x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cu mama la psiholog

Cu mama la psiholog

21 Noi 2008   •   00:00

Ai un copil hiperkinetic pe care nici o educatoare nu vrea să-l primească la grădiniţă, ai luat o notă mică şi nu ştii cum să-ţi anunţi părinţii severi, prietenul te presează să faci sex, deşi nu eşti decât în clasa a VI-a, sau poate eşti un "tocilar" invizibil pe care nu-l observă nimeni în clasă?!  Puteţi scrie tot ce vreţi, fără să vă fie frică sau jenă, fie că sunteţi elevi, părinţi sau profesori, pe e-mail: scoala@jurnalul.ro sau la adresa Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D, etaj VIII, Sector 1, Bucureşti. Consilierii şcolari vor oferi soluţii pentru problemele voastre în pagina de Şcoală.



"La şcoala fiului meu s-au pus camere video. Eu nu prea cred că ar funcţiona ideea asta de Big Brother. Dacă vor să fumeze, să se bată, copiii se duc în băi sau în curte, sau undeva unde sunt ascunşi de camere. E în regulă să fie camere, totuşi?" – Cosmin, Bucureşti  
"Pentru a preveni sau a interveni eficient în scopul diminuării devianţei şcolare, instituţia acţionează atât pentru a elimina sau a diminua cauzele şi condiţiile ce generează conduite deviante, dar şi pentru a resocializa sau a recupera moral şi social elevii cu astfel de conduite deviante.  
Instalarea camerelor de luat vederi în şcoli constituie mai curând o strategie ce poate fi inclusă în cadrul prevenţiei primare sau generale, care se adresează direct cauzelor generatoare, impiedicând apariţia tulburărilor de comportament, printr-un control sporit al mediului şcolar. Existenţa acestor camere video în şcoli are mai degrabă scopul de a realiza o supraveghere eficientă, protejarea elevilor, bunurilor şi a valorilor lor, şi mai puţin de a-i controla. Fireşte că fenomenul devianţei şcolare nu va fi înlăturat în totalitate şi nici nu este acesta scopul pentru care au fost introduse acele camere de luat vederi.
Elevii noştri s-au dovedit nu de puţine ori foarte creativi în a ocoli sistemul de reguli impus de şcoală, însă este de datoria ei să încerce toate soluţiile posibile pentru a-i proteja şi pentru a le asigura un mediu de dezvoltare cât mai sigur."
  • Cristina Sima, profesor psihopedagog la Şcoala nr. 191 şi la Şcoala nr. 176 din Bucureşti

×
Subiecte în articol: scoala