x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Intact Media Group, mai puternic în 2010

Intact Media Group, mai puternic în 2010

de Cristiana Stamatescu    |    23 Ian 2011   •   19:19
Intact Media Group, mai puternic în 2010
147878-intactmediacenter-1.jpgTeleviziunile Intact Media Group au devenit mai puternice în 2010, comparativ cu anul precendent, conform datelor de audienţă furnizate de GFK România. Posturile au înregistrat performanţe notabile, care au avut drept consecinţă consolidarea poziţiei trustului. În ceea ce priveşte gradul de in­fluenţă al corporaţiilor care includ tele­viziuni, pe piaţa media există do­uă mari forţe, CME (22,9%) şi Intact Me­dia Group (18,6%), urmate la ma­re distanţă de alte trusturi, cum ar fi Prima (4,5), Realitatea (6,6), Naţional TV Group (4,1), Dogan (4,9), SRTV (7,3).

Antena 1, postul cu cea mai bogată experienţă de televiziune de pe piaţa românească şi ale cărui show-uri sunt dedicate vizionării în familie, îşi reconfirmă statutul de maestru în divertisment. În top 20 producţii de gen, Antena 1 deţine 11 locuri, celelalte poziţii fiind ocupate de show-uri ale Pro TV, TVR 1 sau Prima TV. În ceea ce priveşte preferinţele telespectatorilor Antena 1, pe primul loc se află "Te pui cu blondele?" (775.000 de privitori), urmată de "În puii mei!" (670.000) şi "Plasa de stele" (668.000). O menţiune specială trebuie făcută pentru show-ul de sâmbătă seara al lui Mihai Bendeac ("În puii mei"), care s-a bucurat de un salt spectaculos de au­dienţă în sezonul toamnă 2010. Dacă în toamna lui 2009 "În puii mei" era urmărit, în medie, de 675.000 de telespectatori, în aceeaşi pe­rioadă a lui 2010, show-ul lui Bendeac era privit de 762.000 de români. La categoria performanţe poate fi in­clu­să şi "Narcisa salbatică". Serialul An­tenei 1 a fost în 2010 pe primul loc în clasamentul celor mai urmărite pro­ducţii româneşti, la nivelul popu­la­ţiei din întregul mediu urban. Astfel, "Narcisa sălbatică" a fost urmărită de 476.000 de telespectatori, faţă de 470.000 cât a avut "State de Ro­mâ­nia" (Pro TV), 459.000 – "Iubire şi o­noa­re" (Acasă) sau 432.000 – "Aniela" (Acasă).

Totodată, show-ul din access (16:00-19:00) al Antenei 1, "Acces direct", a crescut în 2010, comparativ cu 2009, în timp ce emisiunea rivală de pe Pro TV, "Happy Hour", se află în cădere abruptă de audienţă. La nivelul target-ului all urban, în 2010, "Happy Hour" înregistrează o scă­dere de 44.000 de telespectatori com­parativ cu anul precedent (569.000 în 2010 faţă de 632.000 în 2009). Antena 1, în schimb, înregis­trea­ză în intervalul de difuzare "Hap­py Hour" o creştere de 4.000 de telespectatori.

Antena 2, postul de monden al trustului Intact, înregistrează de asemenea o creştere a cotei de piaţă în 2010, comparativ cu 2009, atât pe parcursul întregii zile, cât şi în prime time.

În intervalul orar 19:00-23:00, Antena 2 a fost urmărită în medie de 84.000 de telespectatori din mediul urban, faţă de 68.000 în 2009. Cele mai urmărite emisiuni ale postului au fost, în 2010, "Răi, da’ buni" (119.000 telespectatori), "Agentul VIP" (114.000 telespectatori) şi "Confidenţial" (99.000 de telespectatori). Grila de programe a postului a inclus, în 2010, show-uri noi, cum ar fi "Nimic important" (Lucian Mîndruţă), "Face2Face" (Cosmina Păsărin), "Harta vieţii"(Nicoleta Svârlefus), "Ministerul de secrete" (Ilinca Vandici) sau "Distracţia pe vremea mea" (Irina Cordoneanu).

Antena 3, postul de ştiri al Intact Media Group, are, pe target-ul All Ur­ban, o creştere de 18% pe întreaga zi şi de 32% în prime-time (223.000 de telespectatori în 2010, fa­ţă de 174.000 în 2009). De altfel, în top 5 talk-show-uri, trei poziţii aparţin Antenei 3. Li­derul clasamentului este "Sinteza zilei", prezentat şi realizat de Mihai Gâdea, cu 323.000 de telespectatori. "Subiectiv" ocupă locul al treilea, cu 275.000 de telespectatori, iar "Ştirea zilei" lo­cul 5, cu 254.000 de telespectatori. Lo­­curile 2 şi 4 sunt ocupate de "Tema zi­lei" (TVR 1, 283.000), respectiv "Ora de foc" (Realitatea TV, 262.000).

Postul dedicat femeilor din Intact Media Group, Euforia TV, spre deosebire de televiziunile concurente, a avut creşteri în audienţă cu 29% pe whole day (întreaga zi), respectiv 25% în prime-time în 2010, comparativ cu 2009.

×