Ninsorile care au afectat jumatatea de sud a tarii in ultimele 48 de ore au dat peste cap traficul feroviar. Un numar de 213 trenuri, dintr-un total 1.947 aflat in grafic intr-o zi normala, erau anulate in aceasta dimineata, iar patru linii de cale ferata din sud-estul tarii erau inchise, din cauza conditiilor meteorologie nefavorabile. De asemenea, pe noua linii se circula cu restrictii, fiind folosite locomotive diesel.
Vezi AICI situatia actualizata a trenurilor cu restrictii de circulatie
CFR Calatori anunta ca, avand in vedere situatiile neplacute din ultimele zile in care pasagerii au ramas blocati in trenuri ore intregi, CFR le permite acestora ca pentru parcursul neefectuat, la trenurile care inregistreaza intarzieri, sa solicitare restituirea integrala a contravalorii biletelor (pentru distanta neefectuata).
Pasagerii mai pot efectua calatorii, fara plata diferentelor tarifare, la alte trenuri sau pe alte rute pentru care au bilete, in situatia in care apar modificari in circulatia trenurilor la care au bilete valabile.
Probleme sunt si in transportul aerian. In aceasta dimineata, pe aeroportul din Otopeni, din cauza cetii, existau intarzieri la aterizare si decolare. Aeroportul din Iasi era inchis, iar pe cel din Craiova se actiona cu utilaje de deszapezire, o cursa avand intarziere.
"Sunt anumite curse aeriene afectate de ceata. La decolare singura problema e degivrarea care trebuie efectuata, dar la aterizare sunt curse care inregistreaza intarzieri: o serie de curse interne, de la Sibiu, Timisoara, Baia Mare si una de la Chisinau. Este vorba de intarzieri mai mari de 30 de minute. O cursa a Wizz Air care trebuia sa aterizeze pe Baneasa a aterizat pana la urma pe Otopeni. Alte trei curse care nu au putut ateriza la Otopeni au aterizat pe alte aeroporturi din tara", a declarat Valentin Iordache, director de comunicare la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.
Acesta a precizat ca ceata este foarte deasa, pe ambele aeroporturi bucurestene, vizibilitatea este foarte redusa, sub 300 de metri, "aproape de limita de categorie a celor doua aeroporturi".
Vezi AICI situatia traficului aerian
Porturile erau deschise si operationale, pe Dunare nefiind inregistrate schimbari.