Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va modifica traseul tronsonului Târgu Mureş (Ogra) - Braşov, deoarece ruta iniţială trece printr-o zonă naturală protejată şi nu poate fi obţinut acordul de mediu, a declarat Dorin Debucean, director general adjunct la CNADNR.
Autostrada Transilvania
“Acest tronson nu are autorizaţie de mediu, care a expirat în 2006 şi
nu putea fi reînnoită, deoarece pe traseul iniţial este o zonă
protejată. Soluţia este modificarea traseului acestui tronson pentru a
evita zona respectivă, şi echipele noastre lucrează la acest lucru”, a
spus reprezentantul Debucean. Reprezentantul CNADNR a precizat că pe
traseul iniţial exista un aviz de mediu, acordat în 2005, însă acesta a
expirat în 2006, iar după modificarea traseului va fi obţinut un nou
aviz de mediu. “Studiul de fezabilitate a fost realizat de Search
Corporation în 2004, şi pe baza traseului s-a cerut acord de mediu.
Acum însă trebuie modificat traseul şi obţinut un nou acord, fiindcă
acesta este valabil pe o perioadă de doar doi ani. Pe traseu este o
zonă inclusă în programul Natura 2000, programul de salvare a florei şi
faunei de pe teritoriul Uniunii Europene”, a explicat Debucean.
LUCRåRI. Oficialul a spus că la ora actuală constructorul, compania
americană Bechtel, lucrează doar pe două secţiuni, Câmpia Turzii -
Gilău (Cluj) şi Suplacu de Barcău - Borş, la următorul tronson ce va fi
deschis, Gilău - Mihăileşti, lucrările urmând să înceapă în luna martie
a acestui an. Potrivit directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului
Mureş, pentru tronsonul cuprins între comuna Ogra şi limita judeţului
Mureş cu Braşov, nu există acord de mediu. “Pe acest tronson,
Autostrada Transilvania a avut un acord care a expirat anul trecut şi
nu s-a depus nicio documentaţie pentru obţinerea unui alt acord. După
parcurgerea tuturor etapelor, se va obţine acordul de mediu, dacă este
conform”, a spus Dănuţ Ştefănescu. Acesta a precizat că procedura de
obţinere a acordului presupune un termen extrem de lung, de cel puţin
patru luni, care implică dezbateri publice în toate localităţile pe
raza cărora va trece autostrada.
CIFRE. Compania americană Bechtel ar trebui să finalizeze lucrările la
Autostrada Transilvania în 2012. În 2007, compania are alocat un buget
în valoare de 184 milioane de euro, iar bugetul de anul viitor s-ar
putea ridica la aproximativ 500 milioane de euro. Autostrada va avea
415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94
de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere. Costul
final al autostrăzii ar putea depăşi patru miliarde euro, din cauza
faptului că, în studiul de fezabilitate iniţial, nu au fost incluse
viaducte şi alte construcţii.