Circa 78% dintre consumatori sunt îngrjorați de situația fiinanciară, afectată de pandemie. Totodată, 53% cpnsiideră prețul produselor cel mai important criteru de achizițe, arată studiul EY Future Consumer Index.
"Se înregistrează o uşoară scădere, la nivel global, a nivelului de îngrijorare a consumatorilor în privinţa efectelor pandemiei COVID-19. 39% dintre cei peste 14.000 de consumatori implicaţi în studiu sunt de părere că vieţile lor vor fi afectate de criza sanitară timp de cel puţin încă 12 luni, procent în scădere faţă de 40% în februarie 2021", arată cercetarea.
56% spun că adoptă comportamente sustenabile doar dacă îi ajută să economisească bani, maii ales în priviința activităţilor casnice: diminuarea consumului de energie 85%, reciclarea sau reutilizarea ambalajelor 83% şi refolosirea pungilor de cumpărături 83%.
În plus, 68% aşteaptă ca mediul de afaceri să inițieze schimbări pozitive sociale şi de mediu.
Circa 28% vor ca multinaționalele să scadă cantitatea de deşeuri generate prin procesele de producţie, iar 25% sunt de părere că acestea trebuie să-şi reducă emisiile de gaze cu efect de seră.
De asemenea, 61% recunosc că au nevoie de mai multe informaţii pentru a face alegeri mai bune la cumpărături. Ceea ce înseamnă că produsele şi serviciile sustenabile au probleme de percepţie. 67% dintre consumatori sunt descurajaţi de preocupările legate de calitatea slabă, 66% de preţurile ridicate și 60% de lipsa de încredere şi a unor practici de marketing înşelător.
Totodată, deşeurile din plastic este cel mai mare motiv de îngrijorare pentru 62% dintre americani şi 73% dintre britanci. Chinezii sunt preocupați de poluarea aeerului ș 93% dintre brazilieni.
Circa 64% dintre consumatori stau mmai mult timp acasă decât înainte de pandemie, 31% cheltuiesc mai mult pe produse sustenabile şi benefice pentru mediu și 64% sunt pregătiţi să îşi schimbe comportamentul.
Cercetarea a fost realizată pe 14.047 de consumatori din 20 de ţări, în perioada 16 aprilie - 10 mai 2021.