x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Jurnalul Naţional este Nr. 1

Jurnalul Naţional este Nr. 1

09 Feb 2010   •   00:00
Jurnalul Naţional este Nr. 1

De patru ani şi jumătate, Jurnalul Naţional este liderul incontestabil al ziarelor de calitate. Începănd din iulie 2005, Jurnalul Naţional îşi consolidează an de an poziţia de cel mai citit şi cel mai apreciat cotidian de calitate. Conform celui mai recent val SNA Focus, Jurnalul Naţional are 696.000 de cititori în fiecare zi.

Ieri, Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a publicat rezultatele Studiului Naţional de Audienţă (SNA Focus) pentru perioada octombrie 2008-octombrie 2009. Conform acestor rezultate, Jurnalul Naţional este numărul 1 în clasamentul cotidienelor de calitate.

Este cel de-al 19 val de audienţă care poziţionează Jurnalul Naţional pe prima poziţie în topul preferinţelor cititorilor de presă de calitate din România, un adevărat record.

Cu o audienţă de 696.000 de cititori, primul clasat în topul ziarelor de calitate, Jurnalul Naţional se află la diferenţă de 106.000 de cititori faţă de următorul său competitor, ziarul Adevărul, şi de 172.000 de cititori faţă de cel de-al treilea clasat, Evenimentul Zilei. În permanenţă, aceste distanţe atestă diferenţele de atitudine, de calitate şi de conţinut pe care Jurnalul Naţional le propune în fiecare zi cititorilor săi. Pe locul al IV-lea în clasamentul ziarelor de calitate, la o distanţă de 443.000 de cititori faţă de Jurnalul Naţional, se află cotidianul România Liberă, cu o audienţă de 253.000 de cititori pe zi. Acesta este urmat îndeaproape de ziarul Gândul, cu 234.000 de cititori pe zi.

EDIŢIILE DE SFĂRŞIT DE SĂPTĂMĂNĂ ALE ZIARELOR DE CALITATE
În ceea ce priveşte ediţiile de week-end ale ziarelor de calitate, Jurnalul Naţional se situează tot pe locul I. Drept dovadă, ultimele date SNA Focus ne arată că Jurnalul de duminică a înregistrat o audienţă de 547.000 de cititori, la o diferenţă de 128.000 de cititori faţă de Evenimentul Zilei de duminică şi la o distanţă de 223.000 de cititori faţă de ce de-al treilea clasat, Adevărul de duminică. Asta demonstrează că "reţeta" propusă de echipa editorială a Jurnalului de duminică este cea mai potrivită pentru petrecerea unui sfârşit de săptămână ideal.

SUPLIMENTELE JURNALULUI

Pe lângă ziar, Jurnalul Naţional oferă cititorilor săi patru suplimente tematice, în format de revistă, care sunt foarte apreciate de sute de mii de cititori. Jurnalul de sănătate a înregistrat pe acest val cea mai mare audienţă dintre suplimentele Jurnalului, cu 363.000 de cititori pe ediţie. Suplimentul de lunea al Jurnalului Naţional, Ediţia de Colecţie, prin audienţa sa de 336.000 de cititori pe ediţie, confirmă preferinţa a sute de mii de români de a găzdui în casele lor produse culturale autentic româneşti. Jurnalul tv, cu cei 333.000 de cititori pe ediţie, este cel mai citit ghid tv al unui ziar de calitate. Domeniul gastronomic se dovedeşte şi el a fi apreciat de români, Jurnalul de bucătărie având un public de 306.000 de cititori pe ediţie.

CITITORII JURNALULUI NAŢIONAL
Publicul Jurnalului Naţional este un public distins, un public care apreciază calitatea şi valorile autentice. Cu vârste cuprinse între 14 şi 44 de ani (57,4%), ei sunt aproape în egală măsură bărbaţi (49,7%) şi femei (50,3%). Dintre aceştia, 40,7% sunt absolvenţi de facultate, colegiu sau şcoală postliceală. Un procent semnificativ din publicul Jurnalului este constituit din persoane cu putere de decizie - întreprinzători particulari sau salariaţi cu funcţie de conducere (26,2%). Dintre cititorii noştri, 37,9% au venituri de peste 300 de euro lunar.

Profilul cititorului Jurnalului Naţional, conturat mai sus, se oglindeşte şi în repartiţia pe categoriile sociale (ESOMAR). Mai mult de o treime (38,6%) aparţine grupei AB care include manageri, specialişti, directori şi profesionişti.

PUBLICAŢIILE INTACT MEDIA GROUP
În topul publicaţiilor sportive, Gazeta Sporturilor este lider de audienţă, cu 734.000 de cititori în fiecare zi, la diferenţă de 144.000 de cititori de ziarul Pro Sport. Săptămâna Financiară se situează pe locul I în topul publicaţiilor economice - cu 305.000 de cititori pe ediţie, la o diferenţă de 37.000 de cititori faţă de principalul şi următorul său competitor, revista Capital.

"Tuturor celor care ne citesc în fiecare zi şi nu numai le promitem că nu vom abdica de la crezurile şi principiile care ne mână în demersurile noastre mediatice şi vom continua să le oferim calitate în tot ceea ce facem."


×
Subiecte în articol: mass-media