului vrea cel puţin 1.200 de puncte de audienţă* de la “primul canal de televiziune generalist” (adică Pro TV), 2.800 de puncte de audienţă de la “primul canal de televiziune de ştiri” (adică Realitatea TV) şi 1.600 de puncte de audienţă de la “al doilea canal de ştiri” (evident, Antena 3).
Citeste articolul integral pe Pagina de Media
Citește pe Antena3.ro