Angajatii Elenei Udrea, ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, au incurcat cifrele despre banii alocati pentru promovarea brandului turistic al Romaniei in timpul Galei Bute, precum si la evenimentele conexe. In timp ce in raspunsul transmis redactiei Jurnalul National se mentioneaza ca "valoarea pachetului de promovare achizitionat de MDRT este de 1.930.000 euro inclusiv TVA, suma asigurata din fonduri europene nerambursabile alocate Romaniei pentru promovarea turistica" pentru agentia de presa Mediafax, ministerul a furnizat cu totul alte cifre despre valoarea contractului. "MDRT va plati 590.000 euro, fara TVA, pentru expunerea brandului national turistic pe ringul de box la meciul dintre Lucian Bute si Jean Paul Mendy, valoarea totala a contractului incheiat intre institutie si organizatorul galei, o firma a lui Rudel Obreja, fiind de 1,93 milioane euro, fara TVA", potrivit Mediafax. Astfel, Gala Bute va costa in total 2.393.200 de euro bani vor fi platiti de minister din fonduri europene destinati promovarii brandului turistic national.
Audienta Galei Bute a scazut drastic fata de cifrele inaintate initial de Rudel Obreja. Daca in declaratiile publice Rudel Obreja vorbea despre 400 de milioane de telespectatori, in raportul de atribuire a avut grija sa prezinte cifre mai realiste. "Europlus Computers a asigurat MDRT de o audienta a acestor elemente de 2,45 milioane de persoane, dintre care 1,52 milioane in direct", potrivit sursei citate. "Gala Campion pentru Romania a fost o extraordinara ocazie de promovare. Consider ca ne-am atins scopul parteneriatului incheiat cu Lucian Bute. Varful de audienta a fost de 4,5 milioane de telespectatori in Romania. Vom prezenta datele despre audienta din strainatate pe masura ce acestea ne vor surveni", a declarat ieri Elena Udrea, in cadrul unei conferinte de presa.
Banii catre firma organizatoare a galei, Europlus Computers, detinuta de presedintele Federatiei Romane de Box, Rudel Obreja, vor fi platiti integral doar daca sunt respectate toate prevederile contractuale.
Udrea nu a ratat ocazia de a lansa un atac la adresa Antenei 3. "Sunt unii care contesta folosirea banilor europeni, bani pe care nu am fi putut sa ii cheltuim in alte scopuri. Nu i-a oprit nimeni sa sponsorizeze organizarea unui meci al lui Bute in Romania, asa cum nu ii opreste sa o faca de acum incolo pentru a dovedi ca sprijina performanta sportivilor romani", a spus Udrea.
Contractul are ca obiect "prestarea serviciilor de promovare a Romaniei ca destinatie turistica si a brandului turistic national pe plan national si international, in cadrul evenimentelor desfasurate cu ocazia organizarii Galei Internationale de Box Profesionist in data de 9 iulie 2011".
Contractul a fost incredintat conform OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari si a contractelor de concesiune de servicii.
Astfel, MDRT a prezentat "frunza" din brandul national turistic pe mai multe elemente din cadrul galei, ringul si arena de box, echipamentele boxerilor romani, pe biletele de acces, pe bannere, mash-uri, spoturi tv, pe internet etc.
Din totalul de 590.000 de euro reprezentand pretul expunerii pe elementele arenei, expunerea centrala a logo-ului turistic pe podeaua ringului costa 130.000 de euro. In ceea ce priveste expunerea brandului pe posturile de televiziune, pretul negociat cu organizatorul galei, firma Europlus Computers, a fost de 125.000 de euro, fara TVA, pentru ShowTime (in baza contractului de exclusivitate pe care Lucian Bute il are peste Ocean) si Pro TV International si de 140.000 de euro, fara TVA, pentru "cel putin doua televiziuni din tarile-tinta ale MDRT". Aceste date sunt inscrise la rubrica "Servicii de expunere achizitionate de la organizatorul Galei de box profesionist in care va boxa Lucian Bute".
Prin contract, s-au stabilit tinte de audienta, adica un numar minim de telespectatori si minim de doua televiziuni din tarile de pe pietele-tinta principale din care Romania si-a propus sa atraga turisti.