Campania electorala pentru alegerile parlamentare de anul trecut a inghitit 143,288 de miliarde de lei, in timp ce la campania prezidentiala cheltuielile au fost de 93,1 miliarde de lei, arata un raport al Curtii de Conturi.
|
|
BILA ALBA. Dan Drosu Saguna spune ca nu se fac nici un fel de presiuni asupra institutiei in legatura cu controalelele intreprinse la partidele parlamentare
|
PRESEDINTIE. Conform propriilor declaratii, Traian Basescu a fost cel mai cheltuitor candidat la Presedintie, campania electorala costandu-l peste 44,5 miliarde de lei. In schimb, veniturile totale de care a dispus Basescu in campania electorala s-au cifrat la numai 22.089 de miliarde de lei, din care 10,5 miliarde au reprezentat donatiile. Aceeasi situatie se regaseste si la candidatul Uniunii PSD+PUR, Adrian Nastase, care a cheltuit 27,140 miliarde de lei, in timp ce veniturile au reprezentat doar 8,5 miliarde. Din acesta suma, 2,3 miliarde de lei au fost donatii. Candidatul PRM, Corneliu Vadim Tudor, a declarat 12 miliarde de lei venituri si tot atatea cheltuieli, din totalul veniturilor 2,4 miliarde reprezentand donatii. Pe locul patru la capitolul cheltuieli se afla Gigi Becali, care a cheltuit pe propria campanie 3,688 miliarde de lei. Venituri declarate: trei miliarde, din care nici un leu nu a reprezentat donatii. Cel mai putin a cheltuit candidatul URR Ovidiu Tudorici: 35 de milioane de lei, din care trei milioane donatii. In total, pe campania prezidentiala s-au cheltuit 93,173 miliarde de lei.
AFISE. Candidatul care si-a tiparit chipul pe cele mai multe afise a fost Gigi Becali: peste un milion si jumatate de postere, depasindu-l cu putin pe actualul presedinte, Traian Basescu. Seful statului s-a oprit la fix un milion si jumatate de afise, in timp ce Adrian Nastase si-a tiparit 180.000 de bucati, iar Corneliu Vadim Tudor 59.500. Cele mai putine afise le-a avut Marko Bela: doar sapte bucati.
PARLAMENTARE. Aceeasi discrepanta intre veniturile si cheltuielile din timpul campaniei electorale se observa si in declaratiile partidelor politice. Campania Uniunii Nationale PSD+PUR a costat 61,2 miliarde de lei, in timp ce veniturile s-au cifrat la 58,5 miliarde de lei. Pe locul doi la cheltuieli se afla Alianta D.A., cu o campanie de 48,5 miliarde de lei, dar cu venituri de 46,2 miliarde. PRM a cheltuit tot atatia bani cat a strans, adica 10,1 miliarde, in timp ce UDMR a bagat in campanie 8,8 miliarde, in timp ce a strans numai 8,6 miliarde. In total, in campania electorala s-au cheltuit 143,2 miliarde de lei. La capitolul donatii, Alianta D.A. a reusit sa stranga peste 40 de miliarde de lei, urmata de Uniunea Nationala PSD+PUR, cu doar 13,5 miliarde de lei. PRM a obtinut 8,2 miliarde de lei donatii, in timp ce UDMR a primit cu acelasi titlu 3,9 miliarde. In privinta afiselor, Alianta D.A. s-a dovedit cea mai productiva, cu 1,5 milioane de bucati tiparite, in urma ei situandu-se PSD+PUR, cu 1,1 milioane de afise.
|
|
Citește pe Antena3.ro