x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cu mama la psiholog

Cu mama la psiholog

25 Sep 2009   •   00:00

Ai un copil hiperkinetic pe care nici o educatoare nu vrea să-l primească la grădiniţă, ai luat o notă mică şi nu ştii cum să-ţi anunţi părinţii severi, prietenul te presează să faci sex, deşi nu eşti decât în clasa a VI-a, sau poate eşti un "tocilar" invizibil pe care nu-l observă nimeni în clasă.



Puteţi scrie tot ce vreţi, fără să vă fie frică sau jenă, fie că sunteţi elevi, părinţi sau profesori, pe e-mail: scoala@jurnalul.ro sau la adresa Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D, etaj VIII, Sector 1, Bucureşti. Consilierii şcolari vor oferi soluţii pentru problemele voastre în pagina de Şcoală.

"Cum îi determinăm pe cei mici, de 3 anişori, să rămână cu doamna educatoare la grădiniţă? Când am mers a doua zi la grădiniţă cu fetiţa mea - care nu se mai oprea din plâns - am găsit un băieţel care avea o frică teribilă în privire şi care mă întreba sistematic dacă am văzut-o pe mama lui la poartă." (Monica, Bucureşti)
 
"Grădiniţa este un spaţiu necunoscut copiilor de 3 ani şi, ca orice lucru necunoscut, produce nelinişti şi poate declanşa anxietăţi. Oricâtă pregătire psihologică am face înainte de începerea grădiniţei, momentul debutului va produce copilului şi stări de tristeţe sau de furie intensă, generate de teama şi de refuzul acestuia de a fi în preajma unor persoane necunoscute. Aceste reacţii sunt fireşti, dar trebuie tratate cu foarte multă atenţie de educatoare, părinţi şi consilierul şcolar, pentru a nu duce la declanşarea anxietăţii de separare. Astfel, recomandăm să-i încurajaţi pe copii să dezvolte comportamentele de autonomie personală; să-i ajutaţi să desfăşoare activităţi şi în afara spaţiului familial; să acceptaţi emoţiile copilului de teamă ca fireşti, nu ca ruşinoase sau ameninţătoare; să încurajaţi copilul să intre în situaţiile sociale pe care le evită; să valorizaţi eforturile copilului de a face schimbări în comportamentul său şi, nu în ultimul rând, să prezentaţi grădiniţa ca pe un spaţiu prietenos şi securizant". 

(Mădălina Pistol, profesor consilier la Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională Bucureşti)
 

×
Subiecte în articol: scoala