Compania s-a implicat, de-a lungul timpului, în numeroase activităţi de responsabilitate socială corporativă, participând activ la proiecte pe trei direcţii: activităţi caritabile, atragerea investiţiilor comunitare şi activităţi în parteneriat cu diverse instituţii de stat şi private.
ATITUDINEA R este primul proiect complex iniţiat de Romprest, în colaborare cu alte instituţii de stat şi parteneri şi are ca obiectiv conştientizarea şi informarea participanţilor (copii, cadre didactice, părinţi) asupra importanţei pre-colectării selective şi formarea unui comportament eco-civic faţă de mediul înconjurător. În cadrul programului sunt implementate periodic programe de pre-colectare selectivă, prin organizarea unor competiţii între şcoli. Proiectul pilot ATITUDINEA R, lansat în parteneriat cu Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC), Primăria Municipiului Bucureşti şi Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti, a fost implementat în 8 şcoli din Sectorul 1, în perioada martie – iunie 2013, peste 2.000 de elevi din clasele a III-a şi a IV-a participând activ la aceste acţiuni.
Fiind preocupată de dezvoltarea comportamentului civic al tinerei generaţii faţă de mediu şi resursele planetei, compania Romprest se implică în calitate de partener în diferite alte programe. Every can counts este un astfel de program – prin intermediul căruia se realizează informarea şi colectarea selectivă a dozelor din aluminiu în diferite localităţi din Bucureşti. De asemenea, campania de educaţie ecologică EcoAtitudine, în cadrul căreia Romprest particpă ca operator de salubritate, este un proiect care are ca obiectiv conştientizarea importanţei colectării selective a deşeurilor la nivelul elevilor din şcolile cu clasele I-VIII, aproximativ 100.000 de elevi la nivel naţional.
Romprest a lansat şi primul program de pre-colectare selectivă, demarat în 2009, Pre-Colectează selectiv la tine acasă!, prin care compania distribuie gratuit saci pentru pre-colectarea selectivă (Hârtie&Carton, Plastic&Metal şi Sticlă) către asociaţiile de locatari din Sectorul 1 care au blocuri cu tubulatură.
O altă campanie importantă este Scoate-l în stradă – campanie de colectare a DEEE-urilor, în cadrul căreia compania ridică gratuit deşeuri de echipamente electrice, electronice şi electrocasnice care sunt ulterior trate ecologic, valorificate şi reciclate în conformitate cu legislaţia europeană de mediu.
Respectul faţă de mediu este o componentă esenţială a strategiei Romprest, care promovează conceptul de dezvoltare durabilă la toate nivelurile organizaţiei şi ale comunităţii.
Citește pe Antena3.ro