Publicaţia pe care o îndrăgiţi, Jurnalul Naţional, are în medie 876.000 de cititori zilnic, fiind de trei ani liderul cotidienelor de calitate din România.
CONSTANŢÅ ● Obiceiurile bune nu se pierd uţor
200.000 de cititori în fiecare zi. Aceasta este diferenţa dintre audienţa Jurnalului Naţional şi următorul clasat. Cifrele SNA Focus făcute publice de BRAT la 12 februarie au reconfirmat supremaţia Jurnalului Naţional în piaţa publicaţiilor de calitate din România.
De aproape trei ani consecutiv (11 valuri de livrări de date), Jurnalul Naţional ocupă detaşat prima poziţie în clasamentul audienţelor cotidienelor de calitate. Dacă până acum diferenţele care ne plasau în faţa urmăritorilor fluctuau, acum distanţa a ajuns la o sumă rotundă: avansul Jurnalului Naţional în faţa locului doi este de fix 200.000 de cititori în fiecare zi. Este o distanţă care reflectă exact diferenţele de atitudine, de preocupare, de calitate a ofertei noastre din fiecare zi. În mod cert, datele pe care SNA Focus le-a făcut publice la 12 februarie au venit ca o confirmare a ceea ce toată lumea ştia deja. Jurnalul rămâne favoritul românilor, ziarul de calitate preferat, cotidianul care întruneşte "cele mai multe voturi" ale publicului. Şi, în definitiv, aprecierea cititorilor este cea care contează cel mai mult pentru noi.
Conform ultimului val SNA Focus, Jurnalul Naţional are 876.000 de cititori în fiecare zi. Cât Adevărul, România liberă şi Cotidianul la un loc şi cu o treime mai mult decât are ocupantul locului doi din top, Evenimentul zilei.
Publicul care contează
În plus, putem spune că Jurnalul are un public educat, 70,8% dintre cititori fiind absolvenţi de studii superioare, postliceale sau liceale. Mediul în care suntem citiţi în fiecare zi este şi el relevant: 29,8% din publicul nostru trăieşte în Bucureşti şi aproape jumătate (48,9%) este localizat în oraşe cu peste 200.000 de locuitori. Repartiţia pe sexe a publicului Jurnalului Naţional este aproape echilibrată: 50,5% bărbaţi, 49,5% femei. Vârsta cititorilor, la fel de importantă, mai ales pentru cei care aleg să apară în paginile noastre, confirmă cifrele care ne plasează printre cotidienele citite de românii tineri (deci activi): 38,3% sunt între 14 şi 34 de ani, în timp ce 61,3% au vârste cuprinse între 14 şi 44 de ani. Profilul interesant al cititorului de Jurnalul este uşor de observat şi în repartiţia pe categoriile sociale ESOMAR: aproape o treime aparţine grupei AB, care include manageri, specialişti, directori şi profesionişti. Prin urmare, este de la sine înţeles că publicul Jurnalului câştigă bine: peste jumătate au venituri mai mari de 500 de lei pe lună, iar 42,7% intră în categoria celor cu venituri de peste 200 de euro lunar.
Cel mai recent Studiu Naţional de Audienţă FOCUS a fost efectuat în perioada 15 octombrie 2006-14 octombrie 2007, pe un eşantion de 21.367 de persoane, reprezentativ pentru populaţia României între 14 şi 64 ani care trăieşte în mediul urban.
Câte un supliment în fiecare zi
Jurnalul Casei mele, suplimentul de sâmbătă al Jurnalului, are 291.000 de cititori pe apariţie, Jurnalul de Bucătărie – 404.000, cel de Sănătate – 430.000. Vedeta rămâne în continuare Jurnalul TV, care este citit în fiecare săptămână de 496.000 de români.Ediţia de Colecţie s-a consacrat începând din martie 2007 drept singura publicaţie care aduce publicului şi o dimensiune audio: suplimentul cu CD. Extensia multimedia care a completat conţinutul consistent al Ediţiei de Colecţie a convins aproape 400.000 de români că, în zilele de luni, oprirea la tarabă are un scop precis: achiziţia unui exemplar din Jurnalul Naţional.