Incidentul a rezultat dintr-o configurație greșită unică pe Google Cloud, a raportat The Guardian. CEO-ul UniSuper, Peter Chun, și CEO-ul global Google Cloud, Thomas Kurian, și-au cerut scuze comune membrilor fondului, recunoscând întreruperea drept „extrem de frustrantă și dezamăgitoare". Ei au subliniat că nu a fost vorba de un atac cibernetic și că datele personale nu au fost compromise, dând vina pe o eroare în serviciul cloud al Google.
Într-o declarație, cei doi au explicat că „o secvență fără precedent de evenimente a dus la o configurare greșită din neatenție, care a șters abonamentul Private Cloud al UniSuper”. Au subliniat că a fost „o apariție izolată, unică”, care nu s-a mai întâmplat niciodată pentru alți clienți Google Cloud la nivel global și că "acest lucru nu ar fi trebuit să se întâmple". Din fericire, UniSuper a avut copii de rezervă cu un alt furnizor de servicii.
Google Cloud a identificat cauzele acestui incident și a implementat măsuri pentru a preveni repetarea lui. Serviciile au fost restabilite treptat, la peste o săptămână după ce sistemul a fost offline. Deși soldurile conturilor de investiții au reflectat inițial cifrele din săptămâna precedentă, UniSuper a asigurat membrii că actualizările vor fi accelerate cât mai mult posibil, potrivit Datacenterdynamics.com.
UniSuper și-a mutat o mare parte din sarcinile de lucru pe Google Cloud Platform în 2023 , împărțindu-le anterior între Azure și două centre de date proprii. Migrarea a inclus transferul tuturor sarcinilor de lucru non-producție, inclusiv 1.900 de mașini virtuale, la Google Cloud.