x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cu mama la psiholog

Cu mama la psiholog

20 Feb 2009   •   00:00

Ai un copil hiperkinetic pe care nici o educatoare nu vrea să-l primească la grădiniţă, ai luat o notă mică şi nu ştii cum să-ţi anunţi părinţii severi, prietenul te presează să faci sex, deşi nu eşti decât în clasa a VI-a sau poate eşti un "tocilar" invizibil pe care nu-l observă nimeni în clasă.



Puteţi scrie tot ce vreţi, fără să vă fie frică sau jenă, fie că sunteţi elevi, părinţi sau profesori, pe e-mail: scoala@jurnalul.ro sau la adresa Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D, etaj VIII, Sector 1, Bucureşti. Consilierii şcolari vor oferi soluţii pentru problemele voastre în pagina de Şcoală.

"Profesoara noastră de marketing ne-a zis la începutul anului că ea are întotdeauna dreptate şi dacă încercăm să o contrazicem ne lasă repetenţi. Ce putem să facem în cazul ăsta, mai ales că scade notele aiurea?" (un grup de elevi din Dâmboviţa)

"Să ne amintim afirmaţia următoare: «Tonul face muzica». Relaţia profesor – elev trebuie privită în parametrii unui parteneriat, în cadrul căruia cei implicaţi joacă roluri bine definite. Problema constă în modalitatea de a înţelege aceste roluri.

Profesorul, pe de o parte, este deţinătorul unui anumit capital de cunoaştere dintr-un anumit domeniu, iar elevul se află în etapa construcţiei propriului capital de cunoaştere.

În acest moment, "tonul face muzica", aşa cum spuneam anterior, capătă sens. Dincolo de informaţiile pe care le deţine profesorul, extrem de importantă este maniera în care le furnizează. Dacă porneşte de la o premisă de tipul "eu am întotdeauna dreptate", va avea cu siguranţă parte de o legitimare dificilă în raport cu elevii.

Pe de altă parte, diluarea celeilalte premise de tipul "să-l contrazicem" pe profesor ar putea să conducă la o dialectică atitudinală saturată de semnificaţii inteligibile pentru partenerii implicaţi în actul educaţional. Altfel spus, nu coerenţa rolurilor celor doi parteneri trebuie să fie simptomatică, ci eventual momentele de fractură a comunicării dintre ei.

Profesor Robert Florea, coordonator Centrul Municipiului Bucureşti de Asistenţă Psihopedagogică



DICŢIONARUL PĂRINŢILOR COOL*

Limbajul elevilor vă poate pune în dificultate chiar pe voi, părinţii. Din această rubrică veţi afla ce spune copilul vostru când nu-l înţelegeţi.

cu autopingeaua = pe jos, folosind propriile picioare ca mijloc de locomoţie

Sursa: www.123urban.ro

* mişto, de gaşcă, k lumea :P

×
Subiecte în articol: scoala