Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a vândut în primul semestru 4,72 milioane roviniete, în creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania a anunţat, joi, o parte a indicatorilor înregistraţi de companie în primul semestru.
Astfel, din cheltuielile Companiei de Drumuri, 37,9% au reprezentat investiţiile, inclusiv construcţia de autostrăzi, 25,25% întreţinerea drumurilor naţionale, 15,18% reprezintă reabilitările de drumuri naţionale finanţate din credite externe, 11,1 % proiecte derulate cu fonduri europene, 4,03% reparaţiile capitale drumuri naţionale (DN), 4,05% programele de eliminare a efectelor inundaţiilor, 2,49% plăţi pentru rambursări credite externe, de dobânzi şi comisioane.
CNADNR a semnat în această perioadă două contracte de contrucţie de autostrăzi, respectiv Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa şi a atribuit contractul de concesiune de lucrări şi servicii pentru proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Comarnic-Braşov.
În prezent se află în desfăşurare patru astfel de contracte pentru Arad-Timişoara, sectorul de autostradă Bucureşti-Moara Vlăsiei, sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti şi Autostrada Transilvania.
Totodată, în cadrul programului de reabilitare a drumurilor naţionale, cu finanţare rambursabilă şi nerambursabilă, sunt în derulare douăzeci şi trei de contracte, fiind în lucru aproximativ 1.050 de kilometri.
CNADNR a atribuit alte două contracte de reabilitare pe DN 76, pe sectoarele Şoimuş-Baia de Criş (40 de kilometri) şi Baia de Criş-Vârfurile (29,35 km), care vor fi semnate în semestrul doi.
În cadrul programului de modernizarea a centurilor ocolitoare, compania a semnat contractul pentru construcţia centurii Arad la profil de autostradă şi a continuat lucrările la şoselele de centură din Ploieşti Vest, Sibiu, centura de Nord a Municipiului Bucureşti, Cluj Est, Iaşi Sud, Suceava, Timişoara, Oradea, Adunaţii Copăceni, Lugoj.
De asemenea, a continuat lucrările de fluidizarea traficului pe DN 1, la Pasajul Băneasa şi au iniţiat lucrările la varianta ocolitoare Constanţa la profil de autostradă şi la centura Bucureşti Sud.
În cadrul Programului Operaţional Sectorial-Transporturi 2007-2013, prin care România beneficiază de fonduri europene de 4,7 miliarde de euro, au fost aprobate cereri de finanţare pentru trei pachete de centuri ocolitoare, respectiv pregătirea pentru construcţie a variantelor de ocolire Ştei, Alesd Sud şi Nord, Miercurea Ciuc, Gheorghieni, Bistriţa, Huşi (33.957.912 euro), Sighişoara, Făgăraş, Huedin, Topliţa, Tuşnad, Bârlad, Timişoara Sud (34.490.395 euro) şi pentru Paşcani, Roman, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Roşiorii de Vede, Târgovişte, Titu (16.932.136 euro).
Mediafax