Un studiu recent făcut în rândul angajaţilor britanici arată că 50% din ei s-au plâns că resimt un maximum de stres marţi, către ora 10:00 dimineaţa. Şi-au dat seama şi de ce li se întâmplă aşa în a doua zi de muncă, şi nu în prima. Ei spun că luni sunt mai relaxaţi, creierul lor fiind încă în “vacanţă”, îşi împărtăşesc impresiile din week-end – pe unde au fost, cum s-au distrat, ce filme au văzut etc. Muncesc şi mai puţin lunea, amânând pentru zilele următoare treburile pe care le au de rezolvat şi pe care nu a fost musai să le rezolve din prima zi a săptămânii.
Aşa se face că marţea programul lor se “aglomerează” de la primele ore de lucru. Trebuie să verifice e-mail-urile pe care le-au primit şi care, după o pauză de trei zile, s-au cam adunat, să facă programul de lucru, să rezolve “restanţele” din ziua anterioară şi, pe deasupra, cei mai mulţi dintre ei primesc noi teme de lucru de la şefi, majoritatea având termene-limită pentru rezolvarea acestora. La jumătatea dimineţii, adică pe la ora 10:00, se simt deja stresaţi şi epuizaţi. Devin şi irascibili şi în pericol de a se certa cu superiorii sau cu colegii.
Studiul realizat pe subiecţi cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani mai arată că 25% din angajaţi se simt stresaţi la serviciu, iar 75% din ei ajung la apogeul stresului pe la ora 11:20, în fiecare zi de lucru. 40% se plâng că au foarte mult de lucru, iar 25% spun că au parte de clienţi dificili, care îi “storc”. 30% afirmă că şeful lor este cel care provoacă toate tensiunile la birou, în timp ce 17% îşi acuză colegii că nu le dau nici o mână de ajutor atunci când au nevoie.
“Stresul la locul de muncă afectează nu numai viaţa profesională, ci şi pe cea de familie şi relaţiile cu prietenii, aşa că nu trebuie să ne lăsăm copleşiţi de probleme, ci să le rezolvăm cu calm”, este concluzia studiului britanic publicat de Daily Mail.