Deschiderea oficială a Pavilionului românesc de la Expo Zaragoza 2008 a început ieri la Palatul Congreselor, unde o parte dintre jurnalişti a aşteptat venirea ministrului Mediului Attila Korodi (foto) din spatele geamurilor ultimului etaj al clădirii deoarece am fost îndrumaţi în altă sală. După cele zece minute de discurs susţinut de Korodi, atmosfera a fost încinsă de ansamblul Ciocârlia, care a adus muzica tradiţională românească pe meleagurile spaniole. Apoi, totul s-a mutat la Pavilionul ţării noastre.
Deschiderea oficială a Pavilionului românesc de la Expo Zaragoza 2008 a început ieri la Palatul Congreselor, unde o parte dintre jurnalişti a aşteptat venirea ministrului Mediului Attila Korodi (foto) din spatele geamurilor ultimului etaj al clădirii deoarece am fost îndrumaţi în altă sală. După cele zece minute de discurs susţinut de Korodi, atmosfera a fost încinsă de ansamblul Ciocârlia, care a adus muzica tradiţională românească pe meleagurile spaniole. Apoi, totul s-a mutat la Pavilionul ţării noastre.
SMOG SCREEN. Cînd treci de la lumina puternică a Soarelui, alături de vizitatorii care au aşteptat cuminţi să intre pentru a vedea "imaginile proiectate pe fum" sau smogscreen-urile, în Pavilionul românesc de la Expo Zaragoza 2008 prima senzaţie pe care o trăieşti este că te afli într-un întuneric greu de străpuns. Abia apoi ţi se obişnuieşte privirea cu lumina din interior şi te lasă să observi perdelele de fum. "În fiecare zi producem o tonă de ceaţă, consumăm o mie de litri de apă pentru a o crea", a explicat Zsolt Bogos, directorul Pavilionului românesc. Aflu, printre alte "date inedite", că în spaţiul acordat ţării noastre există şase kilometri de cabluri utilizate pentru a pune în funcţiune echipamentele tehnice. Efectele create de smogul înecăcios împreună cu sunetele apei picurînd şi imagini destul de slab de sesizat au totuşi un efect suficient de puternic pentru a atrage vizitatorii dornici să vadă ce se ascunde de atît timp după peretele galben pe care scrie ROMANIA cu litere gri, nu foarte înalte.
LAUDE. Organizatorii se laudă cu cifre uimitoare – pavilionul românesc atrage în zilele "slabe" nu mai puţin de 9.000 – 10.000 de vizitatori, iar în zilele bune aproximativ 15.000 de persoane calcă pragul spaţiului românesc de la Zaragoza. Vizitatorii pot afla aici despre mediul din Delta Dunării, cu care se mîndreşte România la această expoziţie. Cît despre faptul că pavilionul nu a fost gata la timp, organizatorii au găsit repede o explicaţie – doreau ca vizitatorii să nu se încurce printre muncitori, aşa cum s-a întîmplat la alte standuri. "Momentul de deschidere nu este unul exact", a declarat Bogos, adăugînd că alte pavilioane au deschis la timp fără să fi terminat însă construcţiile din interior. Pavilionul românesc a costat bugetul de stat 4,9 milioane de euro.
- Cristina Teodorescu, Zaragoza
Citește pe Antena3.ro